Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar för tipset!
Jag måste dock erkänna att ekonomin just nu tvingar mig till återhållsamhet :(
Jag får nog uppdatera min statusrad....

En god nyhet inför kommande vecka är iaf att fikusen är körbar igen... även om den "nya" generatorn var trasig... eller ja, en del... ett platsöra som låser en kontakt... suck, men med tanke på vilket j-a jobb det var att få ur/i skiten så får nog buntbandet som sitter nu vara kvar... om det funkar vill säga.
Nu ska en barnaskara utfodras sen blir det nog ett glas rött :fyllisar
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nu har jag ju 2 jobb istället... Men det ger ju inte direkt några feta inkomster ändå när det är FK som betalar lönen på det ena. Nä, lite heltidsarbete och en vettig lön hade inte varit fel.
Nä, nu är frågan om man ska ta och öppna en flaska vin eller vad man ska göra.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
helrätt rally:tummenupp
Själv sippar jag rött ... lika tålig som 12åring numera....
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Sitter å kollar trådar med en wirre i näven.
-Jag har hittat ett hem, bröder!:fyllisar
 
Last edited:

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:fyllisar
Yepp... fasen, en virre va länge sedan... har vart rätt avhållsam när det gäller alkohol sedan jag fick diabetes.... men det får bli en stabil en när manxen rullar av sig själv :D
Blev det nån glugg btw?
Själv har jag investerat i några fler stålborstar, nästa vecka SKA motorn vara ren och klar för lack :rolleyes:
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Idag slog jag till idag, inte billigt men jag har länge suktat efter ett sådant.
Brukar ju åka på div. motorevent på sommrarna så där blir det nog till att fotta.
Och hojar på slingerbulten hör väl till.
Det där med diabetes verkar va skit, inget att rekommendera förstår jag.
Jo, man ska väl göra sig förtjänt av vilan - Dags att koppla lite kabel i veckan...
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Du kommer att bli grymt nöjd med gluggen!
Har inte testat att fota nån direkt motorsport... än, men det blir väl tillfälle antar jag...
Fotade iofs powerboats, när det hölls hör i GBG för någar år sedan, det var ju rätt kul faktiskt... får se omjag kan rota fram några bilder ur arkivert :)

Nä, det är väl aldrig roligt att bli kroniskt sjuk, men å andra sidan, så länge jag sköter mat osv, så funkar det ju :)
Och som tur är så är man ju inte spruträdd :) DET hade vart jobbigt.... tar 4 -6 om dagen...
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Är insulinsprutor sådana där jättesmå saker som man sätter i benet och trycker av med en knapp?

Har en god vän som mer eller mindre slutade konsumera sötsaker när han fick reda på att man inte "kan" dricka öl med diabetes.:D

Faaaan asså! Inte nog med att du håller ett satans tempo, du gör det trots kronisk sjukdom! Nu ger jag upp, jag drar nått gammalt över mig och återkommer när Kristdemokraterna verkligen tillför något positivt.:rofl
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tja, ser ut som en spritpenna, så skruvar man upp så mycket insulin man ska ha, och trycker på en knapp... jag tar i magen (snabbinsulin) 3-5 ggr/dag och 1 i benet som varar 1 dygn. Det händer att man träffar nån nerv ibland, då kan det stickas i huvet :va och ibladn känns det som ett getingstick... men för det mesta inget alls.... Men det är jävligt segt att aldrig kunna skita i planering eller att hålla koll på nivåerna i kroppen...
Ibörjan var jag jävligt noggrann, nu kan jag trycka i mig en snickers, bara jag är tillräckligt låg :)
Tyvärr så påverkar ju alkohol levern, som i sin tur hjälper till med sockerbalansen... men visst kan man ta sig en pilsner eller ett glas vin ibland :)
.... DÅ lär du få vänta :)

Var äntligen en sväng till garaget ikväll, men faan vad segt det är, hålle rpå med rengöring/färgborttagning... oljetråget o ventilkpan är helt klara. Båda motorblocken börjar väl ta sig, men det är minst en kväll kvar, sedan är det cylle o topp.... men de blästrar jag nog...

Drog ju av en bult som håller kamkedjespännaren/guide innuti blocket också... sitter berget... borrat det mesta, men den vägrar att släppa. Kanske slutar med att börra en större dimension och dra i en helicoil... men det är inte så mycket gods omkring.... surt att köra fast iaf

Jaja, så snart man gjort nåt framsteg så känns det ju roligare igen...
Imorrn ska jag upp till Trollhättan och hålla i en utbildning... funderar starkt på att smita förbi BIKE-skroten och kasnek få lite inspiration :rolleyes:

Ha det gott gubbar!
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Låter jävligt jobbigt. Får mig att funderar över att kolla hur det står till med mig. Borde ju varit på sjukhuset för flera år sen och kollat blodet efter Dengue-virus. http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/denguefeber/
Men i och med att jag inte tycker om vare sig nålar eller sjukhus så har det liksom inte blitt av.:3freak

Se till att få ordning på kamkedjesträckaren, den är jävligt viktigt.:D Vad gäller motorn så tycker jag att du ska köra på svart och guld. Några fina trattar till förgasarna eller är det CV-gasare, de brukar ju vara lite bråkiga med trattar vad jag förstått.

Fan, jag vill också ha motivation och stålar till att bygga hoj!:huvet:huvet:huvet
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, själv bokade jag tid hos optikern för att jag inte såg längre... sen att man kunde stå och sova, drack 5 liter vatten varje kväll och sprang på toan hela natten... och i största allmänhet mådde som en potta skit... reflekterade jag inte över :3freak
så att springa till läkarn stup i ett är inte min grej heller :D

Svart o guld ... det är ju snyggt, det var ju de färgerna jag tänkt på hela hojen från start :) men jag är rädd att det bryter av för mycket och blir en stor svart blobb, på en i övrigt genomgående ljus hoj?
Hade det inte vart så jävla mycket flänsar och skrymslen så skulle jag polerat hela skit :D
Men det ÄR en omöjlighet...
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fick hittat en packningssats till motorn idag, hoppas på rimlig leveranstid :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Klart du ska polera motorn!! Nu kommer du inte undan! ;)
 

HGT

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2012
Ort
Mölndal/Göteborg
Hoj
Ninja zx7r, Gsx-r 600, gr650 tempter
Tja, ser ut som en spritpenna, så skruvar man upp så mycket insulin man ska ha, och trycker på en knapp... jag tar i magen (snabbinsulin) 3-5 ggr/dag och 1 i benet som varar 1 dygn. Det händer att man träffar nån nerv ibland, då kan det stickas i huvet och ibladn känns det som ett getingstick... men för det mesta inget alls.... Men det är jävligt segt att aldrig kunna skita i planering eller att hålla koll på nivåerna i kroppen...
Ibörjan var jag jävligt noggrann, nu kan jag trycka i mig en snickers, bara jag är tillräckligt låg
Tyvärr så påverkar ju alkohol levern, som i sin tur hjälper till med sockerbalansen... men visst kan man ta sig en pilsner eller ett glas vin ibland
.... DÅ lär du få vänta


Insulinbehandlad diabetes är en vetenskap. Hur man reagerar på olika blodsockernivåer är högst personligt. Har personer som visar "High" som ändå mår kalas.
Sen GÅR det att dricka pilsner, dock går sockret upp för att sedan dippa ordentligt. Arbetar med flera missbrukare som är har diabetes som ändå klarar sig.

Bara man hittar sin "inställning"
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Insulinbehandlad diabetes är en vetenskap. Hur man reagerar på olika blodsockernivåer är högst personligt. Har personer som visar "High" som ändå mår kalas.
Sen GÅR det att dricka pilsner, dock går sockret upp för att sedan dippa ordentligt. Arbetar med flera missbrukare som är har diabetes som ändå klarar sig.

Bara man hittar sin "inställning"

Ja, verkligen! Jag har bara haft det i 2 år nu... eller vetat om det i 2 år iaf, och tycker väl att det i perioder iaf fungerar ganska bra. "Introduktionen" bestod i en genomgång "hur man tar sprutan och vart", sen ett recept, sedan hem o testa :va Första veckan var för djävlig, kan man väl säga... Åt dessutom betablockerare för hög puls, vilket slog ut alla varningssignaler för högt/lågt socker... ända tills det var riktigt illa...
Och ja, det är verkligen ett pussel, dels hur man själv är känslig för insulinet, sedan hur aktiv man är , vad man äter, hur fort det förbränns .... osv...
Jag har fortfarande väldigt svårt att känna skilnad på när jag är låg eller hög... så det blir mycket testande :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Idag blir det inte nåt garage... soffan hägrar :) eller om det var huvudvärken kanske...
Nåväl, höll utbildning i Trollhättan idag, så på vägen hem blev bikeskroten... :rolleyes:
Skulle lätt kunna investera en del där.. han släpade fram en nästan ny buell motor med 135 hk... ahh så snygg!! Vill ha... nästa bygge... nä just det , xs500:an står på tur...
Jaja, inspiration fick man iaf, sketskoj och gå omkring och botanisera bland motorer, gafflar o annat gött!!

En moralfråga till det samlade intelektet här på SH...
Jag (eller nån av barna) har kanske öppnat min bildörr och gjort ett märke i grannens skärmkant.
Hans bil är ny(knappt 1 år kanske), en stor arbetsbil, typ HiLux eller nåt.... våra platser är väldigt trånga (det är 3 platser mellan 2 pelare, jag står längst till höger, och har en pelare till höger om mig, och sätter stop) och han har en tendens att ALLTID ställa sig på linjen eller lite över på min sida... för att inte repa den andra grannens bil (som var irriterad på honom, av samma anledning, som han på mig) ..... rörigt skrivet??
En kväll så slår jag emot hans bil, han sitter i och blir irriterad, vi kollar hans bil men hittar inget. Senare på kvällen komer han upp och har hittat nåt... vi kollar med mina dörrar och det han hittat hände iaf inte denna kväll... Men eftersom det kan vara från min bil, detta märka ca 1,5x1,5 mm kommer, så erbjuder jag mig att ersätta inom rimlig gräns. Han skulle åka ut till Toyaota center och be dem kika.... nu efter 3 vecker så ringer han, och vill ha 3000:- för att lacka om hela bakskärmen. Eftersom han var både dryg och tyken så blev jag ungefär likadan... :crash men jag tycker att det var i saftigaste laget men en hellack för ett så litet märke på en skärmkant, Hade han sagt 500 spänn för att fixa till märket så hade jag betalt, skakat tass och sakern varit ur världen..
Till saken hör då också att han gick hårt åt den andra bilgaragegrannens bil, när han själv hade en gammal volvo... och ÄR det så , han då betalade honom för att fixax sin bil... då ska jag fan inte bråka, men om han var lika stöddig mot honom och INTE betalade det han själv åsamkat andra, då är jag faktiskt inte sugen på att ge honom en spänn ... ÄR JAG HELT FEL UTE??
Kom gärna med åsiker moralens väktare därute!
Faan, det blev ju en hel roman :va
 
Last edited:

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Va fan är det för fjant med en HiLux som lipar för en mini-repa ?
Sicken jävla looser...dom bilarna SKA ju fan ha repor !

Dörrsmällar kommer och går...man får några och man "kanske" ger nån ibland. Fick en fet på min helt nya V60 och ingen att skylla på. Volvo rullade ut den utan kostnad.

3000 spänn kan han fetglömma ! Skulle han lacka om den för 3000 kr om han satt repan själv ? Ehhh...nej ! Skulle försäkringbolaget godkänt en omlack för 3000 kr...ehh...nej !

Kör på linjen att du inte är säker på att du eller dina barn gjort nått och att han får gå via sitt försäkringsbolag om han vill driva det vidare. Och medan han funderar på det ger du bilen en stort jävla spark på andra skärmen :hihi

Fan va jag stör mig...:gnissla

Rock Zäta rock :rock
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, det stör mitt annars så totala lugn :D
Tackar Kawa!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top