Z1 900 Streetdrag bygget

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
har det löst sig med swingen förresten, kom o tänka på att jag har
70-90 mm längre eller nåt sådant liggande, lite kraftigare rör men i orginalstuk/retro passar rätt i vaggan ,dubbla stötdämpare ska bara vara skruva rätt i ,hyser 180 däck(för dock med sig att ett offset framdrev måste användas, osv)
var bor du föresten(ja ja hemma) men vilken krok ligger det då
pma om du inte vill skryta
 
Last edited:

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Trumvirvel!​

Nu är sanningens stund kommen. Igår upptäckte jag att sadelbotten till den nya omklädda sadeln ej passade på min hoj.. Sååå ja fick slita av allt och fästa om på en ny sadel. Länge leve lim!

Nu har jag också justerat det sista på hojen. Lite finlir med kopplingen och går och väntar på hastighetsmätare. Var inom på besiktningen idag och snackade med gubbarna. Förgasarna är ok, inget flamskydd behövs :yoparty
Dock är det värre med hastighetsmätare. För er som funderar på cykeldator så är det något ni kan utesluta. För att få använda det så ska den "starta automatiskt med motorcykeln, och när hel/halv ljus är på måste datorn lysa" Detta innebär att det i princip inte går att använda sig av cykeldatorer, yeey.

Som ni ser på bilderna så är det en "före" bild från när jag hämtade hem hojen, och nu har vi en "efter" bild. Dock är den enormt oljig och skitig, samt saknar lite emblem och lite annat. Men tycker ändå den ser relativt presentabel ut! I helgen blir det första turen, ut och känna lite på den. Så kommer det intressanta med att ställa vikterna i lock-up kopplingen och hitta rätt nålar till förgasaren. Kostar 400 kr styck x 4...

(Och ja, spänna kedjan)
:tummenupp

image.jpg image[1].jpg
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Idag var hojen igång och ute på en liten runda på grusvägen. Ska testa imorgon och dra den lite på asfalten när det är torrare. Eller ja, inte jag. Min testpilot. Plastpappa och rutinerad förare får det stora nöjet att ge den bananen, så får jag filma.
Så med lite tur får ni alla upp en film imorgon från premiärturen :yoparty
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fräckt, klar förbättring !
Guldstjärna för att du tog tillbaka den till orginalkulör...eller en av dem.

Filmtajm :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top