ZX10R-tråden

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
Någon som vet vart man får tag i plast och en sving till en 08as zx10r?

Skriv exakt vad för plast du är ute efter, finns en chans att någon här har det liggandes på hyllan i garaget! Jag har själv precis plockat ihop min hoj, köpt en del kåpor och prylar från användare här, och en del på ebay. lycka till!
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Ska du köra gata eller bana med den? Gata så kolla ebay efter kåper och sving lär finnas där med alt så finns här på SH. tank- om den inte är allt för bucklig så köp en tankkåpa o lacka den. kostar ca 700 i sverige. Kör själv med en sådan på min 08 för skydd o min tank är bucklig. Lacka den o ingen ser skillnad ja lovar.
Sök på ebay eller maila alla rr förare här på SH som kör zx10 om delar. Behöver inte bli så dyrt
Lycka till:)
 

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Ort
i väst.
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Megaphone slip-on

Hej tänkte höra om någon har andvänt megaphones slip.on?
Hur mycket det låter, tycker att det är bra snyggt. Men man får ju tänka på sina grannar med. Kanske inte så poppis när man startar 06:00 och skall till jobbet. Bör ju låte en del då man tar bort ljuddämparn. Låta ska det men får ju finnas gränser.
 

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Ort
i väst.
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Fälgstripes

Hej jag tänkte sätta på röda fälgstripes på min svarta zx10r.
Tänkte höra om någon har bra tips på var man kan köpa, och vilka som är bra. Samt om någon har bra tips på hur man sätter dit dom på bästa vis.
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
när vi endå pratar om fälgstripes... jag tänkte ta bort mina gröna originalfälgstripes, men jag känner inte nån kant när jag drar med fingret... är det klarlackat över?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tänkte att jag skulle höra med er andra som kör zx10:an hur ni upplever bromsarna? Jag har läst en del om 04-05 och har förstått att bromsarna där kanske inte är så mycket att ha men hur är det på dom senare modellerna och då undrar jag mest hur 08-10:ans bromsar är med tanke på att det är en 08:a jag kör.
Anledningen till att jag undrar är för att jag var och körde lite bana förra veckan och efter tre åkningar på ca 20 min st så tyckte jag att bromsarna började att ge sig (ta längre och längre in mot handtaget). Är detta något som ni andra som åker zx10:a har känt? Om inte vad kan det då vara, gammal bromsolja, luft i systemet, eller har ni några andra tips?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Byt bromsolja, kolla beläggen och bulta på stålspunna slangar. Dina bromsar kommer vara som nya ;) Min gamla ZX-9'a, som vägde som finlandsfärjan, hade aldrig problem med fading och det enda jag gjort var det nämnda...
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Okej,tack för hjälpen ska kika runt lite innan jag bestämmer mig :)
Vad har ni att säga om en 08as zx10r då ?

Ett enda ord: ASBRA:tummenupp



Hej jag tänkte sätta på röda fälgstripes på min svarta zx10r.
Tänkte höra om någon har bra tips på var man kan köpa, och vilka som är bra. Samt om någon har bra tips på hur man sätter dit dom på bästa vis.

Hade jag varit du hade jag köpt orginal från Kawasaki, det är en försumbar summa i sammanhanget, dessutom är dom lite bredare, klarare färger och verkar vara i något bättre kvalité. Jag är en petig jävel och trodde jag skulle kunna montera fälgringarna på fri hand. Med facit i hand bör man nog stödtejpa fälgen om du vill ha stripen exakt i mitten eller sätta den mot en av kanterna. Är du extremt petig så kan du ju plocka av fälgarna men det är knappast nödvändigt.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Byt bromsolja, kolla beläggen och bulta på stålspunna slangar. Dina bromsar kommer vara som nya ;) Min gamla ZX-9'a, som vägde som finlandsfärjan, hade aldrig problem med fading och det enda jag gjort var det nämnda...

Ok tack för tipsen, Stålomspunnet har jag redan igår såg jag till att byta bromsoljan (hoppas bara att jag fick till det här med luftningen) körde på en olja med högre kokpunkt dessutom. Imorgon får jag förhoppningsvis mina nya belägg, mina gamla var inte riktigt slut men det var inte så mycket kvar så jag byter dom oxå. Nu hoppas jag på en helt annan feeling i bromsarna.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Okej,tack för hjälpen ska kika runt lite innan jag bestämmer mig :)
Vad har ni att säga om en 08as zx10r då ?

Klockren cykel är det ända jag kan säga, ska ta min -08 till Isle Of Man om en vecka för att kolla på TT racet i början på juni :)
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Ok tack för tipsen, Stålomspunnet har jag redan igår såg jag till att byta bromsoljan (hoppas bara att jag fick till det här med luftningen) körde på en olja med högre kokpunkt dessutom. Imorgon får jag förhoppningsvis mina nya belägg, mina gamla var inte riktigt slut men det var inte så mycket kvar så jag byter dom oxå. Nu hoppas jag på en helt annan feeling i bromsarna.

Ja det kanske var stålspunnet orginal på dom där. Jag ska byta på min -11 sedan tror jag. Måste testa lite på bana först. Luftning och bromsvätska, Dot 5.1 med hög kokpunkt, är lätt/billigt som första steg ;)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Vi andra här är inte ett skit avundsjuka, näää inte ett dugg:gnissla
Skall du köra på Mad Sunday?

Japp det är tanken iaf.

Jag och en polare sticker nu på måndag och då bär det först av ner mot Danmark. Sedan tar vi färjan mellan Danmark och England och sen har vi 5 dygn innan vi ska till IOM och dom tänkte vi spendera uppe i Scotland. Vet inte hur långt vi hinner bara, men vi tar dom första 5 dagarna lite som dom kommer. Kommer bli riktigt nice och jag hoppas att jag inte får allt för mycket träsmak :)
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Japp det är tanken iaf.

Jag och en polare sticker nu på måndag och då bär det först av ner mot Danmark. Sedan tar vi färjan mellan Danmark och England och sen har vi 5 dygn innan vi ska till IOM och dom tänkte vi spendera uppe i Scotland. Vet inte hur långt vi hinner bara, men vi tar dom första 5 dagarna lite som dom kommer. Kommer bli riktigt nice och jag hoppas att jag inte får allt för mycket träsmak :)

Nämen fy faan, det där låter ju skitråkigt...... INTE! :tummenupp
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
och sen har vi 5 dygn innan vi ska till IOM och dom tänkte vi spendera uppe i Scotland. Vet inte hur långt vi hinner bara, men vi tar dom första 5 dagarna lite som dom kommer. Kommer bli riktigt nice och jag hoppas att jag inte får allt för mycket träsmak :)

Skottland? Glöm inte regnstället och ta det easy i vänstertrafiken, det är lätt att instinktivt väja höger vid en oväntad incident. Själv vette tusan om jag skulle palla att köra så långt på en sporthoj. Jag blir ju dödstrött efter typ 20 mil. Ha en riktigt fin resa:)
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
129780907549.65_r-77_stainless_700x500.jpg


Den här varianten, är det såkallad r55 ? hur ser den ut på kawan ?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top