ZX9R-tråden

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Sitter neutral kontakten inne i lådan eller man kommer åt den utifrån på en -99? kan en skev skiva göra så det knäpper när man kör sakta och svänger åt ett visst håll?

Har du en skev skiva bör det kännas ännu mer då du bromsar hårt i högre fart. Känns det endast när du kör långsamt bör du kolla lager. Det kan ju även vara något kul som ligger i däcket och rullar runt? Så har jag i bakhjulet, det rasslar lite mysigt.
 

nofea_r

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Nordvästra Skåne
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Har du en skev skiva bör det kännas ännu mer då du bromsar hårt i högre fart. Känns det endast när du kör långsamt bör du kolla lager. Det kan ju även vara något kul som ligger i däcket och rullar runt? Så har jag i bakhjulet, det rasslar lite mysigt.

Jo det känns mest i höga farter vid hård inbroms, men tick ljudet hörs bara på lågfart och vid sväng till höger
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Jo det känns mest i höga farter vid hård inbroms, men tick ljudet hörs bara på lågfart och vid sväng till höger

Att tickljudet inte hörs när du kör fort beror antagligen på att skivan snurrar så fort att beläggen stannar kvar ute men när du kör långsamt och svänger så är det möjligt att ljudet kommer från belägg som slår emot skivan.

Det är säkerligen någon eller båda skivorna men för att vara säker kan du höja upp framhjulet för att sedan vrida styret åt olika håll och snurra hjulet.
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Tjena! Har lyckats få punktering på mitt bakdäck så nu är det lika bra att byta ut båda, skulle uppskatta om nån bara vill reda ut dimensionerna på däck till zx9r -00, tror mig minnas att det ska vara 190 55 17 / 120 70 17, stämmer det? Tack på förhand!
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a

ThaCoola

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Ort
In the Spang
Hoj
-00 ZX9R
Tjena! Har lyckats få punktering på mitt bakdäck så nu är det lika bra att byta ut båda, skulle uppskatta om nån bara vill reda ut dimensionerna på däck till zx9r -00, tror mig minnas att det ska vara 190 55 17 / 120 70 17, stämmer det? Tack på förhand!

Det är så korrekt så :tummenupp

Böt mitt bakdäck förra veckan med, very spensive :gnissla
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur skall man göra för att byta stift på en sån här?

Min har börjat gå på 3/2 burkar mitt i allt, jag har stift hemma, men inte bytt då jag inte lyckas få en nyckel att gå ner i hålet? :gråta

Sitter i skolan nu, är det illa att köra hem hojen när den går på för få burkar? (ca 5km)
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hur skall man göra för att byta stift på en sån här?

Min har börjat gå på 3/2 burkar mitt i allt, jag har stift hemma, men inte bytt då jag inte lyckas få en nyckel att gå ner i hålet? :gråta

Sitter i skolan nu, är det illa att köra hem hojen när den går på för få burkar? (ca 5km)

Varför går inte nyckeln ner i hålet då? Den är för stor. Ta en mindre...
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nmmjoo, men en mindre går ju för fan inte över stiftet! :gnissla

Då har du alltså för tjockt gods på hylsan. :) 25 spänn kostar en hylsa på Swedol.

Edit. Eller 135 kr för en sån här goding:

VE-33338.jpg
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Nmmjoo, men en mindre går ju för fan inte över stiftet! :gnissla

Man får leta efter en nyckel som är av samma storlek men med tunnare gods, invändigt 14mm och utvändigt max 20mm på min -94.
Jag gick in till biltema, plockade alla deras nycklar gick till hjälpdisken och mätte, hittade denna som precis passade ner i min topp.

10-331_l.jpg


5/8" (16 mm) 10-342 26,90 kr
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mja, man får väl leta, tyvärr finns ju inget ställe med något att kalla urval här...

Men, får se. Annars blir det väl att sätta vinkelslipen i en gammal en tills den går i...

Ruggigt vad tunn den måste vara iaf!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hmm, går det att ändra tomgången utan att ha av tank, luftbox osv?

Måsta ändra lite på bränsle blandningen för att få den att gå rent på alla burkar och nu ligger tomgången önödigt nära 2k rpm...

Lyckades byta stift & luftfilter igår iaf, efter mycket om och men... :tummenupp
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Hmm, går det att ändra tomgången utan att ha av tank, luftbox osv?

Måsta ändra lite på bränsle blandningen för att få den att gå rent på alla burkar och nu ligger tomgången önödigt nära 2k rpm...

Lyckades byta stift & luftfilter igår iaf, efter mycket om och men... :tummenupp

Det ska finnas en tomgångsinställning på högersidan, under ramen ovanför motorn, precis ovanför kåpan för kopplingen. Kolla i handbok, där finns bilder mm.
 

Marklund

www.skeptikerpodden.se
Gick med
14 Sep 2008
Ort
hemma
Hoj
zx9r-98
Tjo fått reda på vad som ticka? min gör lika när jag svänger till vänster i låg fart? :confused:

sorry såg inte din fråga förrens nu, nej jag vet faktistkt inte vad det beror på, ska försöka skruva isär lite och kika närmare på det i helgen.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top