Vad kör ni med för däcktryck?

OBS! gör inte samma misstag som mig och fyll i bakluft i framhjulet, efter det vill den inte wheela als?
Att däremot ha framluft i bakhjulet gör inte så mycket, konstigt nog.

Jag kör narurligtvis med slangar i däcken åxå, man vet ju aldrig.

jag brukar även smörja in däcken med siliconspray, särskilt på bankörningar har det en possitiv effekt(ännu bättre blir det om man smörjer in skivorna fram).
 
EBS skrev:
2245479 Helvete! Det kan du ju inte köra på! Byt direkt, kompressorluft äter upp däcken inifrån och försämrar greppet med upp till 89%.















:rolleyes:
Va? är ni seriösa med detta? har ja aldrig hört nån säga nått om...köper man luft på burk då lr? :confused:
 
...gissningvis så spårade den här tråden ur rätt kvickt *S*

För att ge ett seriöst svar: jag kör enligt rek, på kedjeskyddet och bok... 2,5 fram å 2,9 bak...

För mig känns det bara finfint med det trycket....och .hrmmm, jag trycker in den luft jag hittar på mackens däckpump....



:wiggle
 
Peter_vtr1000 skrev:
2245637 Sådana här trådar som gör att man tröttnar på ett forum,
2,5 fram - 2,9 bak direkt från kompressorn


Du citerade just en av dom få som faktiskt va ärlig(tror jag)...han kör på strippen.
 
Ja, det är verkligen tråkigt att se hur andersbrink ständigt gör oseriösa inlägg som sänker trovärdigheten på forumet.
 
Jag har forskat lite i detta och resultatet blev att vinterluft ska det vara.
Alla föroreningar i vår svenska sommarluft gör att rotationshastigheten på bakan blir lägre. Vinterluften innehåller en annan typ av föroreningar som lämpar sig bättre för oss hojåkare. Tröghetsmomentet är avsevärt lägre i denna luft.
Men den bästa luften är svår att få tag på. Den finns bara här i Dalarna där den blandas på optimalt sätt med hjälp av dalmasar med knätofs.
Men det västa är att man måste vara på hugget att samla in den vid rätt tidpunkt. Vart fjärde år finns den att hämtas. 29 februari is the day. Klockan 04:23

Lista er här i tråden ni om vill köpa. Har en tankbil som är proppfull. Jag säljer per kilo. Priset är billiga 1.895:- (sporthojspris)

Dal-Mausen
 
Dede skrev:
2245162 Har sänkt till 2,3 fram och 2,6 bak. Tycker hojen går bättre/mjukare efter det. Körde med rek. 2,5 fram o 2,9 bak innan men tyckte inte det kändes bra.

Om det är på din triple du menar så ska den väl ha 2.2 och 2.9... vad fick du 2.5 i framdäcket ifrån?

/J.
 
Ofasen, jag brukar jag ju blåsa upp mina däck själv. Tycker koldioxiden funkar bättre att köra på då risken för punktering avsevärt minimeras iom. att däcket ständigt byggs på inifrån genom tillförseln av kolatomer.
 
Jag har hört att under parningssäsongen så utvecklar norrlandsälgen en av de allra ädlaste gaserna. Gasen har väldigt speciell egenskap att den förutom luktar illa, ger däcken ett riktigt ordentligt älga-fäste. Körupplevelsen blir liksom älgen, väldigt hårig!

Det ryktas att MotoGP hojjar går på denna luft, som säljs under namnet AirMoose Turbo. (16€/liter). Vi snackar femstjärnig älg-gas från vilda älgar, i habitat bortom gasförorenande städer och motorvägar.

För mer information se www.airmoose.com/turbo

/a
 
Bak varierar det från 1.9 till typ drygt 3 bar. Fram 2.1 till 2.5
Men hur bra mätare jag använder vet jag inte, antar att det diffar sjukt mycket på mackarna. Statoil visar alltid mest av någon anledning.
 
Rekommenderat däckstryck beror lite på vilket däck du har på. T.ex. ska jag har 2.7/2.5 på Bumsen när jag som nu kör med Pilot Road. Med Pilot Sport är det 2.9/2.6 och med Metzler M1 2.8/2.7...

Kolla alltså på däckstillverkarens hemsida. Där finns i princip alltid siffrorna.

Jag litar inte på mackarnas mätare så jag har en egen med mig. En liten digital som får plats under sitsen. Den kanske inte visar helt rätt, men den visar samma siffror hela tiden vid samma tryck.
 
Edit: :rolleyes: Få inte för dig att fylla däcken med 40 bar nu, =pang![/QUOTE]

Jag gick natur :tummenupp

Peter_vtr1000 skrev:
2245637 Sådana här trådar som sänker trovärdheten på ett forum, & dess svar.
2,5 fram - 2,9 bak direkt från kompressorn

klagar du på min tråd ? :mad: :tungan
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top