Wtf?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
:rofl
Det var det fulaste skit jag sett, jag menar allvar om jag säger att jag skulle inte köra den där en säsong om jag fick 47000.

Fy fan vad ful, jag dör av fniss. :rofl

47000 :lol

Edit:
Kolla den här då, 55.000:- :rofl :lol :D

8957785915.jpg
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ahhh, en sexmaskin...

Fast jag skulle inte heller betala dom pengarna ens om det fanns en ny som stått i kartong tills i dag...
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
:rofl
Det var det fulaste skit jag sett, jag menar allvar om jag säger att jag skulle inte köra den där en säsong om jag fick 47000.

Fy fan vad ful, jag dör av fniss. :rofl

47000 :lol

Edit:
Kolla den här då, 55.000:- :rofl :lol :D

8957785915.jpg

Men skulle du köra den från 1979 som bara kostade 90 000kr!!!!!!!????
 

Solid snake

Guest
:rofl
Det var det fulaste skit jag sett, jag menar allvar om jag säger att jag skulle inte köra den där en säsong om jag fick 47000.

Fy fan vad ful, jag dör av fniss. :rofl

47000 :lol

Edit:
Kolla den här då, 55.000:- :rofl :lol :D

8957785915.jpg
Tjao denna är väl rätt fin tycker jag, 67 lök.


0426620565.jpg
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
47 kkr var onekligen billigt för en CBX om det inte är ngt fel på den.
Raksexorna från 70- och 80-talet brukar vara dyrare än så.
http://www.blocket.se/vi/15237254.htm?ca=17_s

Hittar ngn en Benelli 6:a från samma tid blir det nog att flaka upp ännu mer. Nästan lika mycket som för en HD :tungan

/J
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Hur kan man skratta åt en cbx 1000. En av världens coolaste hojar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vem var det som gjorde dom riktigt coola ramarna till CBX'en?

Det gick en här i stan minns jag, men jag minns inte vem som tillverkade ramen, kan ha varit Spondon, men jag är inte säker.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Som att säga att en Corolla 1985 är grym.

Tycker det var rätt grymt att klämma in sju pers i en sådan, den sluttande varianten, speciellt då takhöjden i baksätet gör att man får sitta dubbelvikt.

(grymt som i tyranniskt dårrå...)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
För att den ser ut som skit så klart. :confused:
Vad är coolare med den där än en annan japansk gammal hög?
Som att säga att en Corolla 1985 är grym.

Med tanke på att du är en notorisk OT-kille som blott två ggr om året uppträder i MC-relatarade diskussioner (1: "Hjälp! Hur får jag rent mitt visir?" och 2: "Hjälp! Hur får jag rent mitt skinnställ?") kanske det är förståeligt att du missat riskokarikonerna :hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Med tanke på att du är en notorisk OT-kille som blott två ggr om året uppträder i MC-relatarade diskussioner (1: "Hjälp! Hur får jag rent mitt visir?" och 2: "Hjälp! Hur får jag rent mitt skinnställ?") kanske det är förståeligt att du missat riskokarikonerna :hihi

Med tanke på att du är en notorisk HD-kille kanske du skulle tala om hur man får rent skiten istället? Du om någon lär väl sitta med ditt aphäng och samla nyckepligor. :mad: Om de ens dör i den fart du krockar med dem. :4skrika
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Med tanke på att du är en notorisk HD-kille kanske du skulle tala om hur man får rent skiten istället? Du om någon lär väl sitta med ditt aphäng och samla nyckepligor. :mad: Om de ens dör i den fart du krockar med dem. :4skrika

:hihi

Jag och halva forumet har ju sagt samma sak: "Markus, blöt upp med varmt vatten och lite tvål, vänta 5 minuter och sedan lossnar flugor och grejs fjäderlätt."
Men eftersom du har damp-svårt för den här biten med "vänta 5 minuter" så vet jag inte hur vi bättre ska kunna kommunicera det här med dig :gnissla :krama
 

Dr.Bike

Guest
Här var en tråd full av kännare av verklig hojhistoria och kult ser jag...
Tänka tt du Marcus vet så många sanningar...

47 var varken dyrt eller billigt, men den hade ju inte originallack eller emblem så...
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Vem var det som gjorde dom riktigt coola ramarna till CBX'en?

Det gick en här i stan minns jag, men jag minns inte vem som tillverkade ramen, kan ha varit Spondon, men jag är inte säker.

En 6a i moto-martin chassi är både fin och dyr. Dubbla priset i annonsen är tveksamt om det räcker. Sett siffror på uppåt 200k för ett stycke sådant.


Kulthojar är dyra. Finns många som är högt prissatta; Katana, RC30/45 mfl
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
:hihi

Jag och halva forumet har ju sagt samma sak: "Markus, blöt upp med varmt vatten och lite tvål, vänta 5 minuter och sedan lossnar flugor och grejs fjäderlätt."
Men eftersom du har damp-svårt för den här biten med "vänta 5 minuter" så vet jag inte hur vi bättre ska kunna kommunicera det här med dig :gnissla :krama


En hel tråd och inte en enda som kan tala om var fan man köper skiten utan att åka runt jorden.
Inte konstigt att man inte kan ta hand om sina saker. :gråta
Nu ska jag dricka upp en flaska rödvin, kolla på GR5 och tjuvröka.

Någon som sett GR5, är den bra?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En 6a i moto-martin chassi är både fin och dyr. Dubbla priset i annonsen är tveksamt om det räcker. Sett siffror på uppåt 200k för ett stycke sådant.


Kulthojar är dyra. Finns många som är högt prissatta; Katana, RC30/45 mfl

Kulthojar/bilar är dyra för att det finns folk som har råd att betala skyhöga summor för sämre grejor.

Tvivelsutan får man en bättre hoj om man köper så modern motorcykel man kan för samma pengar.

Jag är jäkligt oromantisk när det gäller gamla grejjor, jag gillar gammal teknik, men att beta mycket för något enbart med motiveringen "för att den är gammal" har aldrig legat för mig.

Det är ju tur att andra håller priserna uppe, för annars skulle jag samla på mig allt gammalt junk jag hittar.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kulthojar/bilar är dyra för att det finns folk som har råd att betala skyhöga summor för sämre grejor.

Tvivelsutan får man en bättre hoj om man köper så modern motorcykel man kan för samma pengar.

Jag är jäkligt oromantisk när det gäller gamla grejjor, jag gillar gammal teknik, men att beta mycket för något enbart med motiveringen "för att den är gammal" har aldrig legat för mig.

Det är ju tur att andra håller priserna uppe, för annars skulle jag samla på mig allt gammalt junk jag hittar.

Och jag kan nog romantisera rätt friskt när det gäller gamla grejer. Och möjligen betala lite mer, men knappast extrepriser. En fördel är att värdeminskningen är obefintlig. Kan dock se det som ett bra alternativ till att köra typ hd. Inte mycket hightech men lite mer orginellt.

Hitta en moto-martin CBX http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...RED&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=1
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vill ju ha ju:yoparty :yoparty . Pengarna går väl kanske att få fram, men kunskapen att kunna äga en sån är ju en annan femma.:va

Stånka i all ära men CB.X är ju bland det kultigaste man kan ha:)

Och till Marcus och Guw som uppenbarligen inte vet att allt inte behöver vara skitsnyggt nu för att ha varit nyskapande då. Väx upp:pannkyss :pannkyss
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och till Marcus och Guw som uppenbarligen inte vet att allt inte behöver vara skitsnyggt nu för att ha varit nyskapande då. Väx upp:pannkyss :pannkyss

Men för ihelvetet, jag tyckte att jag klargjorde min uppskattning ganska väl, men några 90 000 är inte en gammel CBX värd, någonsin!

Jag får en ny Bandit 1250 för mindre, med garantier, och den spöar CBX på alla punkter...

Jag gillar TOM utseendet på gamla hojjar, men jag betalar inte fantasipriser för det.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top