Avgasbandage på hojen...

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Suzuki DR650 -90
Vet att ämnet har disskuterats tidigare men jag kunde inte hitta något vettigt svar på mig fråga.

Har byggt ett eget avgassystem som inte är i rostfritt. Min tanke är att det ska vara lindat i avgasbandage, mest för att det är snyggt. Vad ska man göra för att skydda röret mot fukt och rost?

Vet att ämnet har disskuterats tidigare men jag kunde inte hitta något vettigt svar på mig fråga.

Har byggt ett eget avgassystem som inte är i rostfritt. Min tanke är att det ska vara lindat i avgasbandage, mest för att det är snyggt. Vad ska man göra för att skydda röret mot fukt och rost?

Ingen som har några tips?!?! Kom igen boys!!

duger de inte me vanlig värmefärg, kanske slits ner av vibrationer osv?

Avgasbandage

Måla det i en värmetålig färg (Hitta nån som tål kniven):D
och starta upp hojen och kör med den ett tag så att färgen får bränna in lr av sig så att säga. När det blir dags att montera avgasbanden så hörde jag en bra grej som en jänkarkille brukar göra. har inte prövat det på min ännu men ska göra det när jag kommer dit. har endel jobb innan mina monteras. Nåväl blöt upp avgasbanden innan du påbörjag monteringen, då kan man få det ännu tightare när man lindar på dom. = snyggare :tummenupp :D
Dom rostar knappt om man skyddar dom utvändigt, mina pipor till tvåtaktaren är i stål och dom e gammla som fasen å dessa lever ännu
:yoparty invändigt får du sot så det e nog bara att gasa å vara glad.

Måla det i en värmetålig färg (Hitta nån som tål kniven):D
och starta upp hojen och kör med den ett tag så att färgen får bränna in lr av sig så att säga. När det blir dags att montera avgasbanden så hörde jag en bra grej som en jänkarkille brukar göra. har inte prövat det på min ännu men ska göra det när jag kommer dit. har endel jobb innan mina monteras. Nåväl blöt upp avgasbanden innan du påbörjag monteringen, då kan man få det ännu tightare när man lindar på dom. = snyggare :tummenupp :D
Dom rostar knappt om man skyddar dom utvändigt, mina pipor till tvåtaktaren är i stål och dom e gammla som fasen å dessa lever ännu
:yoparty invändigt får du sot så det e nog bara att gasa å vara glad.

Bra knep att linda bandaget när det är blött.. Fungerar biltemas färmefärg om man sprayar många lager eller flagnar det bara bort efter några gånger??

Vad innebär aluminiumsprutning och är det nått man kan göra själv?

Finns det ingen bra galvfärg / zinkfärg som håller temperaturen som jag kan kladda på under bandaget?

Tack för alla tips!

Bra knep att linda bandaget när det är blött.. Fungerar biltemas färmefärg om man sprayar många lager eller flagnar det bara bort efter några gånger??

Vad innebär aluminiumsprutning och är det nått man kan göra själv?

Finns det ingen bra galvfärg / zinkfärg som håller temperaturen som jag kan kladda på under bandaget?

Tack för alla tips!

Hm vet inte ang Alusprutningen men kolla med nån som trimmar och pysslar med hojar. dom vet säkert vad som man brukar använda tror inte man behöver spruta nått. Utan en fär som tåll så mycket grader som möjligt och sedan linda dom men Avgasbanden
dom skyddar ju i sig också. men kolla upp ändå skulle vara intressan att veta vad du kommer fram till
:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...