Yamaha XJ6-Tråden

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Hej!
Ny på forumet.
Har införskaffat mig A-mellankort (begränsad 25kw) och en XJ6n -12 25kw.
Tröttnade ganska fort och har nu precis tagit bort strypningen. Hojen ska inom 20mil in på 100mil servicen (samma ställe jag köpte hojen)
Jag undrar då om de bryr sig om att jag tagit bort strypningen? skulle de på något sätt kunna neka mig garantin eller liknande?
Tacksam för svar :)

Dom bryr sig inte om det! :tummenupp
 

Armadillo

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
2010 Yamaha XJ6. fd gsxr1000-06, gsxr600-02
Hej!

Vill också delta i tråden!

Nybliven ägare av en XJ6-10!

Nöjd som satan med hojen!
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Helleuuu!

Blev det aldrig av någon träff?
 

Sulfat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
NX650
Hej, funderat på att köpa en Xj6 men vad är det som skiljer 2010 och 2011 åt förutom färgsättningen?

Mvh Fredrik
 

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Ort
Asarum
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Någon som kan tipsa om var jag hittar verkstadshandboken (digitalversionen) till xj6:an. Har letat på på sidor jag känner till men utan resultat.
Med all säkerhet är det många med mig här på forumet som skulle uppskatta denna infon.
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Någon som kan tipsa om var jag hittar verkstadshandboken (digitalversionen) till xj6:an. Har letat på på sidor jag känner till men utan resultat.
Med all säkerhet är det många med mig här på forumet som skulle uppskatta denna infon.

Tveksamt om det ens finns! Den är så pass ny:)
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Funderar på en 2011 några tips eller erfarenheter någon vill dela med sig? Är 183cm lång
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Pga att min inkorg blev helt överfull av svar o tips så måste jag be er att sluta sända pm till mig...:7peta:7peta
 

Ubbz

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2009, Yamaha Xj6
Pga att min inkorg blev helt överfull av svar o tips så måste jag be er att sluta sända pm till mig...:7peta:7peta

:lol

Hej
Har haft en ny 09:a (vet inte om det skiljer mycket på den och en 11:a) i en säsong nu.
Jag är 184cm lång. Jag har inte märkt att hojen skulle kännas lite om det är det du funderar på?

Tycker den är skitrolig att köra, helst mellan 8000 varv och upp då går den som ett skott.
Sen e den väldigt lättkörd och smidig.

Som alla andra håller jag med om att den är lite väl varvig och en växel till letar man efter ibland.

Har tidigare haft en Honda VTR 1000 och den Ducati Monster 900. Dessa båda är givetvis mer effektstarka osv men "rolighetsfaktorn" hos XJ6 står sig mycket bra.

//Ubbz
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Tack är det inte bara att dreva om man har för högt varvtal ? Ingen som provat? Nån som kört bana med sin xj6 ?
 

eddieboan

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha XJ6 - 2012
Hej, jag är ny här på forumet!

Jag ska förmodligen köpa en Xj6:a nu i höst.:yoparty Men först måste jag veta hur lätt det är att få en hoj begränsad. När de nya reglerna för motorcykelkörkort träder in i januari 2013 så är 35 kW maxeffekten. Och eftersom att strypningen sitter i insuget så undrar jag om det ens är möjligt att strypa en Xj6:a till 35 kW.

Tacksam för snabbt svar!:)
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Tack är det inte bara att dreva om man har för högt varvtal ? Ingen som provat? Nån som kört bana med sin xj6 ?

Jag har kört lite bana med min. Där tycker jag inte direkt att den hör hemma... Men det funkar, om du inte tänkt lägga ner så mycket.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Vad var problemet i ditt tycke? Tycker den verkar hyfsat lättsvängd om än lite mjuk i fjädringen

Körställningen, när man sitter sådär upprätt. Men då jämför jag ju med en sporthoj och det är kanske inte rättvist. Fjädringen känns jobbig vid inbromsning inför varje kurva, den är jättemjuk. Ja den är lättsvängd men pinnarna tar i. Det kan väl kanske bero på att jag inte lutar ut tillräckligt, men jag hinner inte utnyttja hela slitbanan på däcken pga att fotpinnarna sitter så långt ner. Förra körningen blev jag tillsagt att ta det lugnare eftersom min hoj såg så ansträngd ut. (Misstänker att orsaken till det var fjädringen.) Det var då jag bestämde mig för att byta. ..Sen hänger jag inte med på rakorna heller, haha men det beror väl på vilka man kör med =)
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Nu sticker jag! det blev en Daytona 675, fantastisk hoj=)
 

Gulingen87

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2012
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7
Hej:)
Ny här på forumet. Har precis skaffat mig en gul XJ6a -09 som min första hoj och den verkar ju vara en kanon hoj när man har lästa igenom hela tråden :D Har dock inget kort än men det ska det bli ändring på till våren:yoparty

20120920_132811.jpg


Har provkört den lite lite nu innan den ställdes in för vintern och lite extra sound hade inte vart helt fel till våren :p
Har ju märkt att det finns en hel uppsjö av olika helsystem till den här cykeln så får väl se vad man hittar för kul. Läste att man va tvungen att ta bort centralstödet för att få dit vissa system, så min fråga är: centralstöd är inte ett sådant stöd man lutar cykeln på utan ett sådant man "lyfter" upp den på?

Vad säger verkstäderna som gör servicen på hojen om att man har satt dit ett nytt avgassystem?
 

Sulfat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
NX650
Vinterförvaring: Hej håller på att vinterförbereda min Xj6n 2010 och hade tänkt sätta konserveringsolja i cylindrarna så nu till frågan. Hur kommer jag åt tändstiften? måste jag skruva lös tanken och i så fall hur ska jag gå tillväga för att göra det?

Mvh Fredrik
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top