Webshop med mcdelar / utrustning? ( USA )

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Tja.

Nu när dollarn är så låg tänkte jag passa på att dra hem handskar och lite godis till R1an, någon som har tips på en bra webshop som skickar internationellt? :)
 

jeppe79

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Borås
Hoj
R1-07...R1-98 streetfighterbygge
Vet inte om ngn bra sida...men:) jag befinner mig i Houston Texas just nu och jag har inhandlat mig lite fina saker for sasongen. Alpinestar Octane 2delat, GP tech handskar och supertech R stovlar...mitt pris...sug pa denna...8000:- . Holl pa att fa en chock nar de sa priset...det ar ju fan gratis. Blev aven javligt sugen pa en sprajlans shoei hjalm...deras topp of the line hjalmar...4000. Om jag inte missminner mig far man dega upp mellan 7-8 tusen for en sadan hemma i moder svea. Har en syster som bor har...har lite funderingar pa att kopa har och lata henne skicka over...max tusen spann i frakt och da ar det anda nastan halva priset jamfort med sverige:yoparty
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Vet inte om ngn bra sida...men:) jag befinner mig i Houston Texas just nu och jag har inhandlat mig lite fina saker for sasongen. Alpinestar Octane 2delat, GP tech handskar och supertech R stovlar...mitt pris...sug pa denna...8000:- . Holl pa att fa en chock nar de sa priset...det ar ju fan gratis. Blev aven javligt sugen pa en sprajlans shoei hjalm...deras topp of the line hjalmar...4000. Om jag inte missminner mig far man dega upp mellan 7-8 tusen for en sadan hemma i moder svea. Har en syster som bor har...har lite funderingar pa att kopa har och lata henne skicka over...max tusen spann i frakt och da ar det anda nastan halva priset jamfort med sverige:yoparty



Haha ditt svin, jag gav mer än så enbart för mitt ställ :gnissla

Vad ligger ett par skyssta racehandskar på där? $170-200?



Tack ni andra för länkarna, ska spana in dem!
 

drakar

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Skövde
Hoj
Triumph Sprint 1050 ST -07
Vad är frakt och tullning och sånt, så man inte köper på sig en massa goa grejer sen fastnar allt i tullen...
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Vad är frakt och tullning och sånt, så man inte köper på sig en massa goa grejer sen fastnar allt i tullen...

Frakt beror på frakt sätt och storlek och tyngd på paketet, men har precis ett Yoshimura paket på väg, vilket är stort och tungt. Tog dyraste frakten med prioriterad flygfrakt och kostade ändå inte mer än $120

Tull och moms är på totala priset inkl. frakt

Alltså

(pris + frakt) * 1,06 * 1,25 * $kurs = slutnota

Sedan kan man ha tur. Fick precis ett paket från USA där de (utan jag sagt något) märkt paketet Commercial Sample och skrivet totalt värde av $11. Så det seglade igenom utan tull och moms, men det är inte så vanligt, men även om du gör allt rätt så blir det mycket billigare.

Mitt Yohsimura paket skulle kosta 17.900:- (kan säkert ha hittat det någon tusing billigare om jag letat) i Sverige. Har betalt 5.800 inkl flygfrakten. Så i värsta fall landar det på

5.800 * 1,06 * 1,25 = 7.685:-

Fortfarande "aningen" billgare än hemma


Lycka till!
 

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XJR1300
Frakt beror på frakt sätt och storlek och tyngd på paketet, men har precis ett Yoshimura paket på väg, vilket är stort och tungt. Tog dyraste frakten med prioriterad flygfrakt och kostade ändå inte mer än $120

Tull och moms är på totala priset inkl. frakt

Alltså

(pris + frakt) * 1,06 * 1,25 * $kurs = slutnota

Sedan kan man ha tur. Fick precis ett paket från USA där de (utan jag sagt något) märkt paketet Commercial Sample och skrivet totalt värde av $11. Så det seglade igenom utan tull och moms, men det är inte så vanligt, men även om du gör allt rätt så blir det mycket billigare.

Mitt Yohsimura paket skulle kosta 17.900:- (kan säkert ha hittat det någon tusing billigare om jag letat) i Sverige. Har betalt 5.800 inkl flygfrakten. Så i värsta fall landar det på

5.800 * 1,06 * 1,25 = 7.685:-

Fortfarande "aningen" billgare än hemma


Lycka till!


Varifrån handlade du?
Jag e sugen på hel.lsystem. men har svårt att hitta.
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Varifrån handlade du?
Jag e sugen på hel.lsystem. men har svårt att hitta.

Jag beställde från www.morepowerracing.com
Sett bra kommentarer om dem på forumet tidigare och de är stora så kändes tryggt. Var dessutom billigast på vad jag skulle ha, så gjorde det till en done deal för mig.

Hade dock lite otur att mina grejer blev restade så tog 13 dagar från beställning innan de dunkade iväg dem, men de har mailat 4 gånger under den tiden och förklarar läget, så bra service och kundvård. Trots väntetiden så är jag nöjd med behandlingen hittills, men har ju inte grejerna hemma än, så man vet ju aldrig :D
 

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XJR1300
Jag beställde från www.morepowerracing.com
Sett bra kommentarer om dem på forumet tidigare och de är stora så kändes tryggt. Var dessutom billigast på vad jag skulle ha, så gjorde det till en done deal för mig.

Hade dock lite otur att mina grejer blev restade så tog 13 dagar från beställning innan de dunkade iväg dem, men de har mailat 4 gånger under den tiden och förklarar läget, så bra service och kundvård. Trots väntetiden så är jag nöjd med behandlingen hittills, men har ju inte grejerna hemma än, så man vet ju aldrig :D

Ofan!

Det låter som jag vill köpa från dom.
problemet är att de inte har nåt system till zzr1200 på hemsidan.

Ska maila dom och fråga om de kan fixa.

tack för tipset.
 

jeppe79

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Borås
Hoj
R1-07...R1-98 streetfighterbygge
Haha ditt svin, jag gav mer än så enbart för mitt ställ :gnissla

Vad ligger ett par skyssta racehandskar på där? $170-200?



Tack ni andra för länkarna, ska spana in dem!

Hehe..ja lite svinigt ar det nog att flasha med de priserna:D . Ett par av ALPINESTARS GP TECH GLOVES
gar pa 250 dolleros...men snubben i butiken var javligt schysst mot mig...det ar inte sa vanligt att de saljer skinnstall har...sa jag fick de for 220dollar= 1320kr med dagens kurs....om jag inte minns fel kostar de 3000 ngt i Sverige...ngt billigare pa fc-moto.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Snart blire ju billigare att flyga te USA me, då åker man över te USA o köper sig ny utrustning oså vips har man betalat lika mkt som att köpa de i sverige fast man fick en USA-resa på köpet :D
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top