ZX-6R-tråden

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
japp, fick ett mail av det idag! kanonpriser!
De skrev att man ska ha nya bromsbelägg på nya skivor. Kan det stämma? :va


Stämmer bra det, för har dina bromsbelägg slitits fel eller snett så sliter de dina nya skivor likadant och dags att köpa nya skivor inom snar framtid.
 

MP

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Ort
gbg
Hoj
zx6r-96
Hejsan hojjen gick kasst så jag fick rådet att byta mina tändstift av en mc firma nu e detta gjort å nu startar inte hojjen tänder inte ens har kollat alla säkringar vad kan det vara för fel? har en kawa zx6r 96
Tacksam för ett snabbt svar
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
japp, fick ett mail av det idag! kanonpriser!
De skrev att man ska ha nya bromsbelägg på nya skivor. Kan det stämma? :va

Jo, belägg ska alltid bytas samtidigt som byte av skivor.
Vad hade de för pris på skivor? Såg att det inte fanns med i deras prislista till ZX-6R.

Jag trodde mina skivor var skeva med förra året, men när jag lämnade in den för byte av gaffeltätningar för drygt en vecka sedan och fick tillbaka den så upphörde vibrationerna i styret vid inbromsning.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Jo, belägg ska alltid bytas samtidigt som byte av skivor.
Vad hade de för pris på skivor? Såg att det inte fanns med i deras prislista till ZX-6R.

Jag trodde mina skivor var skeva med förra året, men när jag lämnade in den för byte av gaffeltätningar för drygt en vecka sedan och fick tillbaka den så upphörde vibrationerna i styret vid inbromsning.

Hej !

Bromsskivor fullfloating, kompletta med centrum och klara att bulta på, ligger på 1675:- / st.
Sportsinter bromsbelägg ligger på 295:- / per skiva (för du ska självklart inte använda gamla belägg på nya optimalt plana skivor).
Ska vi skicka tillkommer en fast leveransavgift på 98:-.

* Allt finns hemma och leveranstid ligger på 2-3 arb.dagar.

Hör av dig ifall du vill beställa.

MVH
ADDEMOTO AB
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
funderar på att köpa en ninja 636 -05,någon som kan berätta possitiva eller negativa saker,är det bra klös i den?
har haft en ninja 900 -98 tidigare.är det stor skillnad på dem?
// Micke

05an kommer ju vara så galet mycket lättare att hantera i svängar kan jag lova. Lite mer växlande men det äre värt ! Effekten är ju ingen större skillnad direkt om man tänker på effekt viktförhållandet. Vilket kollar du på, är det en 636 du kollar på eller som min zx6rr (600) ? Lite skillnad i effekt är det ju där faktiskt.

Har pc3 på min, och känns galet mycket bättre än min 00 r6a iaf med insprut lite mer hk mm ngt lättare, en fetinghoj med andra ord.

Hej !

Bromsskivor fullfloating, kompletta med centrum och klara att bulta på, ligger på 1675:- / st.
Sportsinter bromsbelägg ligger på 295:- / per skiva (för du ska självklart inte använda gamla belägg på nya optimalt plana skivor).
Ska vi skicka tillkommer en fast leveransavgift på 98:-.

* Allt finns hemma och leveranstid ligger på 2-3 arb.dagar.

Hör av dig ifall du vill beställa.

MVH
ADDEMOTO AB


Gött ju :tummenupp
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
funderar på att köpa en ninja 636 -05,någon som kan berätta possitiva eller negativa saker,är det bra klös i den?
har haft en ninja 900 -98 tidigare.är det stor skillnad på dem?
// Micke

Det är en jäkla skillnad på dom. ZX9an är SNABB. Har svårt att tänka mig en 636a har mkt att hämta där. Samtidigt så köper man väl inte en 600 för att köra dragracing heller så...
05an är ju med stor säkerhet bra mkt roligare när det svänger. Bättre bromsar. Skille gissa på rätt annorlunda sittställning också. Zx9 är ju rätt "rymlig".

Ingen som har en -96 eller -97 som kan kolla när rödmarkeringen börjar????

//Daniel

14.000rpm :)
 
Last edited:

MP

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Ort
gbg
Hoj
zx6r-96
har ett helsystem i aluminium märke muzzy tror ni att det går i genom besiktningen ?
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Det är en jäkla skillnad på dom. ZX9an är SNABB. Har svårt att tänka mig en 636a har mkt att hämta där. Samtidigt så köper man väl inte en 600 för att köra dragracing heller så...
05an är ju med stor säkerhet bra mkt roligare när det svänger. Bättre bromsar. Skille gissa på rätt annorlunda sittställning också. Zx9 är ju rätt "rymlig".


636an har ungefär 7 hk mindre och 10 kg mindre så jag skulle i alla lägen hellre ta 636an! :tummenupp
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Någon som vet någon schysst reghållare, helst med bild till en 05a? Vill rensa, usch vad det ser ut :tungan
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Är sugen på att sälja motarden och köpa en zx6r för att sedan riva bort kåpor och bygga fighter. Borde gå utan problem? Kanske köpa ny krona?

Är årsm 98 och uppåt man ska sikta in sig på väl?
 

yxjoel

Lebowski
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawa ZX6R -96
spunk

tjo alla glada
nybliven zx6r ägare och ja... nybliven mc-ägare överhuvudtaget :)
idag tänkte jag fira nationaldagen med att byta motorolja och filter men då jag tog lös kåpan så upptäckte jag en liten moj som bara låg där inne och tog det lugnt

då jag inte är något vidare kunnig inom mekande så undrar jag... vad är det och borde den inte typ... inte bara hänga?

även en liten fråga... då jag tog lös dräneringsskruven så verkade det saknas bricka, bör jag försöka leta åt en ny (hittar ingen i garaget) eller är det ingen större fara att fortsätta utan? skruven har ju en sån påbyggd liten läpp ändå
 

Bifogat

  • spunk.jpg
    spunk.jpg
    63.8 KB · Visningar: 78

M.W.

StökaMc Stockhom
Gick med
13 Sep 2007
Ort
tokholmo
Hoj
R1
har lite funderingar på att byta slipon på min 98
finns det några andra som passar förutom dom som är modellanpassade

mvh micke
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top