Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Hej,
Får förhoppningsvis mitt kort i handen nästa vecka och riktigt sugen på att skaffa en fz6-n.
Är det en bra hoj att börja med? Tänkte lägga max 40.000, vad kan jag förvänta mig att få vad det gäller miltal, årsmodell osv?

Finns det något speciellt man ska titta på och kontrollera när man köper denna begagnad? Om någon vill bli av med en kan ni ju hojta till.

Bra köp. Asrolig hoj. För de pengarna ska du kunna fä en 07-08 med abs
 

clipper

Falling down
Gick med
12 Dec 2006
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1SA
orginal avgas no slipon. Rutan bytt och den omtalade turbulensen:) är borta,om är över 1.80cm lång
 

Look2

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Arboga
Hoj
08 Yamaha FZ1
Min är till salu dock är det F-modellen, "bara" att åka ca 50-60 mil och hämta den hehe.

Nja, det är nog mest N modellen som jag är sugen på...
Finns det några mer bra sidor än blocket att kika på ?


Dock så funderar jag lite, han som jag övningskör med (som kör en custom hoj) säger att det kanske är lite klent med 600cc. Den jag övningskör på är en gammal suzuki 750, kommer inte ihåg modell, men den är gammal, från 80-talet nångång, och den känns ganska lagom. Kommer man tycka att 600cc är för lite, eller är moderna hojjar så mycket bättre och effektivare...
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Nja, det är nog mest N modellen som jag är sugen på...
Finns det några mer bra sidor än blocket att kika på ?


Dock så funderar jag lite, han som jag övningskör med (som kör en custom hoj) säger att det kanske är lite klent med 600cc. Den jag övningskör på är en gammal suzuki 750, kommer inte ihåg modell, men den är gammal, från 80-talet nångång, och den känns ganska lagom. Kommer man tycka att 600cc är för lite, eller är moderna hojjar så mycket bättre och effektivare...

Bättre och effektivar är dem nya. Men jag hade valt fz1 ifall det blivit mkt touring Eller ha någon där bak. Annars så är det en rolig hoj.

Men testa dig fram, det är såklart bäst.
 

Look2

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Arboga
Hoj
08 Yamaha FZ1
Det blidde ett kort...
Så nu väntar jag bara att någon skall ge mig en fz6 n s2 (vill ha ABS). Eller sälja en till mig för runt 40.000
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
IMAGE_00200.jpg
"this is dave coates, he's englands top stunt rider. yamaha gave him his fz1! he says it's the best stunt bike he's had."
 

LimpaJ

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2012
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha Fz6-n S2 -09
Tjena! äger en Yamaha fz6-n s2 -09 och är på jakt efter en bellypan och sadelkuts, letat och letat på nätet men hittar inget direkt, verkar finnas större utbud till fazern, men kan de va så att det är samma bellypan och sadelkuts till båda modellerna? Var inne hos en yamaha återförsäljare idag och bellypanen gick att beställa för endast 3600kr, lite i överkant tycker jag, och sadelkutsen hade utgått från sortimentet. Någon som vet var de möjligtvis går att få tag på?
 

LimpaJ

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2012
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha Fz6-n S2 -09
Ja jag har letat igenom och sökt på de mesta på ebay men de ända som verkar finnas är isåfall bellypanen för typ 350dollar, och det är fel färg så då måste jag lacka om den ändå och då känns de som att då kan jag lika gärna beställa den från yamaha för 3600 så blir de rätt direkt. Så det är mest sadelkutsen som jag hade velat hitta egentligen, men frågan är som sagt om fazer sadelkutsar passar till min och om jag måste hitta en årsmodell 09 sadekuts/bellypan eller hur många årsmodeller bak hade passat min? :confused:
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
javaguru: Hur gick det med din nya bakdämpare? Fick du dit den trots ABS-enheten? Blev hojen trevligare i uppförandet?

Det gick bra, jag e supernöjd. Hojen känns betydligt med stabil i kurvorna, och tar upp stötar betydligt bättre. Däremot saknar jag inställning för rebound separat (tror jag), men har bara varit märkbart på bankörning. All annan körning går som en dröm nu, med 10mm sänkt styrkrona och 5mm längre dämpare.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
javaguru: Hur gick det med din nya bakdämpare? Fick du dit den trots ABS-enheten? Blev hojen trevligare i uppförandet?

Det gick bra, jag e supernöjd. Hojen känns betydligt med stabil i kurvorna, och tar upp stötar betydligt bättre. Däremot saknar jag inställning för rebound separat (tror jag), men har bara varit märkbart på bankörning. All annan körning går som en dröm nu, med 10mm sänkt styrkrona och 5mm längre dämpare. Jag väger 110 utan utrustning och beställde 19 stone fjäder, det funkar bra för mig, inte för styvt, men det e för mjukt för att köra med skjuts

Mr Helmut: Jag köpte Nitron NTR med kombinerad comp/rebound.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top