Win Phone 8-tråden

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Har haft min htc8x i snart två veckor och är sjukt nöjd.
har alla appar jag behöver och den har inte krånglat det minsta.

att byta från Ios till Android var det bästa jag gjort, byta från Android till wp8 var ännu bättre:yoparty
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
I torsdags, 08:25, fick man ett mail att "Nu har vi lämnat dina varor till Posten." av Halebop... inte sett röken av mobiljäveln än :(
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jaha, då har jag haft min Lumia 920 en dryg vecka.

Positivt:
Flyter finfint med wp8
Känns mer modernt än Android/IOS (grafiskt)
Bägge mailboxarna (hotmail & gmail) synkas i realtid, vilket inte funkade i IOS
Kameran är najs i totalt vintermörker :brynad
4G rokkar hårt vid surf :)
Internet Explorer 10 rokkar hårt vid surf (som datorsurf ungefär).
Bara poppa in USB-kabeln så funkar allt i filhanteraren, inget f-kking iTunes :kär

Nackdel
Fick 12månader gratis Spotify Premium på köpet, Spotify har inte gjort någon app och har heller inte svarat på den 30sidor långa klagotråden på spotify.com.
Fick starta om den en gång, facebook-appen ballade ur, men är van vid att det hände på IOS också.
Slukar batteri när man surfar med den.
Uselt app-utbud, det lär lösa sig inom en snar framtid, Microsoft var slöa med SDKn.

Kommer säkert hitta mer, är en cynisk jävel :hihi
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fan va gött, visste att lite klagomål på Sporthoj.com skulle göra susen. Nu när man kom hem så låg det ett brev från Posten att mobilen kan hämtas ut på ICA :)

Men ska man klaga lite till så ser jag på lappen att jag kunnat hämta ut paketet redan i fredags efter kl.16... Vad är det för idioti att leverera ett paket på mindre än 36 timmar men att AVIn för att kunna hämta ut det ska ta fem dygn?...
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fan va gött, visste att lite klagomål på Sporthoj.com skulle göra susen. Nu när man kom hem så låg det ett brev från Posten att mobilen kan hämtas ut på ICA :)

Men ska man klaga lite till så ser jag på lappen att jag kunnat hämta ut paketet redan i fredags efter kl.16... Vad är det för idioti att leverera ett paket på mindre än 36 timmar men att AVIn för att kunna hämta ut det ska ta fem dygn?...

Därför man alltid tar SMS-avisering ;)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Win Phone 8 Tråden

Fan va gött, visste att lite klagomål på Sporthoj.com skulle göra susen. Nu när man kom hem så låg det ett brev från Posten att mobilen kan hämtas ut på ICA :)

Men ska man klaga lite till så ser jag på lappen att jag kunnat hämta ut paketet redan i fredags efter kl.16... Vad är det för idioti att leverera ett paket på mindre än 36 timmar men att AVIn för att kunna hämta ut det ska ta fem dygn?...

Fem dagar? Fredag till måndag är väl en helg och mig veterligen jobbar inte brevbärarn på helgen...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Därför man alltid tar SMS-avisering ;)

Tror du inte det stod på pappers-aviseringen!? :rolleyes:
"Vi ber dig gärna att till nästa gång meddela ditt företag att SMS-avisera"

Som om man ens borde behöva be ens egna mobil-leverantör att man kan ta emot SMS-avi....
Fail Halebop, FAIL!



*EDIT*
Lyckas inte få över mina kontakter från iPhone till Nokian... iPhonen som vägrar sig tillåtas parkoppla med något icke-Apple... Förbannad blir man för mindre...

Jahopp, 18-23 satt man igår nästan enbart med att försöka fixa mobilen.
Synka och logga in med Facebook, Skydrive, fixa mailen (Binero, IMAP4) osv. var inga problem, flöt på fint, inkl Amazon Kindle och få hem en gratis bok för att testa :)
Sen kommer vi till det viktigaste!?! kontakter och SMS-historik... iPhonen vägrar parkopplas som sagt... testar att exportera kontakterna genom iCloud till .vcf
när jag försöker importera till Nokia PC Suite så hänger bara första kontakten med och mobilnumret är en annan persons och under titeln företag står en tredje persons yrke...
Testar Nokia Suite (tydligen inte samma som ovannämnda), den får ingen kontakt med mobilen och tjatar om att den är inställd på filöverföringsläge, men förklarar ingenstans hur man stänger av det.

Helt seriöst, så här jävla svårt ska det inte vara... PC med Windows 7, två Nokia Suite-program, Bluetooth, USB-sladdar, Skydrive, Utforskaren, något Windows Nokia-program... och jag kan ändå inte få över kontakter och SMS...
Och så har man ca 20 års erfarenhet av datorer, hårdvara som mjukvara.... :mad:
 
Last edited:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Jahopp, 18-23 satt man igår nästan enbart med att försöka fixa mobilen.
Synka och logga in med Facebook, Skydrive, fixa mailen (Binero, IMAP4) osv. var inga problem, flöt på fint, inkl Amazon Kindle och få hem en gratis bok för att testa :)
Sen kommer vi till det viktigaste!?! kontakter och SMS-historik... iPhonen vägrar parkopplas som sagt... testar att exportera kontakterna genom iCloud till .vcf
när jag försöker importera till Nokia PC Suite så hänger bara första kontakten med och mobilnumret är en annan persons och under titeln företag står en tredje persons yrke...
Testar Nokia Suite (tydligen inte samma som ovannämnda), den får ingen kontakt med mobilen och tjatar om att den är inställd på filöverföringsläge, men förklarar ingenstans hur man stänger av det.

Helt seriöst, så här jävla svårt ska det inte vara... PC med Windows 7, två Nokia Suite-program, Bluetooth, USB-sladdar, Skydrive, Utforskaren, något Windows Nokia-program... och jag kan ändå inte få över kontakter och SMS...
Och så har man ca 20 års erfarenhet av datorer, hårdvara som mjukvara.... :mad:

Frugan laddade ner nån "app" till laptopen från Microsoft för synkning av hennes gamla iPhone4 till Lumia 920.
Den drog över allt, kontkater, sms, historik, itunes, foton och den musik som inte var inhandlad i just itunes (den är visst låst). Inte ett problem, plug&play direkt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
URL eller namn önskas.

Nackdelen kan vara att jag har iPhonen typ aldrig synkat med datorn, och när jag väl har det så är det med min MacBook Pro, inte nya Windows-burken :/
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
En idiotgrejj är att ljudvolymen på spel&alarm&ringsignal är samma, det märkte min chef idag...

Sänkte till minimum när jag spelade yatsy igår, vaknade en timme senare än vanligt :mad:
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med min Nokia Lumia 920 och WP8 som operativsystem.
Första dygnet var man arg för att Apple/iPhone vägrade göra det simpelt för en att synka över ens kontakter och SMS-historik och det förstörde helt klart lite av ens första intryck av det hela.

En annan grej jag varit med om och stört mig på är att den en natt stängde av sig/tog slut på batteri trots nära fulladdad när jag gick och la mig. Klurar på om man kanske inte ska ha den inkopplad till datorn genom USB-sladd när datorn är avstängd... klurar på om det kan ha varit kontakten där som gjorde att den låg och drog ström, men vet ej. Bugg iallafall

Annars är det kul med något nytt och fräscht. Det är rejäl byggkvalité, smidigt och stilrent OS.
Saknade en Timer men hittade en app med just det namnet skapat av en privatperson, så jäkla stilren och funktionell att den borde bli officiella och ingå i WP8 från start :)


Det enda jag kanske saknar är Spotify, men i ärlighetens namn är det sällan jag lyssnar på musik genom mobilen (gymet) och jag har ju fortfarande kvar min iPhone 4 (med spräckt skärm) som kan fungera musikspelare då.

Första dagarna tyckte man mobilen var stor som fasen, numera undrar jag hur man klarade och orkade med en så liten mobil som iPhonen hehe.

Det jag har kvar att prova är att slänga över video och se på en film/TV-serie i mobilen, Klart man checkat lite YouTube, men inte haft en sån där "TV-mys-kväll" med mobilen än haha



Nokia & Microsoft levererar. Dessa är helt klart att räkna med numera :)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med min Nokia Lumia 920 och WP8 som operativsystem.
Första dygnet var man arg för att Apple/iPhone vägrade göra det simpelt för en att synka över ens kontakter och SMS-historik och det förstörde helt klart lite av ens första intryck av det hela.

En annan grej jag varit med om och stört mig på är att den en natt stängde av sig/tog slut på batteri trots nära fulladdad när jag gick och la mig. Klurar på om man kanske inte ska ha den inkopplad till datorn genom USB-sladd när datorn är avstängd... klurar på om det kan ha varit kontakten där som gjorde att den låg och drog ström, men vet ej. Bugg iallafall

Annars är det kul med något nytt och fräscht. Det är rejäl byggkvalité, smidigt och stilrent OS.
Saknade en Timer men hittade en app med just det namnet skapat av en privatperson, så jäkla stilren och funktionell att den borde bli officiella och ingå i WP8 från start :)


Det enda jag kanske saknar är Spotify, men i ärlighetens namn är det sällan jag lyssnar på musik genom mobilen (gymet) och jag har ju fortfarande kvar min iPhone 4 (med spräckt skärm) som kan fungera musikspelare då.

Första dagarna tyckte man mobilen var stor som fasen, numera undrar jag hur man klarade och orkade med en så liten mobil som iPhonen hehe.

Det jag har kvar att prova är att slänga över video och se på en film/TV-serie i mobilen, Klart man checkat lite YouTube, men inte haft en sån där "TV-mys-kväll" med mobilen än haha



Nokia & Microsoft levererar. Dessa är helt klart att räkna med numera :)

Nice med lite verkligen omdömen. :)

Vad gäller USB-sladd från en avstängd dator, datorn kommer inte skicka laddström om den är avstängd men telefonen kan möjligtvis sitta och leta efter vad det är för något som är anslutet och därmed dra mer ström pga av det. Så jag skulle absolut rekommendera att inte köra med sladd ansluten från en avstängd burk, gäller oavsett telefon.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
klart intressant, blir nog finskt nästa gång.
det är dax min hTc desire hd har hängt med i
snart 3 år tror jag? börjar ta ut sin rätt kasst
batteri, annars har den aldrig svikit.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nokia & Microsoft levererar. Dessa är helt klart att räkna med numera :)

Min slukade batteri som satan när det var som mest snöstorm, tror det var 4G som slukade.

Har stängt av BT, NFC & 4G för tillfället, då drar den inte alls mycket.

Spotify saknar jag endast för att Telia "bjöd" på 12 månader som jag inte kan använda,
annars finns ju Wimp & Xbox music.

Nokia Music har rätt schysst gratisradio.

Har du provat att NFC-tagga nått då? :)

Några App-tips?

Själv kan jag tipsa om Nokia Photobeamer, grym app!
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
En app jag kan rekommendera är Bankhubben!

Snabbt, smidigt och stilrent för att se ens olika konton och deras saldon.
Saknar dock två saker, främst måste det komma till ett lösenord eller någon form av login så inte vem som helst bara kan klicka på ikonen/appen och kunna se ens kontonr och saldon (säkerhet helt enkelt) och skulle även vilja se att man snabbt och smidigt kan flytta pengar mellan sina egna konton.

(Körde "Mitt Saldo" på iPhonen innan, exakt som ovanstående fast inkl. de två lösningarna/funktionerna)



Annars så använder jag inte så mycket appar längre... gjorde inte det på iPhonen senaste året heller typ (fast man hade typ 40-50 st installerade, utnyttjade kanske 4-5...)

Lirat Angry Birds för första gången i mitt liv hehe, lite roligt.
Ragdoll Run vart roligt också.

Amazon Kindle är en självklar app om man gillar att läsa böcker, tycker jag funkar helt okej på en 4,5"-skärm.



Tar gärna emot App-tips jag också :) både spel och nytta
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top