Yamaha MT-09

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Absolut är det så, och lägg till att det under många år varit gratis att låna pengar.
Nu fladdrar ekonomin lite, men Blocket brukar ha en viss eftersläpning, eftersom den sista id…en inte är född.
Men marknaden styr ju, så länge någon köper till det pris som är överenskommet, ja, då är det ju dagens marknadspris.
Så att säga att priserna är för höga tycker jag är fel, däremot är dom högre i förhållande till det historiska, men marknadsmässiga.
Vill man inte acceptera det, då får man klicka sig vidare, full i pengar men utan hoj ?
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
55 tror jag icke man får tag på en i år tyvärr, runt 60 tycker jag personligen är rimligt men den billigaste på Blocket idag ligger en bit över 70'. Och de flesta verkar säljas.

70 är vad jag skulle kunna tänka mig betala för en -21 men de ligger 95'+.
Hm du kan köpa min men då får du lägga upp 100k..men det är en årsmodell 22 :tummenupp
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Om det är 24 karat fälgar på den, annars köper jag hellre en på firma för mindre pengar. ;)
Återigen, vet inte vad du förväntar dig.
Alltså, helt seriöst, marknadens priser är inte i linje med din uppfattning, men man bör ändå lägga in hur det ser ut generellt.
Om du helt ärligt tänker att du ska köpa en 22:a för under 100kkr på firma…ja…möjligt kanske till sena hösten, men inte idag.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har funderat lite på det där med hur man ska resonera när man säljer sin begagnade cykel. Ska man sälja privat och riskera att bli lurad eller byta in på firma och vara säker på det?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag har funderat lite på det där med hur man ska resonera när man säljer sin begagnade cykel. Ska man sälja privat och riskera att bli lurad eller byta in på firma och vara säker på det?
Har värderat det flera gånger.
Men…..jag har inte känt mig så priskänslig att det har varit ett problem i slutändan.
Visst, hade jag velat krama ut dom sista tusenlapparna så finns det en finess i att söka privat.
Bedömer att jag hade kunnat ”tjäna” någonstans mellan 5 och 8kkr på att sälja senaste hojen privat.
Men i en affär på närmare 160kkr, och alla förtappade själar på Blocket så kändes det prisvärt att köpa sig fri.
Man får värdera alla parametrar, men fy fan vilka tjorviga typer jag har stött på i mina senaste Blocket affärer.
Kan säkert också bero på mig, men samtidigt är det ju min upplevelse och mitt val som säljare.
Så…det känns lite som att du skulle lägga ut din hoj på Blocket, och sedan hör jag av mig efter en timme och bjuder 85kkr, för det är rimligt….tycker jag.
Efter ytterligare en timme hör jag av mig och frågar om vi kan säga så…
Suck…
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Jag har funderat lite på det där med hur man ska resonera när man säljer sin begagnade cykel. Ska man sälja privat och riskera att bli lurad eller byta in på firma och vara säker på det?
Hm..Hur kan du bli lurad om du säljer din hoj privat?...:va
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
r1200gs , MT 09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Fejkade betalningar, registrerad på mig och inte på Mustalainen MC osv. Jag har inte tillräckligt med fantasi för att komma på allt nån kan försöka med.
Ok tråkigt för dig!. Inget jag känner igen. Pengar på kontot eller i handen brukar funka för mig innan jag släpper iväg nån hoj! :tummenupp
 

Brandel

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Ort
Norrahammar
Hoj
2001, Ducati, 750 Sport
Återigen, vet inte vad du förväntar dig.
Alltså, helt seriöst, marknadens priser är inte i linje med din uppfattning, men man bör ändå lägga in hur det ser ut generellt.
Om du helt ärligt tänker att du ska köpa en 22:a för under 100kkr på firma…ja…möjligt kanske till sena hösten, men inte idag.
Du kunde få en helt ny 2022 så sent som i våras för 100k :va. Och jag har pratat med firma som erbjudit mig en 2022 för några tusen under 100 så sent som för någon vecka sen, med några hundra mil på mätaren då.

Nu ska jag inte köpa någon, för jag inser att marknaden fortfarande ligger på covidpriser. Men det ser ut som många hojar börjar svalna så sakta. :tummenupp
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Du kunde få en helt ny 2022 så sent som i våras för 100k :va. Och jag har pratat med firma som erbjudit mig en 2022 för några tusen under 100 så sent som för någon vecka sen, med några hundra mil på mätaren då.

Nu ska jag inte köpa någon, för jag inser att marknaden fortfarande ligger på covidpriser. Men det ser ut som många hojar börjar svalna så sakta. :tummenupp
Historiska priser och framtida priser är inte så intressanta för mig, det är hur det ser ut just när jag vill köpa eller sälja som jag förhåller mig till.
Men säger som sagt var inte att det är rätt, bara att det är mitt sätt att förhålla mig till marknaden.
Så…man kan alltid vänta, och under tiden är man utan upplevelsen.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Resonerar exakt som Hannuse, vänta i evigheter när den perfekta dealen dyker upp... man hinner missa mkt då.

Och i sammanhanget är det ju mindre belopp vi talar om. Inget jag kommer ångra på dödsbädden.
 

Brandel

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Ort
Norrahammar
Hoj
2001, Ducati, 750 Sport
Historiska priser och framtida priser är inte så intressanta för mig, det är hur det ser ut just när jag vill köpa eller sälja som jag förhåller mig till.
Men säger som sagt var inte att det är rätt, bara att det är mitt sätt att förhålla mig till marknaden.
Så…man kan alltid vänta, och under tiden är man utan upplevelsen.

Helt korrekt, olika personer olika tillvägagångssätt :tummenupp.

Jag har inte bråttom, ville mest klaga lite. Börjar väl bli gubbe. :gnissla
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ok tråkigt för dig!. Inget jag känner igen. Pengar på kontot eller i handen brukar funka för mig innan jag släpper iväg nån hoj! :tummenupp
Jag vet inte ens hur dagens sedlar ser ut så kontanter låter läskigt.

Min MT09 är en 21:a och jag hoppas att den fortfarande är värd minst 75, men jag har inte försökt sälja den.
 

Brandel

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Ort
Norrahammar
Hoj
2001, Ducati, 750 Sport
Jag vet inte ens hur dagens sedlar ser ut så kontanter låter läskigt.

Min MT09 är en 21:a och jag hoppas att den fortfarande är värd minst 75, men jag har inte försökt sälja den.
Jag har hållit koll på Blocket en längre tid och 21or kommer ut och säljs hela tiden för ~90-95k. Så 75 borde inte vara några bekymmer.

För bara några dagar sen såg jag en 21a ligga ute för 98k men den hade iofs gått endast 400mil. Såldes på några dagar. Sen kanske det var lite prut, men tror knappast den gick under 90k. Det går swisha upp till 150k så se till att pengarna finnas på kontot innan du skriver över något så bör det vara lugnt.
 

mekarawr

Medlem
Gick med
15 Sep 2021
Hoj
Yamaha MT09 SP -21
ja populärt bedrägeri är ju att ha en fejkad swish app så det ser ut som att de skickat pengar så man ska alltid kolla sin egen bankapp
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
ja populärt bedrägeri är ju att ha en fejkad swish app så det ser ut som att de skickat pengar så man ska alltid kolla sin egen bankapp
Kan bara instämma.
Kolla så att du har pengarna på kontot, då är det helt lungt.
Alla andra betalsätt avvisar jag, jag har ju inte ens koll på hur analoga pengar ser ut idag, än mindre om det är utländsk valuta, typ euro, för att inte tala om en check?
Så Swish är ju magiskt, så länge man säljer/köper inom Sveriges gränser.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top