ZX10R -05 hastighetsmätare

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Köpte en ZX10R -05 för 2 veckor sedan och testade för första gången i Lördags. Allt verkar funka kanon förutom att hastighetsmätaren står på 0. Fi blinkade och jag fick felkod 24= speedsensor malfunction. Kollade schemat och mätte lite idag. Bl/y hastighetsmätare-sensor ok(0ohm), Bl/y ECU-sensor ok, Bl/y ECU-hastighetsmätare ok. Får 12v från tändningen upp till mätaren från Br/w men endast 1,05v från mätaren till sensor via P(samma både vid mätare och sensor 1,05V), som skall vara matningen och 12V. Kan detta ske om sensorn är kass? Styrs matningen från ECU eller kommer den från mätaren ivfsh? Hojen är en Tyskimport med bara 262mil på mätaren och än så länge har jag inte hittat något som tyder på annat , men ....:va

Killen som haft den verkar mest kört lite bana med den, med tanke på däckval och tillbehör. Han har höjt den med 4 brickor bak ca 2mm styck och med 55-profil bak verka det ju i min värld lite högt med tanke på att den lär vara nervös redan original.:gnissla

Började med att serva den och satte bl.a på ett drivpaket med lite fler länkar för att få bak bakaxeln vilken skall göra en hel del på den hojen enligt någon som rejsat med en sådan. Misstänkte därför först sensorn då den sitter på kåpan till framdrevet, men som sagt då borde den väl fortfarande få 12v?

Bromsarna var ju usla, men jag har nya ok o pump på g:yoparty, har kanske blivit kräsen efter att ha kört med Brembo en säsong.:D

Tacksam för ideer.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top