Wayfinder SE P1i???

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
ZX-10R 2006
Har köpt mig en Sony Ericsson P1i äntligen.....
Fick ju med wayfinder paketet, men hur får man igång det hela?

Har laddat ner programmet och registrerat det och så.. Sen har jag lagt GPS enheten i fönstret och anslutit mig via BT till den... Men i wayfinder programet är där bara ett rött kryss vid GPS "ikonen"??

Har testat utomhus också men verkar inte som jag får kontakt med någon satelit!!!!

Vad gör jag för fel???
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Du gör inget fel vad det verkar. Vad händer om du klickar på det röda krysset?

Ansluter du till GPS först och startar WF sen? Jag struntar i att ansluta den (går inte får felmeddelande) utan startar bara WF som då frågar om blåtand skall startas varvid programmet själv så småningom hittar GPS:en (om den är på).

Har du provat avinstallera WF och ladda ner det på nytt med ikonen som finns bland genvägarna?
 
Last edited:

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
ZX-10R 2006
Du gör inget fel vad det verkar. Vad händer om du klickar på det röda krysset?

Ansluter du till GPS först och startar WF sen? Jag struntar i att ansluta den (går inte får felmeddelande) utan startar bara WF som då frågar om blåtand skall startas varvid programmet själv så småningom hittar GPS:en (om den är på).

Har du provat avinstallera WF och ladda ner det på nytt med ikonen som finns bland genvägarna?

Har testat att installera om WF men utan lyckat resultat.... Testat att starta WF utan BT igång men där är fortfarande ett rött kryss och jag kan inte klicka på krysset!!!!!

GPS:en blinkar blått och en grön lampa lyser med fast sken
 
Last edited:

sportbike

Guest
Du måste aktivera wayfinder-kontot genom att först aktivera kontot med telefonen och ange koden som du skrapar fram på baksidan av instruktionsboken.

edit:du kanske redan gjort det....
 

sportbike

Guest
Det ska vara fixat det också.....

jag hade en P1 i en vecka,sen tröttnade jag på allt petande,så jag har nog glömt hur man gjorde :va

har dock för mig att pucken ska lysa med fast blått sken när den hittat telefonen
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
hade inga problem med min, den smacka igång direkt:tummenupp annars, gå in till telia lr var u köpt den å be dom kicka igång inställningarna till phonen:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Ni som har den luren, är den bra? Är ni nöjda? JAg beställde en idag... så jag hoppas den är bra! :D
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ni som har den luren, är den bra? Är ni nöjda? JAg beställde en idag... så jag hoppas den är bra! :D

Ja, hur är det egentligen med den här luren?
Står i valet och kvalet mellan den N95:an eller <tadaaa> E65:an.

Den senare blev jag tipsad om av en ERICSSON-säljare som sa att den skulle vara hans förstaval om han fick välja en lur idag. Vet inget om E65:an i nuläget, men den kanske kan vara värd att kolla upp även den........
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ni som har den luren, är den bra? Är ni nöjda?
Bra och bra. Den har de funktioner jag ville ha, så för min del är den ganska klockren. Speciellt med tanke på priset.

Kolla testet: http://www.mobil.se/tester/visa.asp?iId=1519
Eller denna "Finnkamp": http://m3.idg.se/2.1022/1.117281:rolleyes:

Ledsen för trådstölden Peanutboy. Hoppas du får igång GPS:en, annars tycker jag som sagt du kontaktar säljaren och ber dem fixa! Det är synd att en sak ska krångla, för annars funkar luren OK tycker jag.
 
Last edited:

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
ZX-10R 2006
Fick igång den för 10min sedan.... Avinstallerade WF och installerade den på nytt.... Sen gick det! Men jag behövde inte registrera mig igen tydligen!

Tycker luren verkar helt OK men jag har bara haft den sen 16 tiden idag :)

Snackade med lite olika mobilbutiker och alla rekomenderade denna... Var först inne på en Nokia N95.... Men ingen av butikerna rekomenderade den!
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Ni som har den luren, är den bra? Är ni nöjda? JAg beställde en idag... så jag hoppas den är bra! :D

Haft min i 1 månad nu och är helnöjd men är man van vid vanliga telefoner kan den upplevas lite slö. själv kom jag från en P990 och då framstår P1 an som grymt snabb.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top