Yamaha MT-09

Lasseihamre

Medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Söderhamn
Hoj
2014 Yamaha MT-09
Kört 50 mil med hojen nu, helt original. Kan helt klart säga att bakfjädringen är för mjuk samt att den är väldigt ryckig i gasen om man jämför med tidigare hojar jag haft.

Så blir till att öka hårdheten och höja till CO 14 direkt, förövrigt grymt kul hoj :D

Du kommer att märka grym skillnad med CO 14. Ryckigheten i gasen försvinner och hojen blir mycket trevligare att köra.
 

J.Asplund

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09, 2014
Ni som har satt på slip-on/helsystem vad har ni fått betala? Finns det något där man slipper ommappning samt power commander? Funderar på acras helsystem men då krävs power commander osv och jag tycker det kanske blir för dyrt. Vad har ni betalat för acras helsystem ni som gjort det? Har sett att det är ett flertal här inne som har just det.
 

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Úmeå
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
Fick hem min från verkstan i torsdags med utbytt sträckare,
så får hoppas den funkar längre än 200mil som förra gjorde
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Inte läst igenom alla sidor, men om nu någon har missat denna übercoola video:

 

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Märkligt. Jag tycker det är stor skillnad i alla lägen. Kan det vara så att du är bättre med gaskontrollen?

Det skulle jag inte tro, men man känner ju att hojen får mer soppa. Luktar bensin nu, det gjorde den inte innan. Kanske får lite för mycket när den är i dom strypta lägena.
 

MasterMas

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph sprint ST -10, Yamaha MT-09 -14
Ni som har satt på slip-on/helsystem vad har ni fått betala? Finns det något där man slipper ommappning samt power commander? Funderar på acras helsystem men då krävs power commander osv och jag tycker det kanske blir för dyrt. Vad har ni betalat för acras helsystem ni som gjort det? Har sett att det är ett flertal här inne som har just det.

Jag har Acras helsystem på och måste bara säga att det fungerar alldeles utmärkt även utan power commander och liknande så länge man behåller insatsen i avgassystemet. Om man däremot vill köra utan insats, så bör man nog se till att mappa om m.h.a. power commander.

Exakt pris på mitt system är jag inte riktigt säker på eftersom det var en del av ett paketpris som gällde hojen och flera tillbehör.
 

Kannringen

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2014
Skriv upp mig på listan men dåliga kamkedjesträckare:-( Var in till handlarn idag efter ha konstaterat att nu så skramlar den för mycket. Dom hade inte hört om problemet förut och tvekade väl innan dom fick lyssna på den. Får se hur det löser sig. Hoppas det går smidigt så man klarar semestern om två veckor:).
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Håll ut till nästa år.
Då kommer Yamaha mned en mer touringinspirerad skapelse med samma fina trecylindriga motor :tummenupp
 

Naccache

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Då var LED-konverteringen klar! Gick förvånansvärt smidigt. En jäkla skillnad i färg och ljusstyrka, så jag är nöjd hittills. Får se hur det är ikväll!image.jpgimage.jpg
 

Alex.M

yamaha, kung motorcykel
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
olika
ja eftersom orginal sitter ihop. dock är det inget att rekommendera. kan vara bra att ha kvar org om du ska byta in eller sälja hojen sen
 

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Úmeå
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
Någon som har kolll på vad det är för skillnad på dom två akrapovic
systemen för utom utseendet. är det bara att ena har mt-09 logggan på sig eller?
eller någon annan skilnad
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top