Yamaha FZ-tråden

KingEdward

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
XJ600
Hej hej.

Jag var inne hos en Yamahahandlare igår, och fick reda på till min förvåning att det inte längre sker någon import av FZ6-or till sverige. Stämmer det? Om ja, vad beror det på? Har idag en XJ600 och har under de senaste veckorna blivit extremt sugen på en FZ.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
då får du köpa en begagnad, eller så får du vänta på FZ8:an, FZ6:an tillverkas inte längre

jorgst

YAMAHA BROTHERS
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
yamaha FZ 6
Hej hej.

Jag var inne hos en Yamahahandlare igår, och fick reda på till min förvåning att det inte längre sker någon import av FZ6-or till sverige. Stämmer det? Om ja, vad beror det på? Har idag en XJ600 och har under de senaste veckorna blivit extremt sugen på en FZ.

det finns ju rätt många "nya" -08 o -09 or
kollade just min lokala handlares hemsida

Smilet

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
2008 Yamaha FZ6-N S2 ABS
Halloj!

Haft en diskussion med en polare och vi har lite olika uppfattningar om acceleration ... hojjar vs. bilar.
Vad gör en sporthoj 0-100 km/h på ca? Är det någon som vet hur min FZ6-n S2 -08 står sig mot säg en R6a om man jämför acc i 0-100 eller 0-150, vad man nu mäter hojjars acc i för farter?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Halloj!

Haft en diskussion med en polare och vi har lite olika uppfattningar om acceleration ... hojjar vs. bilar.
Vad gör en sporthoj 0-100 km/h på ca? Är det någon som vet hur min FZ6-n S2 -08 står sig mot säg en R6a om man jämför acc i 0-100 eller 0-150, vad man nu mäter hojjars acc i för farter?

Det beror på drevning, effektsystem, mappning, och vikt.
S2:an väger med ABS 17 kg mer än en R6:a. Däremot har den lite mer mos på botten och mellanregister. upp till 100 borde det skilja på en tiondels sekund eller så.

Här går jag hemma i sweatpants och håret åt alla håll, och mina nya Sidi stövlar på. Tänkte gå in de lite innan säsongen börjar, de är lite stela i ankeln, så det är lite svårt att växla som det är. Några dagars kontinuerlig användning borde få dem att bli lite mjukare. Om några dagar kanske snön är borta så man kan dra en repa i stan. Undrar när de börja städa undan gruset ?

Last edited:

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Städa vägar,här hyvlar dom bort snö, 17 minusgrader osv... Men men började leta lite smågodis till hojen idag!!//S

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Kikar efter en första hoj.

har kikat på bandit och XJ6, men har nu även funnit FZ6 som ett alternativ då den motorsvaga modellen var billig att försäkra även för mig. (78hk)

Jag har läst att cykeln är väldigt stor, finns det förare som är små som kör denna cykel och ändå är nöjd?

Jag är ganska kort i rocken själv om 170cm och undrar om det är lönt att ge sig på denna cykel eller om det blir för långt?

Höjden är inget problem, det är mest längden för jag gillar att sitta upprät och inte att ligga ned.

Tacksam för all input!

Vad bör jag betala för en beggad 2008 som är 78Hk och har gått mindre än 500mil? Privat köp.

//K

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Kikar efter en första hoj.

har kikat på bandit och XJ6, men har nu även funnit FZ6 som ett alternativ då den motorsvaga modellen var billig att försäkra även för mig. (78hk)

Jag har läst att cykeln är väldigt stor, finns det förare som är små som kör denna cykel och ändå är nöjd?

Jag är ganska kort i rocken själv om 170cm och undrar om det är lönt att ge sig på denna cykel eller om det blir för långt?

Höjden är inget problem, det är mest längden för jag gillar att sitta upprät och inte att ligga ned.

Tacksam för all input!

Vad bör jag betala för en beggad 2008 som är 78Hk och har gått mindre än 500mil? Privat köp.

//K

Jag är bara 165cm o denna hoj funkar din fint för mig:tummenupp Jag köpte min 08 145 mil för 49 900, så pruta på du:)

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Hoj
FZ1-n 07
Sitter och funderar på vad jag ska inhandla för ny kul del till hojen. Men känns som om man gjort det mesta jag tänkt. Någon som har några ideer och tipps?:)

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Säger han som skulle åka orginal........... :D

Och va e på gång nu då??

Touring Christer ej org. Nä har kollat på nytt baklyse sen ev vita blinkersglas..Elr så bygger jag in blinkarna i lysena fram som bak...

jag väntar på mitt Yoshimura slip-on, hoppas inte tullen kommer med nån överraskning
Har du tur så... men större firmor brukar ej fuska så räkna me tull å moms

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Sitter och funderar på vad jag ska inhandla för ny kul del till hojen. Men känns som om man gjort det mesta jag tänkt. Någon som har några ideer och tipps?:)

har du gjort airbox modden ? kanske nya ställbara fotpinnar så du kan få bak fötterna några centimeter? Fixa tankmätaren ? bling-bling som CNC-ade broms och kopplingshandtag? Scott-oiler ? Lacka fälgarna i Candy Apple Red ?

Har du tur så... men större firmor brukar ej fuska så räkna me tull å moms

Detailed Results:

Into Foreign Customs, January 13, 2010, 1:53 pm
Arrived Abroad, January 13, 2010, 1:53 pm, SWEDEN

Det ser dystert ut

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...