Yamaha MT-09

Vipergts

Medlem
Gick med
22 Dec 2013
Ort
piteå
Hoj
YZF R1-08
fårse vilka programvaror som blir tillgängliga men det jag har läst och hört är att hojen ska gå som den ska med helsystem.



Schysst!
Har du mappat den med nya helsystemet? funderar på ett arrowsystem sen till min men är kluven om jag ska köra med powercommander eller flasha original ECUn.
 

Autohuligano

Full fart spar tid
Gick med
14 Jul 2009
Ort
Köping
Hoj
Garaget fullt :D
Idag ska jag in och betala det sista för min Mt09. Väntar dock på PC5 och Sportluftfilter. sen ska den bänkas på Motospeed. Jag hoppas på nån hästkraft mer än dina 116, Naccache :krama
 

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R 636 -04
Suktar efter den här maskinen något fruktansvärt men tyvärr så är försäkringarna helt orimliga. Jag vill gärna ha avställningsbart och det vanligaste priset jag får är ca 3500-5000kr i månaden. Billigast med stor marginal har varit Bilsport & MC som ville ha 22000kr om året hel/hel, men då är det inte avställningsbart.

25 år, bor i Stockholm utanför tullarna (Årsta) och med körkort i 3 år :3freak Var har ni andra försäkrat och vad har ni fått för premier?
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Suktar efter den här maskinen något fruktansvärt men tyvärr så är försäkringarna helt orimliga. Jag vill gärna ha avställningsbart och det vanligaste priset jag får är ca 3500-5000kr i månaden. Billigast med stor marginal har varit Bilsport & MC som ville ha 22000kr om året hel/hel, men då är det inte avställningsbart.

25 år, bor i Stockholm utanför tullarna (Årsta) och med körkort i 3 år :3freak Var har ni andra försäkrat och vad har ni fått för premier?

Ring till svedea och be dem kolla vad den kostar med yamaha märkesförsäkring som de har. Man får inte upp korrekt pris om man skriver in regnummret på deras hemsida.

Hos svedea betalar du per halvår, ett högre belopp på sommarhalvåret och ett lägre på vinterhalvåret. Blir nästan som en avställningsbar :)
 
Last edited:

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R 636 -04
Ring till svedea och be dem kolla vad den kostar med yamaha märkesförsäkring som de har. Man får inte upp korrekt pris om man skriver in regnummret på deras hemsida.

Hos svedea betalar du per halvår, ett högre belopp på sommarhalvåret och ett lägre på vinterhalvåret. Blir nästan som en avställningsbar :)

Gjort, 17000 riksdaler ville de ha :rolleyes:
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Köpte i dag så jävla nöjd gick som en dröm :banana1464600_717189391646515_90367288_n.jpg
fick betala 2929 helförsäkring hel år xl svedea grymt nöjd med det priset
43 år bor i byhåla :)
 
Last edited:

linus12

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Nässjö
Hoj
2014, Yamaha MT-09 Street Rally
image.jpg

Har hunnit köra 50 mil med min nya skönhet, så brutalt nöjd är jag :rock
 

patrics

Medlem
Gick med
3 Oct 2012
Ort
södra vi
Hoj
suzuki m1800 r2-yamaha R1-99 ny skick yamaha thunderace -00 såld mt-09- SÅLD
Suktar efter den här maskinen något fruktansvärt men tyvärr så är försäkringarna helt orimliga. Jag vill gärna ha avställningsbart och det vanligaste priset jag får är ca 3500-5000kr i månaden. Billigast med stor marginal har varit Bilsport & MC som ville ha 22000kr om året hel/hel, men då är det inte avställningsbart.

25 år, bor i Stockholm utanför tullarna (Årsta) och med körkort i 3 år :3freak Var har ni andra försäkrat och vad har ni fått för premier?
jag har svedea hel färsäkring 2929 kr om året bor i skogen :banana
 

MasterMas

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph sprint ST -10, Yamaha MT-09 -14
Har just hämtat hem min pärla idag och jag är väldigt nöjd. Nu vill jag bara att grusvägarna ska bli asfaltsvägar igen :tummenupp

DSC_1398_FB.jpg
 

NiteRidr

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki SFV650 -14
Köpte ny hoj förra veckan och nu blir det kanske en till då jag är sugen på en MT-09. Blir det en får jag dock vänta till maj då den sålt slut hos min lokala handlare. Som det ser ut nu får han bara tag på Race Blu vilket jag inte vill ha, är nämligen ute efter Matt Grey eller Deep Armor. Får ringa runt och se om det finns någon som får tag på färgerna jag vill ha.

Vet inte om detta stämmer men jag har hört att hojarna som kommer i maj ska vara begränsade till 95 hk eftersom Yamaha Stockholm tar in dessa från Frankrike. Om det stämmer måste det väl fixas innan leverans? Har kontaktat Yamaha men ännu inte fått något svar.

Nu får våren allt ta och komma hit. Fick skrapa rutorna på bilen i morse... :/

Har just hämtat hem min pärla

Riktigt snygg. Är det Deep Armor du har?
 
Last edited:

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Köpte ny hoj förra veckan och nu blir det kanske en till då jag är sugen på en MT-09. Blir det en får jag dock vänta till maj då den sålt slut hos min lokala handlare. Som det ser ut nu får han bara tag på Race Blu vilket jag inte vill ha, är nämligen ute efter Matt Grey eller Deep Armor. Får ringa runt och se om det finns någon som får tag på färgerna jag vill ha.

Vet inte om detta stämmer men jag har hört att hojarna som kommer i maj ska vara begränsade till 95 hk eftersom Yamaha Stockholm tar in dessa från Frankrike. Om det stämmer måste det väl fixas innan leverans? Har kontaktat Yamaha men ännu inte fått något svar.

Nu får våren allt ta och komma hit. Fick skrapa rutorna på bilen i morse... :/



Riktigt snygg. Är det Deep Armor du har?

Låter förjävligt om hojarna som kommer i maj skulle vara begränsade?! Skriv gärna här om du får svar från Yamaha.
 

NiteRidr

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki SFV650 -14
Låter förjävligt om hojarna som kommer i maj skulle vara begränsade?! Skriv gärna här om du får svar från Yamaha.

Det är lag på det i Frankrike att hojar får ha max 100 hk så om Yamaha inte ordnar det innan leverans säljs ju hojarna tyvärr strypta. Det kommer ju dock en lagändrig som gäller från 2016 att ingen EU-stat får effektbegränsa hojarna till 100 hk. (Källa)

Mailade Yamaha för över en vecka sedan men har inte fått svar ännu så jag tror inte man vill eller kommer att kommentera, men skulle man det kommer jag självklart att posta svaret här.

Visst är det Deep Armor och visst ser den bra ut :).
Enligt försäljaren som lämnade ut min hoj idag, så finns det bara enstaka exemplar kvar av MT-09 i Sverige. Jag hoppas du hittar en...

Ser riktigt bra ut. Deep Armor får det nog bli. Måste bara se den med egna ögon först.

Min lokala handlare sa att det var slutsålt överallt förutom att det fanns några Race Blu i butiken norrut. Även hojarna som kommer i maj är, eller ska vara, i Race Blu som det ser ut i dagsläget så det verkar vara omöjligt att få tag på färgen jag vill ha.
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
Det är lag på det i Frankrike att hojar får ha max 100 hk så om Yamaha inte ordnar det innan leverans säljs ju hojarna tyvärr strypta. Det kommer ju dock en lagändrig som gäller från 2016 att ingen EU-stat får effektbegränsa hojarna till 100 hk. (Källa)

Mailade Yamaha för över en vecka sedan men har inte fått svar ännu så jag tror inte man vill eller kommer att kommentera, men skulle man det kommer jag självklart att posta svaret här.

Har också läst det, men vart hörde du att hojarna som tas in i Sverige i maj kommer från Frankrike? Är det för att de har hojar över eller?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top