Gasgas 2t?

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Vad är bra/dåligt med gasgas 2t, typ deras enduro 250?
Hur håller dom?
Går det att få tag på grejer till dom?
ska man akta sig för nån spec årsmodell?

Jag är supernöjd med min 300, bättre fjädring än KTM och motorn är super. Har visserligen satt på automatkoppling och högre styre, men annars är min orginal. Det enda som jag saknar är en högre sadel. Det enda som stör mig med dom är att det inte finns så mycket eftermarknadsdelar till dom som till KTM och Yamma mfl. Annars är det bara att köpa, dom hade problem med sina växellådor 01-02 tror jag, men det var ett lager som brukade krabba, efter att det var bytt så skulle det visst funka bra och de hojarna som hade problemen borde vara fixade nu.

Jag är supernöjd med min 300, bättre fjädring än KTM och motorn är super. Har visserligen satt på automatkoppling och högre styre, men annars är min orginal. Det enda som jag saknar är en högre sadel. Det enda som stör mig med dom är att det inte finns så mycket eftermarknadsdelar till dom som till KTM och Yamma mfl. Annars är det bara att köpa, dom hade problem med sina växellådor 01-02 tror jag, men det var ett lager som brukade krabba, efter att det var bytt så skulle det visst funka bra och de hojarna som hade problemen borde vara fixade nu.

hej och hå trådlyft för två....:tungan
Hur många kw är en gasgas 300 reggad på? Är det fulleffekt eller är det nerstrypt till typ 4kw för att klara bullerkrav:va

ok var det svaret jag hoppades på men hur är det att köra på väg funkar det eller är helt omöjligt. med landsväg menar jag typ typ högst 10 mil och inga europa tourer..:rolleyes:

Du bör inte köpa en tävlingshoj för det ändamålet. Du blir bara besviken i slutändan. Definitivt inte en 2t hoj.

ok var det svaret jag hoppades på men hur är det att köra på väg funkar det eller är helt omöjligt. med landsväg menar jag typ typ högst 10 mil och inga europa tourer..:rolleyes:

Kompisen övningskörde med mig, han körde gasgas 300. Han var lagom matt i kroppen efter 9mils körning på stora landsvägar. Med motardhjul och lite annan utväxling går det säkert bra att köra den på väg. Men en 2-takt trivs bäst under aktiv körning.

Du bör inte köpa en tävlingshoj för det ändamålet. Du blir bara besviken i slutändan. Definitivt inte en 2t hoj.

Jag hadde inte tänk några söndags turer med den. jag formulerade mig lite luddigt. För saken är den att närmsta endurobana ligger 4,5-5 mil bort. Så kan man köra dit, köra lite på banan, köra hem igen utan att avlida?:)

Jag hadde inte tänk några söndags turer med den. jag formulerade mig lite luddigt. För saken är den att närmsta endurobana ligger 4,5-5 mil bort. Så kan man köra dit, köra lite på banan, köra hem igen utan att avlida?:)

du kör rätt fort slut på däcken vill jag lova, och det är gött o ha fräscha däck i endurospåret..

avlider gör du inte men du kommer ju lägga massa timmar på hojen helt i onödan. Även om 2t är billigare att renovera så är det helt bortkastade pengar. Skaffa bil och släp istället så får du betydligt mer glädje av din gasgas.

Det är att föredra om man kan lasta hojen på ett släp eller en bil. Inte så kul om du tex får punka... Hur ska du föresten få med dig verktyg och bensin? Gasgasen dricker uppåt 1liter/mil när du kör landsväg, alltså räcker tanken fram och tillbaka sen är det tomt.

Jag har ca en mil till endurobanan och pendlade med hojen till och från banan hela förra sommaren. Det blir ganska kallt att köra hem på kvällen i svettiga crosskläder.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN