Xr 650

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Jag har haft en. Helt underbara faktisk, skulle köpa framför vilken ktm 640 660 å allt va de heter nuförtiden. Men 525 å 530 är i en annan klass, helt annan service och hållbarhet dock.
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Framgaffel har teknik från 80-talet.
Ramen är skitmjuk och svajar satan vid påfrestning.
Sadeln/sittställning känns gammaldags.
INGEN STARTMOTOR!!!
m.m.....

Motorn är framtagen runt år 2000..

Har också haft en och kan inte klaga på nånting förutom vikten då
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Framgaffel har teknik från 80-talet.
Ramen är skitmjuk och svajar satan vid påfrestning.
Sadeln/sittställning känns gammaldags.
INGEN STARTMOTOR!!!
m.m.....
Hur märker man att ramen svajar? Har jag aldrig märkt..
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Hur märker man att ramen svajar? Har jag aldrig märkt..

Tycker det blev ganska tydligt när jag satte mig på en modern hoj. (i mitt fall KTM 690)
Tycker du borde märka skillnad till din wr också som jag tycker har bättre ram än XR.
Bara för att det finns svaga punkter på XR innebär det inte att den är värdelös. Trots dess brister är det en ganska skön hoj med bra bottendrag.
Men för att svara på trådskaparens fråga så är 50 ett på tok för högt pris... mellan 35-40 känns mer lämpligt.
Och ska den bara funka som motard spelar det inte så stor roll med elstart heller.
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Den blev vattenkyld och drygt 50cc större vid år 2000.
XR 600 kom 1985...

Menar att det inte finns elstart på den förståss.
Ska man ut i skogen blir man tids nog varse varför det uppskattas.

Att vinna Baja 1000 alla år 1997-2010 med en upphottad motor från 1985, 80-talsdämpare och svajig ram är inte så illa pinkat :)

Sen kan jag hålla med om att den inte är optimal för geggåkning i svenska skogar, den kunde vara lite sur att få igång när den har legat på sidan..

50 är lite dyrt, jag sålde min för strax över det typ 5 år sedan..
 
Last edited:

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Att vinna Baja 1000 alla år 1997-2010 med en upphottad motor från 1985, 80-talsdämpare och svajig ram är inte så illa pinkat :)

Sen kan jag hålla med om att den inte är optimal för geggåkning i svenska skogar, den kunde vara lite sur att få igång när den har legat på sidan..

50 är lite dyrt, jag sålde min för strax över det typ 5 år sedan..

Apapap, kom ihåg att från 2006 även smugit sig in Honda CRF-450X i listan över vinnare... Tror de knappast var originaldämpare på heller... ;)
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Kanonhoj men 20000:- för dyr
Skulle max ge 25000-30000:- för den.
Sålde min Xr650r 04 uttagen september 06
Med dubbla hjul, stortank slipon mm för 36000:- i höstas

Tycker det blev ganska tydligt när jag satte mig på en modern hoj. (i mitt fall KTM 690)
Tycker du borde märka skillnad till din wr också som jag tycker har bättre ram än XR.
Bara för att det finns svaga punkter på XR innebär det inte att den är värdelös. Trots dess brister är det en ganska skön hoj med bra bottendrag.
Men för att svara på trådskaparens fråga så är 50 ett på tok för högt pris... mellan 35-40 känns mer lämpligt.
Och ska den bara funka som motard spelar det inte så stor roll med elstart heller.

Håller inte med Smedis.
Fjädringen är ju 100gånger bättre för grusbus på Xren jämfört med 690e där framgaffeln suger, har inte fått till gaffeln på min Husa heller så den kan matcha Xren i stenpartierna än.
Om det är bara grusväg som man tänker åka så är xren kanon, finns bara en stor nackdel och det är KICKEN
 
Last edited:
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top