capri
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Tierp
- Hoj
- Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
BeBe skrev:2486531Ja, de e sant. De vet jag oas. Blev bara förvånad. Knappt någon antydan till hajfenor om jag jämför med andra hojen. Man brukar byta alla tre delar. Skall kika på framdrevet med. Appropå det, har jag en drevtabell i Excel om nån e intresserad...![]()
Köra på bakhjuet med en BBJa de går kanske, jag har då inte gjort några seriösa försök... Inte så sugen på o vurpa... Ryckdämparna är kanske slitna, men de borde de väl inte vara efter 2500 mil? Tror inte förre ägaren slangade... Fick gasat upp kusinens 1200 Bandit, men de var blött så jag la inte i tvåan...
![]()
Slanga går utmärkt att göra med BB,utan att fuska med kopplingen...
Ryckutjämnaren bör hålla det dubbla,men det är ju lätt att kolla genom att försöka röra bakdrevet fram-bak när hjulet är monterat.Jag bytte drivpaket på min i våras och framdrevet var tvärslut utan att det syntes något på bakdrevet.
Ja de går kanske, jag har då inte gjort några seriösa försök... Inte så sugen på o vurpa... Ryckdämparna är kanske slitna, men de borde de väl inte vara efter 2500 mil? Tror inte förre ägaren slangade... Fick gasat upp kusinens 1200 Bandit, men de var blött så jag la inte i tvåan...
! I samband med att jag bytte den kassa bakre stötdämparen höjde jag aktern med ett 6 mm shims vid övre dämparinfästningen. Det är känt att just Blackbird svarar mycket bra på denna ändring utan att bli instabil i höga farter. Höjningen vid hjulaxeln blir ca 30 mm, bakhjulet lämnar inte marken när hojen ställs på centralstödet. Igår den 9/12 var jag ute och testade ett par timmar och blev förvånad hur satans fint och lätt hojen nu svänger in. Var över på vänster sida ett par gånger i vänsterkurvor eftersom muskelminnet var inställt för det gamla chassiet
.