VV's telefon "är fordonsskatten betald"

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Ringde till vv's vanliga "kontrollnummer" för regbevis etc, men där verkar de inte lämna ut uppgiften om fordonsskatten är betald längre. Det står dock fortfarande att man kan kolla det via det numret.

Någon som vet hur man då gör? (Har ej fax)

Mvh
Jonathan
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gör som jag gjorde när jag tog fram min motorcykel i fjol, den är påställd året om men för att få med mig någon att köra med så tvingade jag min bror att ställa på samtidigt, via telefon.

Det fanns massa alternativ att man kunde få fax med bekräftelse och grejor, men vi hade ingen tillgång till fax, så jag ringde helt sonika polisen och bad tjejen i växeln att göra en slagning på regnummer för att kolla att påställningen hade gått igenom och att allt annat var OK.

Jag förklarade att vi inte hade någon fax så att vi kunde få en bekräftelse på papper att ta med oss ut när vi skulle ut och åka, då svarade hon att vi inte behövde det eftersom datorn sa att allt var OK, men om vi ville skulle vi få svänga förbi och hämta en utskrift hos henne.

Polisen är allt bra go och serviceminded ibland.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Gör som jag gjorde när jag tog fram min motorcykel i fjol, den är påställd året om men för att få med mig någon att köra med så tvingade jag min bror att ställa på samtidigt, via telefon.

Det fanns massa alternativ att man kunde få fax med bekräftelse och grejor, men vi hade ingen tillgång till fax, så jag ringde helt sonika polisen och bad tjejen i växeln att göra en slagning på regnummer för att kolla att påställningen hade gått igenom och att allt annat var OK.

Jag förklarade att vi inte hade någon fax så att vi kunde få en bekräftelse på papper att ta med oss ut när vi skulle ut och åka, då svarade hon att vi inte behövde det eftersom datorn sa att allt var OK, men om vi ville skulle vi få svänga förbi och hämta en utskrift hos henne.

Polisen är allt bra go och serviceminded ibland.

Det där med uppgifter var ju smart faktiskt.
Men fick du reda på om fordonsskatten var betald? Finns det inget lättare sätt?

Mvh
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det där med uppgifter var ju smart faktiskt.
Men fick du reda på om fordonsskatten var betald? Finns det inget lättare sätt?

Mvh

Vi fick reda på allt som polisen vid vägkanten får reda på när han ställer en fordonsfråga till databasen, dvs ALLT man kan ha glömt och därför åka dit på.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top