Yzr 500 rd

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej!

Det blir Gelleråsen v30. På Onsdag och kanske torsdag finns jag o hojen där. Jag har pratat med Mc tidningen Bike och jag trodde de hade egen tid på banan för sina tester, men de kör på allmänhetens åkning. Därför blir det tufft för mig att köra något då hojen inte är regad och jag har ingen rr licens. Men jag tar med grejorna ändå man vet aldrig. Hoppet är det sista som överger en:D

https://www.youtube.com/watch?v=BXPQKp3vryQ&feature=youtu.be
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Synd att jag jobbar..Hoppas du får köra!
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Förresten, ramen var också lite fräsig. Vad heter den där typen av sammanfogning? Ser ju inte riktigt ut som vanliga bonnasvetsar.


Skulle sätta en peng på att ramen är hårdlödd.



Edit: Kan ju inte skriva i en sådan tråd utan att skicka mina djupaste imponerade tankar till TS. Sjukt bra bygge!
 

psykopatrik

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Eslöv
Hoj
-87 Yamaha FZR 1000
Skulle sätta en peng på att ramen är hårdlödd.



Edit: Kan ju inte skriva i en sådan tråd utan att skicka mina djupaste imponerade tankar till TS. Sjukt bra bygge!

Jodå ramen är hårdlöddad precis som Moto Martin ramarna.

TS ett fantastiskt bygge. En nyfiken fråga. Hur mycket kostar ett sådant här bygge?
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
TS ett fantastiskt bygge. En nyfiken fråga. Hur mycket kostar ett sådant här bygge?[/QUOTE]

Bygget kommer att vara till salu efter Bikeweek. Jag har hyfsad koll på vad delarna har kostat men jag har inte räknat många smådelar typ slangklammer mm men när jag betalade förgasarna så passerade kostnaden 200 000:- Sanningen är nog någonstans kring 210 000:- helt sjukt mycket pengar för mig och det syns på mitt sparkonto ochså... :D

//Tommy
 

moddlaren

Guest
har följt tråden o sällar mej till alla andra 2T talibaner ett helt otroligt fint bygge som gärna hade stått i mitt vardagsrum o bara glänst, bara att lyfta på hatten o buga för ett eminent bygge i världsklass:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Packat o klart! Åker till Karlskoga o Gelleråsen i morgon!!
 

Bifogat

  • 010.jpg
    010.jpg
    242 KB · Visningar: 229

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har du nån länk till den andra specialbygget? Vad är det för motor?

Lite sent svar, men det där är utan tvekan en motor från snöskotern Yamaha SRX. Trecylindrig, trippelpipor, elektroniskt kontrollerade avgasventiler, vevhusreeds och Mikuni TM33 flatslideförgasare. Fanns som 600 cc 1998-1999 och denna gav runt 125 hk vid 8300 rpm. Fanns också som 700 cc 1998-2002. 1998-1999 gav runt 140 hk vid 8300 rpm och 2000-2002 gav runt 145 hk vid samma varv på grund av lite bättre bestyckning och tändkurva. Just 2002 har numera ett stort samlarvärde då den byggdes i extremt liten upplaga och dessutom var enda årsmodellen som utrustades med knacksensor.

Jag har haft flera stycken och jag har för inte så länge sedan städat ihop en massa delar som legat sedan det begav sig. Dessa delar har nu donerats till en kamrat som originalrenoverar två stycken SRX samtidigt. Just SRX:en är kanske den ballaste och tekniskt mest avancerade snöskotermotor som någonsin byggts, i alla fall före de direktinsprutade E-Tec motorerna kom. Själv har jag dock en större böjelse för den lite tidigare VMax-4, den med 750-800 cc radfyra som fanns mellan 1992-1997. Lite mer stenåldersteknik (vanlig piston port och inga avgasventiler...), men ljudet från en tvåtakts radfyra är svårslaget...

SRX 700: https://m.youtube.com/watch?v=gKoLR4Q-lyg
VMax-4: https://m.youtube.com/watch?v=BlPUC249vrY
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hemma igen ifrån ett väldigt varmt Gelleråsen!, tyvär ingen körning då hojen inte är regad och jag har ingen rr licens. Tack till alla som visat intresse och var fram och tittade på hojen och tack för många roliga samtal.
Mc tidningen Bike passade på att göra ett byggrepotage om hojen och tog på Onsdag kvällen massor av snygga bilder på hojen som stod uppställd på startplattan. Håll utkik i höst efter en röd/vit 500a racer i Bike.
//Tommy

Det blir minst en körning till på Midlanda motorpark i år och hoppas på åkbilder då..
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hemma igen ifrån ett väldigt varmt Gelleråsen!, tyvär ingen körning då hojen inte är regad och jag har ingen rr licens. Tack till alla som visat intresse och var fram och tittade på hojen och tack för många roliga samtal.
Mc tidningen Bike passade på att göra ett byggrepotage om hojen och tog på Onsdag kvällen massor av snygga bilder på hojen som stod uppställd på startplattan. Håll utkik i höst efter en röd/vit 500a racer i Bike.
//Tommy

Det blir minst en körning till på Midlanda motorpark i år och hoppas på åkbilder då..

Vi har körning på Molanda i jämtland på söndag nästa helg om det låter intressant behövs ingen rr licens där.
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej!!

Igår kväll var jag till Midlanda motorpark med hojen och körde 4 pass. Det var vädigt kul att prova den på riktigt. Hojen gick väldigt bra. Bilder kommer om några dagar. Anders på EMV som har hjälpt mig att bygga denna hoj fyllde 40år och firade detta på banan med fri åkning, grillat, och trevliga vänner och släkt. En anorlunda 40 års fest:tummenupp:D

//Tommy
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej!

Här kommer en åkbild från igår, tagen i vänstern efter start/mål rakan. Tack för den Mats!
Mer bilder kommer snart.:)

//Tommy
 

Bifogat

  • 7059_496421500493990_4914379860964685490_n.jpg
    7059_496421500493990_4914379860964685490_n.jpg
    71.9 KB · Visningar: 334

TTRR

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
GSX1100 -81, Sportster Street Track -86, Honda Africa Twin 750 -93
Råkar ju ha ett litet klipp på Tommy när han testar lite på Mittsverigebanan i sommar.
Inte långt men tog det just för att kunna njuta av tvåtaktssången när livet känns meningslöst. :kär
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Råkar ju ha ett litet klipp på Tommy när han testar lite på Mittsverigebanan i sommar.
Inte långt men tog det just för att kunna njuta av tvåtaktssången när livet känns meningslöst. :kär

Ahhhhh...... Den satt fint :-D
 

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej!
Jag besökte "Onsdagsbus" på Midlanda motorpark igår kväll. Väldigt mycket folk. Och många drifting bilar på banan gjorde att banan var delvis täckt med grus men jag körde ändå några uppvisningsvarv och jag tror många uppskattade doften av tvåtakt...
 

Bifogat

  • 15069965086_9e1573fa5c_o.jpg
    15069965086_9e1573fa5c_o.jpg
    157.4 KB · Visningar: 180
Last edited:

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Ort
En liten ort!
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Bildtext...
 

Bifogat

  • bild1-2.jpg
    bild1-2.jpg
    120.3 KB · Visningar: 236
  • bana.jpg
    bana.jpg
    103.5 KB · Visningar: 263
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top