Yamaha MT-10

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nya MT10 i mitt tycke är piggare i motorn goare med färgdisplay blipper finns osv MEN jag tycker lådan är klonkigare "jag har dock ändrat till raceshift" den är lite oroligare i fram i mitt tycke den drar mindre soppa än den gamla 10an. Men den generella upplevelsen är väldigt positiv lika rolig som den gamla med lite mer drag i registret och bättre gasrespons "inte lika ryckig" bromsarna tycker jag är ok men helt nöjd så långt !
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp körde utan dämpare där den låter precis lagom då ! Ska dock se om jag kan hitta ett snyggt rör att sätta dit.
 

lexcom

Medlem
Gick med
29 Apr 2020
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory Ultra Dark
Japp körde utan dämpare där den låter precis lagom då ! Ska dock se om jag kan hitta ett snyggt rör att sätta dit.
Ok fattar. Crossplane ljudet vill man ju framhäva från sin bästa sida. Hoppas att du hittar rätt. Men om det låter bra utan dämpare så är det väl minsta möjliga can som gäller antar jag? Eller gå på helsystem. Är själv lite sugen på nya MT10 så jag har forskat lite och utbudet är ju av naturliga skäl inte fullt utvecklat ännu.

Edit: måste ju finnas slip-on med link pipe iofs.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jo men jag kör bana ibland o då kan man inte ha linkpipe blir för högt. Vi får se vad det blir jag har några förslag på lut men inte bestämt mig än.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ok fattar. Crossplane ljudet vill man ju framhäva från sin bästa sida. Hoppas att du hittar rätt. Men om det låter bra utan dämpare så är det väl minsta möjliga can som gäller antar jag? Eller gå på helsystem. Är själv lite sugen på nya MT10 så jag har forskat lite och utbudet är ju av naturliga skäl inte fullt utvecklat ännu.

Edit: måste ju finnas slip-on med link pipe iofs.
Jag körde decat med mellandämpare sista året på R1 och det lät precis lagom mycket. Med längre dämpare ska det funka för bankörning också.
1657893042158.png
 

ätaögon

Yamaha MT-10 2018
Gick med
30 Aug 2022
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-10 2018
Tjena,

Har nyligen blivit med en MT-10 2018 och är galen förälskad i hojen. Det är min första egna hoj vilket gör att jag inte är så väl bevandrad i MC-världen. Så som vilka online-shoppar som har bra tillbehör och eftermarknadsdelar.

Just nu är jag på jakt efter depåstöd, både fram och bak, för att kunna utföra enklare underhåll så som kedjesmörjning samt för att undvika platta däck under vintersäsongen. Någon som kan rekommendera bra stöd som passar till MT-10?

Vore även tacksam för tips på hemsidor där man kan köpa andra tillbehör som alternativ till sidospeglar osv.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tjena,

Har nyligen blivit med en MT-10 2018 och är galen förälskad i hojen. Det är min första egna hoj vilket gör att jag inte är så väl bevandrad i MC-världen. Så som vilka online-shoppar som har bra tillbehör och eftermarknadsdelar.

Just nu är jag på jakt efter depåstöd, både fram och bak, för att kunna utföra enklare underhåll så som kedjesmörjning samt för att undvika platta däck under vintersäsongen. Någon som kan rekommendera bra stöd som passar till MT-10?

Vore även tacksam för tips på hemsidor där man kan köpa andra tillbehör som alternativ till sidospeglar osv.
Louis.eu xlmoto.se
 

ätaögon

Yamaha MT-10 2018
Gick med
30 Aug 2022
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-10 2018
Jag har Biltema depåstöd till försäljning just nu.


Bakhjulsstöd passar. Någon annan kan kanske svara om framhjulsstöd passar en MT10.
Tack man, har fortfarande inte hittat vad jag söker. Vad som stör mig är att de flesta depåstöd verkar klara 200kg max och de flesta literhojarna ligger ju över 200kg. Sen är det otydligt på samtliga leverantörers hemsidor om det är 200kg per stöd eller sammanlagt.

Inte för att jag tror att något kommer hända, men lägger hellre någon hundring extra och får saker jag kan använda livet ut.

Louis.eu xlmoto.se
Tackar!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tack man, har fortfarande inte hittat vad jag söker. Vad som stör mig är att de flesta depåstöd verkar klara 200kg max och de flesta literhojarna ligger ju över 200kg. Sen är det otydligt på samtliga leverantörers hemsidor om det är 200kg per stöd eller sammanlagt.

Inte för att jag tror att något kommer hända, men lägger hellre någon hundring extra och får saker jag kan använda livet ut.


Tackar!
Du lyfter ju bara halva hojen med depåstödet..
 

ätaögon

Yamaha MT-10 2018
Gick med
30 Aug 2022
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-10 2018
Du lyfter ju bara halva hojen med depåstödet..
Jo fast det är ju bara sant om du har depåstöd. Om man som jag tydligt beskrev i min initiala post är ute efter både fram och bak så lyfter man ju hela hojen.

Men som jag nämnde är det väldigt otydligt på flera leverantörers hemsidor.
I beskrivningen till DET HÄR STÖDET så står det att det har en maxlast på 200kg. Tittar man sedan på samma modell i ett paket för depåstöd både fram och bak så anger de att den totala maxlasten är 200kg. SE HÄR. Är du med nu?........
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jo fast det är ju bara sant om du har depåstöd. Om man som jag tydligt beskrev i min initiala post är ute efter både fram och bak så lyfter man ju hela hojen.

Men som jag nämnde är det väldigt otydligt på flera leverantörers hemsidor.
I beskrivningen till DET HÄR STÖDET så står det att det har en maxlast på 200kg. Tittar man sedan på samma modell i ett paket för depåstöd både fram och bak så anger de att den totala maxlasten är 200kg. SE HÄR. Är du med nu?........
För fan. Det är ju 200kg per stöd som sälj i paket.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top