ZX7R - Tråden

Lindskog_

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R -97
Är också sugen. Har startat min efter byte av bränslepumpen. Har aldrig varit så lättstartad nån gång.

Nu ska hojen rivas för byte till en fräschare motor, ska också montera ett laser xtreme slipon. Väntar också på enkelsvingen från metmachex ska dyka upp samt Ducatifälgen ska komma tillbaka från kromningen......................Finns som sagt lite att pyssla med här i april.

Låter som det kommer bli väldigt snyggt. :yoparty
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hej hallå hallå...
Jag skrev och undarde om någon har satt på en höjningssats på sin zx7r -97!
Jag e sugen på att sätta på den men jag vet inte om det hjälper att få in den i svängarna bättre, jag tycker den e lite svårsvängd.
Kommer det att bli bättre med en höjning i rumpan eller? Är det något problem med att montera på höjningen, jag menar med kedjan eller något??
Jag måste säga jag har haft alla möjliga hojar genom åren men denna zx7r:a e den bästa!!
Håller ni med?

-Pirre
 

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000rr
Hej hallå hallå...
Jag skrev och undarde om någon har satt på en höjningssats på sin zx7r -97!
Jag e sugen på att sätta på den men jag vet inte om det hjälper att få in den i svängarna bättre, jag tycker den e lite svårsvängd.
Kommer det att bli bättre med en höjning i rumpan eller? Är det något problem med att montera på höjningen, jag menar med kedjan eller något??
Jag måste säga jag har haft alla möjliga hojar genom åren men denna zx7r:a e den bästa!!
Håller ni med?

-Pirre


Vill minnas att hojen är rätt så stadig så man får brottas lite med den när man ska ta kurvorna :tummenupp
- om du tänkte på att den är svårsvängd på parkeringen, så lär inte höjningsatsen göra någon större skilnad :tungan...

Kan ju Ev, prova att spänna bakfjädern istället?
 
Last edited:

tjoatjim

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
andra våningen
Hoj
gpz600r-85såld/zx9r-96såld.zx7r-96
Tjena

Nyligen köpt en zx7r. Väldigt nöjd med den men tycker den ligger rätt högt i varv. Vid 90km/h så visar den 4000 varv. Stämmer detta? Finns ju tre alternativ jag kan komma på drevad, fel på hastighetsmätaren eller att allt är som det skall. Har för mig att min föregående hoj zx9r, låg på 3500 varv vid 90km/h
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tjena

Nyligen köpt en zx7r. Väldigt nöjd med den men tycker den ligger rätt högt i varv. Vid 90km/h så visar den 4000 varv. Stämmer detta? Finns ju tre alternativ jag kan komma på drevad, fel på hastighetsmätaren eller att allt är som det skall. Har för mig att min föregående hoj zx9r, låg på 3500 varv vid 90km/h
Låter inte så farligt högt? En hoj är ju inte drevad för bränsleekonomi utan att nästan varva ur när luftmotståndet blir högre än motorn orkar, och 12k rpm vid 270 låter ju ganska lite eller? För mycket fortare kan dom väll inte orka och då är det väll rätt långt kvar till rödmarkeringen?

Bara min gissning. Har säkert fel.
 

Andreas N

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Hässleholm
Hoj
honda bobber
Jag har länsförsäkringar. Betalar 4700 nåt, helförsäkring helår.
Men min e raggad som 25Kw.

Det är min med, jag provade det också på länsförsäkringar men fick nytt avtal efter 2 veckor för dom går på orginaleffekt. Tydligen är det vägverket som kontaktar försäkringsbolagen om detta. :huvet
 

Lindskog_

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R -97
Det är min med, jag provade det också på länsförsäkringar men fick nytt avtal efter 2 veckor för dom går på orginaleffekt. Tydligen är det vägverket som kontaktar försäkringsbolagen om detta. :huvet

Men dom kan la inte ändra det bara sådär eller?
Vadfick du för pris sen då?
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Har en förhoppning att någon kunnig svarar mig här.

Skulle beställa högluftsfilter idag (sportfilter) men blev då tillsagd att eftersom min var förgasare så funka det inte så bra på min hoj. Utan var då tvungen o ställa in förgasaren(?) för att få ut effekt av det...

Någon som känner igen detta o kanske inte håller med eller de e så?
Vad på ett ungefär skulle det kosta mig att lämna in den o få den "omställd"?

Tacksam för svar, MVH!
 

luffare

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Uppsala
Hoj
zx7r
Har en 98:a och ska besikta snart. Nån som vet om både halvljuset och parkeringsljuset ska lysa samtidigt? Vilken ljudnivå vid vilket varv gäller? avstånd dom mäter på?

Nån som har en kylarvätske behållare till salu?
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Någon som är intresserad av ett komplett orginalavgassystem till en ZX7R? Har ett som ligger och skräpar.
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
någon som vet artikelnummer storlek o hur många hjullager som sitter på en 98:a??
Har lite glapp i mitt så tänkte byta...
kanske förslag på vart jag köper billigt....
 

Lindskog_

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R -97
Hjullagerbak =)

det är 2 st 6205-2RS i bakhjulet
sen har du 1 st 6006-2RS i drevnavet.

Billigast är nog på biltema men vet inte om det är bra kvalite där.
Annars då köper du det hos nån som säljer mc delar eller typ momentum..
Jag bytta mina nu i vintras och köpte dom på momentum i borås och då
va det riktiga skf lager.
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top