Ifall ni kommer först till en Honda Goldwing

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
I fall ni kommer först till en Honda Goldwing

---

Många funderar på hur man ska agera när man kommer först till en Honda Goldwing. Vare sig vi vill eller inte så kommer det ju att ske, och då är det viktigt att göra sakerna i rätt ordning. Oavsett vad man än tänker och hur man än reagerar vill jag att vi hjälps åt med en "lathund" så att vi alla kan vara säker på att hantera den uppkomna situationen på ett korrekt sätt.

VIKTIGT !!

a. Är platsen säker för er egen skull? D v s finns det någon som ser vad du tänker göra med wingen?
b. Kontrollera gärna om motorn känns varm vilket kan indikera om ägaren snart kan vara på väg tillbaka till sitt fordon.
c. Ring gärna en kompis så kan ni hjälpas åt.
d. Fäll ner ditt mörka visir - för säkerhets skull - och skrid till verket.

1. Töm de gigantiska däcken på luft. Det försvårar eventuell smitning...
2. Använd skruvmejsel och öppna lampglasen på alla 72 extraljus och plocka bort glödlamporna. Skruva tillbaka lampglasen.
3. Skruva lös broms- och kopplingvajrarna. Anslut dom på motsatt sida. Kul överraskning.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 
4. Fetta in handtagen på samtliga medhavda golfklubbor :hihi
 
7. plocka bilradion - samt baslådan.. samt koppla bort släpet..
fyfan vilken maskin det där är.. vad är det för människa som sätter sig på fanskapet??? funktionellt med en två sitsig cheva på två hjul.. :huvet fan orkar inte..
 

Bifogat

  • gold.jpg
    gold.jpg
    74.9 KB · Visningar: 3,627
Last edited:
loser skrev:
8) Gasoltuben till den inbyggda grillen kan man ha mycket kul med, låt fantasin flöda :D

9. Kolla att backvarningstutan fungerar, tut tut tut tut osv. ska den låta
10. kolla att ratten går att vrida enkelt 2,5 varv åt höger resp. vänster
11. Kör med flit över alla broar och liknande man inte får framföra den på, dvs. max boggitryck 4,5 ton
 
1. Töm de gigantiska däcken på luft. Det försvårar eventuell smitning...
2. Använd skruvmejsel och öppna lampglasen på alla 72 extraljus och plocka bort glödlamporna. Skruva tillbaka lampglasen.
3. Skruva lös broms- och kopplingvajrarna. Anslut dom på motsatt sida. Kul överraskning.
4. Fetta in handtagen på samtliga medhavda golfklubbor
5. Öppna takluckan om det ser ut att bli regn.
6. Lägg i backen och fixera den.
7. Detta borde vara punkt nr.1. Kolla att den inte kan välta, alldeles för många har slutat sina dagar under en Winge
8. Gasoltuben till den inbyggda grillen kan man ha mycket kul med, låt fantasin flöda.
9. Kolla att backvarningstutan fungerar, tut tut tut tut osv. ska den låta
10. kolla att ratten går att vrida enkelt 2,5 varv åt höger resp. vänster
11. Kör med flit över alla broar och liknande man inte får framföra den på, dvs. max boggitryck 4,5 ton
12. dra bort toningen ifrån rutorna
13. Klistra Biltema-dekaler på allt som ser ut att vara eftermonterat.
14.
15.
16.
17.
18.

Kul tråd. :D :tummenupp
 
1. Töm de gigantiska däcken på luft. Det försvårar eventuell smitning...
2. Använd skruvmejsel och öppna lampglasen på alla 72 extraljus och plocka bort glödlamporna. Skruva tillbaka lampglasen.
3. Skruva lös broms- och kopplingvajrarna. Anslut dom på motsatt sida. Kul överraskning.
4. Fetta in handtagen på samtliga medhavda golfklubbor
5. Öppna takluckan om det ser ut att bli regn.
6. Lägg i backen och fixera den.
7. Detta borde vara punkt nr.1. Kolla att den inte kan välta, alldeles för många har slutat sina dagar under en Winge
8. Gasoltuben till den inbyggda grillen kan man ha mycket kul med, låt fantasin flöda.
9. Kolla att backvarningstutan fungerar, tut tut tut tut osv. ska den låta
10. kolla att ratten går att vrida enkelt 2,5 varv åt höger resp. vänster
11. Kör med flit över alla broar och liknande man inte får framföra den på, dvs. max boggitryck 4,5 ton
12. dra bort toningen ifrån rutorna
13. Klistra Biltema-dekaler på allt som ser ut att vara eftermonterat.
14. Fyll sidvagnen och släpet med cement. Det tar dock en timme eller två
 
1. Töm de gigantiska däcken på luft. Det försvårar eventuell smitning...
2. Använd skruvmejsel och öppna lampglasen på alla 72 extraljus och plocka bort glödlamporna. Skruva tillbaka lampglasen.
3. Skruva lös broms- och kopplingvajrarna. Anslut dom på motsatt sida. Kul överraskning.
4. Fetta in handtagen på samtliga medhavda golfklubbor
5. Öppna takluckan om det ser ut att bli regn.
6. Lägg i backen och fixera den.
7. Detta borde vara punkt nr.1. Kolla att den inte kan välta, alldeles för många har slutat sina dagar under en Winge
8. Gasoltuben till den inbyggda grillen kan man ha mycket kul med, låt fantasin flöda.
9. Kolla att backvarningstutan fungerar, tut tut tut tut osv. ska den låta
10. kolla att ratten går att vrida enkelt 2,5 varv åt höger resp. vänster
11. Kör med flit över alla broar och liknande man inte får framföra den på, dvs. max boggitryck 4,5 ton
12. dra bort toningen ifrån rutorna
13. Klistra Biltema-dekaler på allt som ser ut att vara eftermonterat.
14. Fyll sidvagnen och släpet med cement. Det tar dock en timme eller två
15. Lägg en fet remsa superlimm på båda fotplattorna
 
nabru skrev:
I fall ni kommer först till en Honda Goldwing

---

Många funderar på hur man ska agera när man kommer först till en Honda Goldwing. Vare sig vi vill eller inte så kommer det ju att ske, och då är det viktigt att göra sakerna i rätt ordning. Oavsett vad man än tänker och hur man än reagerar vill jag att vi hjälps åt med en "lathund" så att vi alla kan vara säker på att hantera den uppkomna situationen på ett korrekt sätt.

VIKTIGT !!

a. Är platsen säker för er egen skull? D v s finns det någon som ser vad du tänker göra med wingen?
b. Kontrollera gärna om motorn känns varm vilket kan indikera om ägaren snart kan vara på väg tillbaka till sitt fordon.
c. Ring gärna en kompis så kan ni hjälpas åt.
d. Fäll ner ditt mörka visir - för säkerhets skull - och skrid till verket.

1. Töm de gigantiska däcken på luft. Det försvårar eventuell smitning...
2. Använd skruvmejsel och öppna lampglasen på alla 72 extraljus och plocka bort glödlamporna. Skruva tillbaka lampglasen.
3. Skruva lös broms- och kopplingvajrarna. Anslut dom på motsatt sida. Kul överraskning.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Men vad *** nabru, vi hade ju en trevlig o givande diskussion om detta i fredags. Vad har hänt, har någon GWägare tackat nej till ditt skambud, eller var alla du tittade på med den lilla generatorn ??
En vacker dag står den perfekta GWn o väntar på dig, med alla lamporna tända. Då vet du, den kommer att bli din, bara din.

//P
 
1. Töm de gigantiska däcken på luft. Det försvårar eventuell smitning...
2. Använd skruvmejsel och öppna lampglasen på alla 72 extraljus och plocka bort glödlamporna. Skruva tillbaka lampglasen.
3. Skruva lös broms- och kopplingvajrarna. Anslut dom på motsatt sida. Kul överraskning.
4. Fetta in handtagen på samtliga medhavda golfklubbor
5. Öppna takluckan om det ser ut att bli regn.
6. Lägg i backen och fixera den.
7. Detta borde vara punkt nr.1. Kolla att den inte kan välta, alldeles för många har slutat sina dagar under en Winge
8. Gasoltuben till den inbyggda grillen kan man ha mycket kul med, låt fantasin flöda.
9. Kolla att backvarningstutan fungerar, tut tut tut tut osv. ska den låta
10. kolla att ratten går att vrida enkelt 2,5 varv åt höger resp. vänster
11. Kör med flit över alla broar och liknande man inte får framföra den på, dvs. max boggitryck 4,5 ton
12. dra bort toningen ifrån rutorna
13. Klistra Biltema-dekaler på allt som ser ut att vara eftermonterat.
14. Fyll sidvagnen och släpet med cement. Det tar dock en timme eller två
15. Lägg en fet remsa superlimm på båda fotplattorna
16. Dyrka upp packlådorna och lägg beslag på de 79 flaskor tyskt lantvin som ligger där efter senaste semestern.
17. Vänta tills ägaren kommer tillbaka, å fråga efter körkortet, kolla om bokstaven C finns med på det
18. Ställ om vindrutetorkarnas intervall läge
19. Vänd "Bred last" skylten uppochner
20. Byt ut förtältet till ett cirkustält
 
Froven skrev:
Men vad *** nabru, vi hade ju en trevlig o givande diskussion om detta i fredags. Vad har hänt, har någon GWägare tackat nej till ditt skambud, eller var alla du tittade på med den lilla generatorn ??
En vacker dag står den perfekta GWn o väntar på dig, med alla lamporna tända. Då vet du, den kommer att bli din, bara din.

//P
--

--

Egentligen var det min polare (Honda Forever) som drog igång fredagsnöjet, min tråd var på gång även då men man kan ju inte köra två intressanta (!) trådar samtidigt - därav dagens "nystart"

:banana
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top