väckarklocka

Sådan skulle jag också vilja ha! Känner mig alltid tröttare när jag vaknar än när jag lägger mig :gnissla

Jag skulle vilja slippa väckarklocka helt och hållet............
Alla väckarklockor är av ondo.:gnissla

Det fanns på blocket för nån vecka sedan.

Annars finns det säkert på ebay.

hmm... denna artikeln skrevs ju för bara två dagar sen (6 Januari)...
är det så att
1. "nyheten" är ordentligt gammal
eller
2. dom två forskarna kom med inget nytt

någon som vet om dessa klockor fungerar bra? (hade inte M3 (tidningen) en recension av dessa för länge sedan, någon som minns/vet resultat?)

2702376 hmm... denna artikeln skrevs ju för bara två dagar sen (6 Januari)...
är det så att
1. "nyheten" är ordentligt gammal
eller
2. dom två forskarna kom med inget nytt

någon som vet om dessa klockor fungerar bra? (hade inte M3 (tidningen) en recension av dessa för länge sedan, någon som minns/vet resultat?)
Jag tror att armbandsklockan har nästan ett år på nacken.

Jag vet ingen som har provat den, men jag är lite sugen faktiskt, får se hur det blir med den saken.

Nej det är två olika väckarklockor.
Sleeptracker har inte fått så bra omdömmen (sök på nätet), armbandsvarianten var bl,a för tyst och inte särskillt exakt, har jag läst, det finns en stationär variant nu också.

Ett universitet i USA forskar på en liknande produkt men den ska mäta hjärnvågorna i stället, tror det blir mycket exaktare än dessa två, nackdelen är att man måste sova med pannband eller "mössa" som har elektroder :)

Vill ni vara "oldschool" och vakna som de gamla grekerna gjorde, ska ni testa en klockradio som en polare hittade. Det är först och främst en stor ljuskula. Ju närmare din utsatta väckningstid är, desto mer lyser den. Och du vaknar utan BEEP-BEEP :4skrika och får i stället en morgon där du vaknar av "sol"-ljuset!!

Sådan skulle jag behöva, då jag får 7 mindre hjärtattacker varje gån mig klockradio ringer. Nu när jag tänker på det, det kan inte vara nyttigt...

Kommer dock inte ihåg inköpstället.

ja, fy fan för hjärtattacksklockor (anti-särskrivning? hehe)

händer ju till och från att man verkligen får ont i bröstkorgen när man vaknar till och bokstavligen flyger ur sängen när ens väckarklocka/mobilalarm går igång...

solljusväckarklockan verkar vara en intressant sak också, ska kolla upp det!

</antisärskrivning>

Om jag får tummen ur under sommaren så bygger jag en egen soluppgångssimuleringslampa (man ska ju inte sär skriva).
Hur svårt kan det va? En timer och en dimmer så är det klart. Verkar skööönt att vakna med ljus

Dom här sovande herrarna skulle nog uppskatta en sån väckarklocka istället för detta. :galen

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg