XR 1200-tråden.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Visst ja så var det ju... Får kolla ett annat datum då.
Ja det ligger några xr på blocket nu. En här i stan för 62 såg jag. Och min gamla står hos dinmc för 74k
Men den du länkar till ser väldigt trevlig ut.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
http://www.bike.se/nyheter/metisse-presenterar-harley-vcr1200
XR artikel i BIKE.

Jag har nog inget speciellt baklyse mer än att den har integrerade blinkers som är E-märkta.
Min far hjälpte till i helgen så vi fick backa alla kablar till styret och nu är bromsljuset fixat, ska bjuda på lite bilder nu när jag äntligen kan måla klart sitsen.
Måste även meddela att Hagmans 600graders färg inte håller sig kvar vid delen längst mot blocken, blir för varmt antar jag :va.
Ska besiktiga hojen efter Isle of man, då åker dom av och sen skall jag måla dom inre rören en sista gång med 6-8 lager och hårdare längre härdning i ugnen.

Skönt med lite ledighet nu över valborg så man kan stänga in sig i garaget och puttra lite, tänkte ta en dag på Bulten också om någon är intresserad.

Frågan är om jag skall spexa till sitsen med lite Guy Martin motiv,

Guy-Martin.jpg
 
Last edited:

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Lite V-twinar på bakhjulet:yoparty.
Postar jag det här i allmänna youtube tråden gör dom sushi av mig :gråta .
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hörrö Sturgis.
Du verkar ju ha full koll på dessa hojar, är tankskyddet lika lätt att montera av som bakpartiet?
Tänkte fråga innan jag ger mig på det så att det inte är några överraskningar.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Hörrö Sturgis.
Du verkar ju ha full koll på dessa hojar, är tankskyddet lika lätt att montera av som bakpartiet?
Tänkte fråga innan jag ger mig på det så att det inte är några överraskningar.

Koll o koll, intresse har jag iaf :).
Ja det där tankskyddet eller rättare sagt tanken är XR'ens akilleshäl, bensintanken har en förmåga att svälla lite ifrån originalstorlek vid produktion. Varför den sväller finns det delade meningar om men det verkar inte vara lika vanligt i Norden av vad jag har sett.
VPNJz7W.jpg

Tankskyddet sitter fast i bultarna vid tanken 4st längre vid kl 12-3-6-9 och 4st kortare och sen med två hakar längst bak mot sitsen.
UzhuL2M.jpg

Så att få av tankskyddet är inga svårigheter men när du skall på med den igen så ta din tid och tvinga inte ned tankskyddet med bultarna.
Jag har sett bilder på folk som tvingat på skyddet på sin aning större tank och det har resulterat i sprickor, hittade ingen bild men sprickan bildas vid hakarnas position.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hmmm... med lite tur kanske jag slipper att montera bort den då.
Konstigt det där med svullen tank.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Vad bör man ha i åtanke när man byter styre?
Jag hörde till exempel att man kunde få problem med kontakten till bromsljuset om man är oförsiktig vid bortmontering.
Nåt annat? eller är det värt några hundringar för att låta verkstan göra det i samband med servicen tro?
 

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
Jag har bytt styre på min xr totalt 4ggr nu, och några gånger på tidigare hojjar.

Det är inte alls svårt men se till att va försiktig med bromsen och kopplingen, man viker in dem på plats. det är som en liten hake mot knapp-husen.

Besvärligast tycker jag att det är med gummi handtagen, att återanvända de gamla på ett nytt styre tror jag är väldigt svårt eftersom det vänstra är lurigt att få av.

Nya handtag kan vara enklast men då gäller det att hitta några snygga för 1" styre utan att de innehåller krom,dödskallar eller flames. Detta är svårare att hitta än vad man tror.

Just nu har jag ett vanligt renthal hantag på vänstra sidan och original på högra, tänkte köpa en ny gasrulle att montera nytt handtag på. Då får jag originalstyret komplett med originalhandtag reda för eventuell återställning.
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Jag har bytt styre på min xr totalt 4ggr nu, och några gånger på tidigare hojjar.

Det är inte alls svårt men se till att va försiktig med bromsen och kopplingen, man viker in dem på plats. det är som en liten hake mot knapp-husen.

Besvärligast tycker jag att det är med gummi handtagen, att återanvända de gamla på ett nytt styre tror jag är väldigt svårt eftersom det vänstra är lurigt att få av.

Nya handtag kan vara enklast men då gäller det att hitta några snygga för 1" styre utan att de innehåller krom,dödskallar eller flames. Detta är svårare att hitta än vad man tror.

Just nu har jag ett vanligt renthal hantag på vänstra sidan och original på högra, tänkte köpa en ny gasrulle att montera nytt handtag på. Då får jag originalstyret komplett med originalhandtag reda för eventuell återställning.

Vilka har du testat?
Eller är det samma styre fram och tillbaka? :)

Just nu har jag Night rod bars men jag lustar efter lsl Streetbars med bitwell kung fu grips och trekvartsrulle.
100750801752a57fd94ca38.jpggrips.jpg
 
Last edited:

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
Jag har testat:

Original: för högt och för brett och för mycket pullback.

LSL dragbar: Ser ganska bra ut men om man skall ha så lågt tycker jag det är snyggare med clipon, min fru tyckte inte att det var så bra och bli skjutsad med dragbar styre eftersom jag blir så framåtlutad så det ligger på vinden.

LSL clubman: testade aldrig att köra med detta monterade det endast, urgröpningarna på styret var felplacerade så jag returnerade detta. Jag tyckte att det såg för litet och smalt ut på cykeln.

Nightrodstyre: Precis monterat detta men inte provat än, det var lite av en chansing eftersom annonsen var på tyska, jag vet inte riktigt från vilken v-rod det kommer. Jag hade hoppats att det skulle vara lite lägre, det skiljer sig bara några centimeter från original.

Original styret har åkt på mellan varje byte så jag har nog faktiskt bytt styre fler än 4ggr :/


Bitwell tracker styret tycker jag ser riktigt bra ut!

Sturgis, skiljer sig ditt v-rod styre mycket från original xr-styret?
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Detta blir det för mig iaf.
Biltwell tracker

Vad sägs om att dela på frakten om du nu bestämmer dig för någonting ifrån Bitwell?

Sturgis, skiljer sig ditt v-rod styre mycket från original xr-styret?

Nightrod styret är väldigt likt originalet i höjd och böj fast i ett mindre/kortare utförande, vilket passar sig bra när för sig mellan bilisterna.
Jag tycker Nightrod styret är snyggare men jag hade mer skoj med det långa breda originalet och styrkänsligheten som kom med, hojen känns definitivt tyngre efter att ha bytt ifrån originalet.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Åh! jag hittade en kille på harleyforum.se som hade ett sånt styre, så jag har redan köpt det. Så nu är det bara nya handtag och modet att skruva som fattas.
Men detta får vänta tills efter kristi himmelfärd då jag ska ta hojen till Norge och testa dess touringegenskaper.
 

sansao

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha Wr450f-04, Kawasaki Zrx1100-97
Sturgis,
Du fick upp mina ögon för biltwell handtagen, jag har beställt ett par från calleschopperdelar tillsammans med en gasrulle.
Båda prylarna var riktigt billiga där.
Dock är jag lite för feg för de oranga, fick bli gråa.

Dooly: Vilket styre fick du tag i?
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Sturgis,
Du fick upp mina ögon för biltwell handtagen, jag har beställt ett par från calleschopperdelar tillsammans med en gasrulle.
Båda prylarna var riktigt billiga där.
Dock är jag lite för feg för de oranga, fick bli gråa.

Dooly: Vilket styre fick du tag i?

Vilken rulle kör du på? Jag sneglade åt Bitwells Whiskythrottle men jag förstod inte vad grejen var så om jag ska köpa rulle blir det via Twinmotorcycle.
Glöm inte att bjuda lite på lite bilder, sådant uppskattas alltid ;).


Tyvärr är jag själv för lång men är det någon av er som är ca 186 cm, 80 kilo, slå då till på denna monsterdeal!
0263720985.jpg
http://www.blocket.se/stockholm/Hjalm__Crossstovlar__skinnstall_53863240.htm?ca=11&w=3
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top