Suzuki gsx750es köpråd?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Suzuki gsx750es (1984 och därikring) köpråd?

Japp vad ska man akta sig för?
Vanliga fel?

Vikt/effekt?

Luftkyld/bränslekyld?

Konstiga däckdimensioner?

Omöjligt o få tag på delar??

Nånting speciellt man bör veta innan man åker o kollar på ett objekt?

Kalla mig galen men tycker allvarligt talat att den är snygg och grym!

Att den ligger i sådan prisklass som den gör är ju inte fel de heller!

edit: Vet inte om jag postade i rätt sektion? Moderator får flytta på tråden om den hamnat fel.
 
Last edited:
Superbee skrev:
Suzuki gsx750es (1984 och därikring) köpråd?

Japp vad ska man akta sig för?
Vanliga fel?

Vikt/effekt?

Luftkyld/bränslekyld?


Seriöst?
Jaja, smaken är som baken..
Hårig.. :-)

GSX750ES.JPG
 
Tycker den e asball, alla 80talare har nån manlig/skenmanlig/spandexkänsla över sig som bara blir så rätt ahhaa!

Men fan hysta på lite köptips!
 
Vanliga fel? Laddreulatorn är väl vanligast

Vikt/effekt? 240kg och ca 90hk

Luftkyld/bränslekyld? Luft/oljekyld, oljekylare uppe vid tanken monterad på främre ramrören

Konstiga däckdimensioner? 16" fram och 17" bak

Omöjligt o få tag på delar?? Nej, inte direkt. Jag fick tag i det mesta.

Nånting speciellt man bör veta innan man åker o kollar på ett objekt? Kolla om den rasslar på tomgång, kolla om den laddar. Sen allmänt skick som vanligt, verkar den välskött m.m. Rassel på tomgång kan vara kopplingskorgen och det är inte så bra.
 
An3Azz skrev:
Vanliga fel? Laddreulatorn är väl vanligast

Vikt/effekt? 240kg och ca 90hk

Luftkyld/bränslekyld? Luft/oljekyld, oljekylare uppe vid tanken monterad på främre ramrören

Konstiga däckdimensioner? 16" fram och 17" bak

Omöjligt o få tag på delar?? Nej, inte direkt. Jag fick tag i det mesta.

Nånting speciellt man bör veta innan man åker o kollar på ett objekt? Kolla om den rasslar på tomgång, kolla om den laddar. Sen allmänt skick som vanligt, verkar den välskött m.m. Rassel på tomgång kan vara kopplingskorgen och det är inte så bra.

Ok där har vi inlägg såsom jag vill ha dem, mer då?

var den rolig att köra, eller kändes den bara tung,svajjig o klumpig?
Bra tryck eller seg?

Motorkaraktär?
 
var den rolig att köra, eller kändes den bara tung,svajjig o klumpig? Både och, den var min första hoj så i början var den jävligt rolig :D Inte roligt och åka över 140 dock kåpan är mest på skoj, bromsarna är inte direkt förtroendeingivande om man jämför med en nyare hoj. Tung är den men inte så det stör faktiskt


Bra tryck eller seg? Tja, jämfört med nuvarande hoj så är den seg, men den är väl inte direkt slö. Beror lite på kraven man har.


Motorkaraktär? Jag upplevde min som väldigt vridstark faktiskt, vrider man till så kommer det en kick vid ca 7000rpm


Skrev lika fint denna gång :D
 
An3Azz skrev:
var den rolig att köra, eller kändes den bara tung,svajjig o klumpig? Både och, den var min första hoj så i början var den jävligt rolig :D Inte roligt och åka över 140 dock kåpan är mest på skoj, bromsarna är inte direkt förtroendeingivande om man jämför med en nyare hoj. Tung är den men inte så det stör faktiskt


Bra tryck eller seg? Tja, jämfört med nuvarande hoj så är den seg, men den är väl inte direkt slö. Beror lite på kraven man har.


Motorkaraktär? Jag upplevde min som väldigt vridstark faktiskt, vrider man till så kommer det en kick vid ca 7000rpm


Skrev lika fint denna gång :D

Hehe jaja om vi säger såhär att steget upp är från honda cb400n och övningskörande på en motoguzzi 750, då lär jag alltså inte bli besviken på motorn iallafall?
 
Nej det tror jag väl inte att du ska bli, den är riktigt bra som första hoj tycker jag. Men som sagt bromsarna mår bra av stålomspunnet skulle jag tro, samt en rejäl rengöring av antidiven. Den funkade tveksamt på min men efter uppfräschning och ny vätska så gick den fint och det blev skillnad.
 
Hm ok grymt...jao då kanske man åker o kollar åp en gsx vad det lider endå :P
 
Hm ok grymt...jao då kanske man åker o kollar åp en gsx vad det lider endå :P

har en hel kartong med delar till 750es
allt från komplett växellåda till koppling med korg mm mm.

säg till om du är intresserad så kan jag släpa iväg den för en billig peng

/gustaf
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top