ZX9R-tråden

oxr333

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
98 Kawasaki ZX9R Ninja
En orginal Zx9r -98. Hur många hk har den? Köpte en strax innan vintern nu. Efter lite provåkning nu så är den riktigt riktigt skön. Men jag fattar verkligen inte hur man får på undertailen. Funderar till o med på att skippa den. Men den gör ganska mycket i utseende va?
 

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 954 RR
Med original fotpinne-placering så matchar inte mina knän tanken så bra, för långa ben eller något. Jag antar att man kan lösa detta genom att flytta fotpinnarna bakåt, hur går man tillväga, ja vill inte köpa ett sånt där fancy kit för 4k.

Babord sida är plattan som pinnen o växel-armen sitter på hemmasnickrad, skall ev bytas ut.

Jag hittade ett set på Touringbutiken.se som heter "Bakflyttning Fotstöd Kawa ZX-9R 98-" som verkar vara just det jag söker. Enligt bifogad bild, samt länk: https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=77-3123 Kostar 800 spänn.

Funkar den så att plattan som jag har i rostigt järn fästs på denna "adapter", eller blir jag av med min järnbit, medveten om att min järnplatta kanske inte är komptibel med detta set..

[Edit 10 min senare: nu ser ja ju hur det hänger ihop (skallen funkar sämre när den inte använts på ett tag), men denna platta borde ju göra att det bygger på bredden ett par millimeter right? Kanske saknar betydelse. Edit End]

Någon som vet eller har ni andra förslag, kanske rätt grejjer till salu.


Vet inte om kanske redan löst problemet!?
Men adaptorn från touringbutiken är det du behöver.
Du kan flytta bak/ner/upp pinnarna i fyra olika positioner.
Den vänstra bilden, är det din fotpinne som den ser ut nu?
Eller något hemmabygge?
Är kanske för trött för att se rätt men jag tror jag ser fel!?=)
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Tjenare igen.

La in ett inlägg för ett tag sen att jag nu också är ägare av en Zx9r - 95
Har nu haft igång den lite och testat lite smått och den verkar hel skön.. kan knappt vänta tills jag ställer på den. Men nu är det så att jag är inte så jätte inne på retro färger.. vill typ ha hel svarta cyklar eller liknande. vill nu ha lite tips och tankar vad ni tycker.. ska jag lacka om den? kommer jag ångra mig? är en 95a snygg omlackad eller ser det bara "billigt" ut? kommer jag sänka värdet på den? med tanke på att jag fick den till ett ruskigt bra pris kan jag väl knappt sänka värdet så mycket.. fick loss den för endast 20 000 ;D

kom gärna med tankar och ideer.

skickar med en bild i nuvarande skick
 

Bifogat

  • 021508152717.jpg
    021508152717.jpg
    133.7 KB · Visningar: 151

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
är denna tråden helt död?? har jag köpt fel hoj ;D de andra hojjarna jag har haft har haft mycket roligare forum trådar.. eller finns det mer zxr trådar.. kom igen nu alla zxr ägare. skriv och tyck vad som helst släng upp bilder på mecket inför sommaren eller nått. få fart på tråden igen
 

bjorre_

Chrome edition
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki Ninja Zx9-R
Hallojj! Har en zx9r till salu! 01.a röd/svart 1000 mil! Hör av er...
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
är denna tråden helt död?? har jag köpt fel hoj ;D de andra hojjarna jag har haft har haft mycket roligare forum trådar.. eller finns det mer zxr trådar.. kom igen nu alla zxr ägare. skriv och tyck vad som helst släng upp bilder på mecket inför sommaren eller nått. få fart på tråden igen

Skillnaden mellan oss Ninja förare o alla andra posörer :D e att vi har inte tid att skriva o snacka en massa skit...vi åker hoj istället :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
är denna tråden helt död?? har jag köpt fel hoj ;D de andra hojjarna jag har haft har haft mycket roligare forum trådar.. eller finns det mer zxr trådar.. kom igen nu alla zxr ägare. skriv och tyck vad som helst släng upp bilder på mecket inför sommaren eller nått. få fart på tråden igen
Du har köpt ner dig ;)


Jag letar efter en ljud dämpare av nåt slag, sliten som fan helst.

Jag har inte tänkt betala mpnga kronor. Så är det nån som har nåt skabbigt as liggandes i nån hörna hojta till så får vi se vad som händer.
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Jo det kan jag hålla med om. men den kostade ju inte ens hälften så mycket så vad kan man begära.. ställde för övrigt på den och försäkrade den idag.. tog mig en 2 timamrs tur. det är inte ofta man ställer på en hoj i feb :D var tvungen att stilla suget lite :D riktigt fint väder. men RIKTIGT kallt

Men det känns ju att man inte kör en ny hoj direkt.. är ett piggt lok ;D..
Faktiskt förvånansvärt pigg. jag är helnöjd.. kommer funka fint i sommar.. men får nog byta upp mig till en 98 eller nått nästa säsong.. vill kanske ha hoj som är lite mer lätt manöverlig och inte så tung. men annars en helt ok hoj.

helt klart värd varenda krona
 

Kemikaze

Maestro
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Rimbo
Hoj
Kawasaki zx-9r, -98
Tråkig tråd, fan heller! :yoparty

Hallojj! Har en zx9r till salu! 01.a röd/svart 1000 mil! Hör av er...

1000 mil bara? Har den stått i en lada i flera år lr? :va


Åkte första turen för året idag! Fan vad skönt att få vrida om rullen igen och känna draget. Kastvindarna var lite jobbiga bara. En zx9r duger åt mig och billig är den också..

Försäkring för 17 kr per månad via autogiro. Det är för bra för att vara sant jag vet men ändå. Det är bara hoppas att folksam inte kommer på att det är i h-vete för lite. :tummenupp Men jag har "inte" sett något, det är ju autogiro.. På vv hemsida står det att fordonet är i trafik och vilket försäkringbolag jag har så allt verkar frid och fröjd. Än så länge. :D

ps. köpt xenon kit på ebay, så snart kommer det ljusna ordentligt.

Kör med huvudet och inte med ball-biten.
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Tråkig tråd, fan heller! :yoparty

Försäkring för 17 kr per månad via autogiro. Det är för bra för att vara sant jag vet men ändå. Det är bara hoppas att folksam inte kommer på att det är i h-vete för lite. :tummenupp Men jag har "inte" sett något, det är ju autogiro.. På vv hemsida står det att fordonet är i trafik och vilket försäkringbolag jag har så allt verkar frid och fröjd. Än så länge. :D

Kör med huvudet och inte med ball-biten.

17kr??? skojjar du eller. jag tyckte jag hade en riktigt billigt försäkring. jag har 412kr/mån och då kan jag inte ställa av den. är din hoj påställd?? så de inte är en garage försäkring du betalar 17kr för?
 

Razer1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Ort
på landet
Hoj
ZX9R -98 * Såld
Skulle vara roligt med lite liv i denna tråd :)... själv har jag pysslat lite med min i vinter. Har köpt Hugger i kolfiber,Undertail,Vitt diod bakljus med inbyggd blinkers, har beställt diod miniblinkers också... tänkte bygga om bakdelen också och ta bort handtagen men det får bli nån ananngång.. va och köpte komlpett utrustning igår så nu vill jag bara ut och åka när vädret blir finare :)
 

Kemikaze

Maestro
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Rimbo
Hoj
Kawasaki zx-9r, -98
17kr??? skojjar du eller. jag tyckte jag hade en riktigt billigt försäkring. jag har 412kr/mån och då kan jag inte ställa av den. är din hoj påställd?? så de inte är en garage försäkring du betalar 17kr för?

Japp påställd och klar iaf enligt vv hemsida när jag loggar in. I trafik sedan juli 2007..:tummenupp. Och jag har provat att ställa på: "fordonet är redan påställt" står det.
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Japp påställd och klar iaf enligt vv hemsida när jag loggar in. I trafik sedan juli 2007..:tummenupp. Och jag har provat att ställa på: "fordonet är redan påställt" står det.

såååå orättvist :D

hoppas bara att det inte strular sen vid eventuell olycka eller att du blir typ återbetalningsskyldig. det vore lite surt.. men visst är man lite avundsjuk :D

Skulle vara roligt med lite liv i denna tråd :)... själv har jag pysslat lite med min i vinter. Har köpt Hugger i kolfiber,Undertail,Vitt diod bakljus med inbyggd blinkers, har beställt diod miniblinkers också... tänkte bygga om bakdelen också och ta bort handtagen men det får bli nån ananngång.. va och köpte komlpett utrustning igår så nu vill jag bara ut och åka när vädret blir finare :)

vädret har ju varit kanon i ett par dagar :D lite kallt bara :D sjäv var man tvungen att stilla suget lite...

är själv inne på om jag ska modda min lite. fast det får absolut inte kosta mer än det smakar eftersom jag förmodligen ska byta upp mig lite nästa säsong. och får ju inte så mycket för hojjen har köpt lite nya miniblinkers och diod skylt belysning samt miniskylt.. men vet inte om jag ska börja moda lite större delar. något att rekomendera som ger en sportigare look på min gamla 95a
 
Last edited:

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag letar efter framblinkers till min zx9r -97:a. Vill inte ha några utstickande utan "fisheyes" eller vad det kan kallas. Något tips??
 

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
lidköping
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Jag letar efter framblinkers till min zx9r -97:a. Vill inte ha några utstickande utan "fisheyes" eller vad det kan kallas. Något tips??

har inte kollat men bikersneed har ju endel .. jag köpe precis ett par till min zx9r -95 dock mini inte slimmade
 

Tompalino

Inte längre kraschkung ;)
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Bästkusten
Hoj
Ingen längre...
Tjenare igen.

La in ett inlägg för ett tag sen att jag nu också är ägare av en Zx9r - 95
Har nu haft igång den lite och testat lite smått och den verkar hel skön.. kan knappt vänta tills jag ställer på den. Men nu är det så att jag är inte så jätte inne på retro färger.. vill typ ha hel svarta cyklar eller liknande. vill nu ha lite tips och tankar vad ni tycker.. ska jag lacka om den? kommer jag ångra mig? är en 95a snygg omlackad eller ser det bara "billigt" ut? kommer jag sänka värdet på den? med tanke på att jag fick den till ett ruskigt bra pris kan jag väl knappt sänka värdet så mycket.. fick loss den för endast 20 000 ;D

kom gärna med tankar och ideer.

skickar med en bild i nuvarande skick

Vill du se hur den ser ut svart kan du kolla här:

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2412560&postcount=28
 

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Zx9r -00

Har nu officiellt konverterat helt över till kawasaki med min nyinköpta Ninja.. Helt klart den roligaste hoj jag kört! :yoparty Har bestält en kolfiber hugger å ska försöka leta rätt på en cuts, (någon som har en grön liggandes är jag intresserad av köp):tummenupp Sen undrar jag om någon vet var man kan få tag på bagster¨å andra packannordningar eller dylikt, tanken är väl att det ska bli lite semester på bågen i sommar.. Någon som vet om det är skit att ha olika däck (märken) fram som bak? Sitter ett metzeler m-1 b bak å jag funderar att köpa pirelli fram då det är ett mer rekomenderat däck för zx9.. Mycket tacksam för ett snabbt svar på detta!

Ses på vägarna bröder å systrar!!

Här följer lite nytagna bilder på skönheten
 

Bifogat

  • ninja ändrad strl 3.JPG
    ninja ändrad strl 3.JPG
    100.2 KB · Visningar: 244
  • ninja ändrad strl 2.JPG
    ninja ändrad strl 2.JPG
    40.8 KB · Visningar: 166
  • ninja ändrad strl 1.JPG
    ninja ändrad strl 1.JPG
    98.9 KB · Visningar: 121
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top