Yamaha XJ6-Tråden

hamstah

Ny medlem
Gick med
1 May 2015
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha XJ6 ABS -11
Hej allihopa!

Vilket avgassystem är det som gäller?

Har läst genom tråden och SC-Project verkar ju intressant men hittar det ingenstans att köpa...

Dom andra två intressanta alternativen är från Arrow samt Ixil Hyperlow. Någon som har input på vilket av dem som är bättre?

TY!
 

jonasfridlund

Ny medlem
Gick med
7 May 2015
Ort
göteborg
Hoj
yamaha xj6 2011
hej ny på forumet håller på och ta mc kort. har precis köpt mig en yamaha xj6 2011 och känner att orginal avgassystem inte gör tillräckligt med ljud ifrån sig. har sett och hört sc project men verkar som dom lagt ner tillverkningen till xj6. sen har jag sneglat åt g.p.r helsystem men tycker prislappen är lite hög. någon som har något annat att rekomendera och även en återförsäljare?
 

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Är det nån som har provat å dreva ner ett kugg i fram på sin xj6? hur blev den i såfall.

för övrigt så har jag ett termignoni system tilll ssalu om det är av intresse jonas fridlund.
 

jonasfridlund

Ny medlem
Gick med
7 May 2015
Ort
göteborg
Hoj
yamaha xj6 2011
Är det nån som har provat å dreva ner ett kugg i fram på sin xj6? hur blev den i såfall.

för övrigt så har jag ett termignoni system tilll ssalu om det är av intresse jonas fridlund.

Hur ser avgassystemet ut? Jag letar efter ett som sticker ut lite på sidan likt original.
 

Bergenström

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
I ett hus
Hoj
XJ6 YAMAHA -09
har Ixrace helsystem, låter högst o coolast i stan, smällar höga som dynamit när ja släpper på gasen, så med andra ord KÖP.
 

swedishdragon

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha WR250f 2007 och Crf150RB 2010
Känns nästan pinsamt att fråga, men hittar det ingenstans.. :huvet
Vad är skillnaden mellan vanliga Xj6, Xj6 Diversion och Xj6 Diversion F?
 

swedishdragon

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha WR250f 2007 och Crf150RB 2010
Är alla klassade som touring eller är naken klassad som sport? (dvs samma försäkring på alla?)
 

apstubbe

Medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Aprilia Shiver 900
Är det någon som råkar ha ett par passagerarhandtag som passar på en XJ6n 2012? Dessa saknas på min hoj vilket ser lite konstigt ut.
 

noorm

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2015
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJ6-N 2014
Hej

Vet ni vad för bult man ska använda här, då jag har krockskyddet på (köpt så) fick jag aldrig de originala bultarna. Dessa är lite för långa och man kan inte halvera de heller då första hälften inte har gängor.

xj6 bolt.jpg
 

Plekander

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2017
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha R6 -09
Tjena, försöker skaka lite liv i xj6 tråden här. Har precis fått hem ett ny kåpglas, gör riktigt stor skillnad. Lämna gärna en kommentar på vad ni tycker. Fick också hem ett nytt helstsystem från delkevic som ska på snart!
IMG_0763.JPG
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top