Video ZX-10r Vs Hino Lastbil

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bangkok
Hoj
ZX-10R, 2009
Efter en längre tids skada kom jag precis hem från den första långturen på ett år.. Makalöst skönt att vara tillbaka i sadeln igen även om 200 mil på 4 dagar sätter sina spår:) Nu måste jag bara köpa mig en ny hoj. Förslag någon?

Piiz

 
Last edited:

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Fick mig osökt att tänka på den tragiska olyckan i Thailand tidigare i vinter där fyra svenskar dog, må dom vila i frid.

Tyvärr är det väl inget ovanligt att de kör som tokar där nere!! Oavsett fordon...
Sen är det ju ett guldkorn att ha på film, hur fort körde han egentligen lastbilen?
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Fick mig osökt att tänka på den tragiska olyckan i Thailand tidigare i vinter där fyra svenskar dog, må dom vila i frid.

Jag känner den ena grabbens pappa som omkom, det är urjävligt. Dom hade hyrt bil med chaufför just för att trafiken är så stökig.

Thunderr: Ett enda råd bara, byt inte hoj, du blir bara besviken:)
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Intressant ekipage som dyker upp vid 2:10. Hyffsad packning på den :hihi
 

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bangkok
Hoj
ZX-10R, 2009
Fick mig osökt att tänka på den tragiska olyckan i Thailand tidigare i vinter där fyra svenskar dog, må dom vila i frid.

Tyvärr är det väl inget ovanligt att de kör som tokar där nere!! Oavsett fordon...
Sen är det ju ett guldkorn att ha på film, hur fort körde han egentligen lastbilen?

Hemskt att behöva läsa om sådana olyckor.. Må de vila i frid.
Tyvärr är det inte ovanligt att läsa om förolyckade svenskar. Enligt Seatfinders blogg dog det 99 svenskar i Thailand förra året, varav en betydande del i trafikolyckor. Det gäller att vara uppmärksam, kanske lite extra uppmärksam.


Jag känner den ena grabbens pappa som omkom, det är urjävligt. Dom hade hyrt bil med chaufför just för att trafiken är så stökig.

Thunderr: Ett enda råd bara, byt inte hoj, du blir bara besviken:)

Du har förmodligen rätt vad gäller hojen.. Har kört Kawa sen urminnes tider, men en generation 4 skulle smaka smaskens förstås.. Börjar iofs gubba till mig nu så kanske att en Multistrada 1200 skulle vara något:D
 

korven123

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2011
Ort
Västerås
Hoj
2010 zx-6r å zx-10r
Välkommen tillbaka bruschan

Fet film.. nice att du delar med dig:tummenupp Å va du än gör... byt inte ut din 10a mot någon Ducati!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tyvärr är det inte ovanligt att läsa om förolyckade svenskar. Enligt Seatfinders blogg dog det 99 svenskar i Thailand förra året, varav en betydande del i trafikolyckor. Det gäller att vara uppmärksam, kanske lite extra uppmärksam.


Intressant siffra med tanke på att i Sverige trafikdödas 4-500 per varje år. Och Dingvall jobbar febrilt med att få ner den siffran till varje pris.

En liten informationsfolder till alla svenskar som åker till Thailand kanske vore bättre investerade pengar än miltals med mitträcken.
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Har nog alldrig sätt en lastbil köra så!..
Här har vi beviset svenska lastbilsförare vågar inte gasa!:fakta
 

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bangkok
Hoj
ZX-10R, 2009
Intressant siffra med tanke på att i Sverige trafikdödas 4-500 per varje år. Och Dingvall jobbar febrilt med att få ner den siffran till varje pris.

En liten informationsfolder till alla svenskar som åker till Thailand kanske vore bättre investerade pengar än miltals med mitträcken.

Kan väl inte annat än att hålla med..:)
 

korven123

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2011
Ort
Västerås
Hoj
2010 zx-6r å zx-10r
Intressant siffra med tanke på att i Sverige trafikdödas 4-500 per varje år. Och Dingvall jobbar febrilt med att få ner den siffran till varje pris.

En liten informationsfolder till alla svenskar som åker till Thailand kanske vore bättre investerade pengar än miltals med mitträcken.

Inte den enda broschyren som borde delas ut:tuttar

Det är ju några hundratusen svennar som åker dit varje år och eftersom trafiken är som den är så är det inte så konstigt att många stukar under. Sen kan man fråga sig hur dumma i huvet många är som åker till ett land med vänster trafik och en helt sjuk trafikrytm och väljer att fyllegasa, köra utan hjälm, köra utan körkort osv osv..
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top