Luftig integralhjälm?

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Ska köpa ny hjälm tänkte jag.

Nån som vet någon snygg och väldigt luftig hjälm? Spelar ingen roll om den för oväsen :tummenupp

/M

marcus_136 skrev:
2646746 Ska köpa ny hjälm tänkte jag.

Nån som vet någon snygg och väldigt luftig hjälm? Spelar ingen roll om den för oväsen :tummenupp

/M

Vad är en "luftig" hjälm för nåt?! Köp 4 nummer för stor så blir de nog luftigt satt de räcker... eller så köper du en eurotrash-öppen-stuntgeek hjälm :)

Vill ju inte ha geek-hjälm. Vill ju ha en fet som är luftig nog att köra med nerdraget visir utan att det immar igen på 1 sekund.

Skaffa ett pinlock-visir istället så slipper du problemet. Det borde vara både billigare och säkrare än en luftig hjälm.

Luftig......????

Shoei X-Spirit är sval och har bra visirfunktion. (pinlock)
Har du problem med imma eller blir du varm i kolan?

Last edited:
Haha, luftig var väl fel ord. Men syftade på en hjälm där man kan andas i ordentligt och som inte immar igen när det går sakta.

marcus_136 skrev:
2646768 Vill ju inte ha geek-hjälm. Vill ju ha en fet som är luftig nog att köra med nerdraget visir utan att det immar igen på 1 sekund.
men då ska du köpa en shoie hjälm för dom har visir som inte imar igen.

Sad Glad skrev:
2648031 Skaffa ett pinlock-visir istället så slipper du problemet. Det borde vara både billigare och säkrare än en luftig hjälm.

Håller med! kan köra i december o flåsa satan utan att det immar! mkt nöjd med min xr-1000:tummenupp

Min bandit är "luftig" och för en jefla massa oväsen.
Utseende i en klass för sig. XX:en är snyggast och smäckrast.

För tuffa pojkar.
:sissy

Ska köpa ny hjälm tänkte jag.
/M

Som tidigare nämnts: Shoei XR-1000 eller Shoei X-spirit (Raid II också kanske, men det vet jag inget om) levereras med pinlock-visir som standard. Får du ett sånt att imma igen så är det något väldigt fel på din andedräkt :D (eller har monterat det fel)

Edit: Jag har inte haft några som helst problem med imma i min XR-1000 och då har jag ändå "flåstestat" vid olika tider på dygnet/olika temperaturer.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back