Vurpa med mc:n!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja det är fantastiskt vilken skitkvalitet våra vägentreprenörer kommer undan med. Men 90% av medlen går väl ner i fickan på VD:arna på dessa skitföretag, och vidare till deras skitungars kreditkort. Fast så kan man ju inte säga utan att bli stämplad som kommunist, eller ännu värre sosse :) Härligt att betala sinnessjuka skatter man inte får nånting för, eller hur?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Nu vet jag inte hur det ser ut just på denna plats men i det långa loppet ÄR det värt att anmäla fel och brister i vägmiljön, särskilt nu när SMC driver frågan om friktion hårt.


Lämnar du in hojen för reparation nu så kommer du troligen inte hinna köra mer i år. Kolla med de lokala verkstäderna som kan vara aktuella och om någon har tid att kolla på den/fixa den snabbt så ber du försäkringsbolaget att få lämna in där.
Mitt råd blir att få skadorna dokumenterade/bestiktade så fort som möjligt (om bolaget kräver det) och sen fixar du själv det som måste göras för att få hojen körduglig. Handtag, fotpinnar och speglar finns billigt på eBay om det MÅSTE bytas, det är värt några hundringar att kunna köra vidare direkt.

Du får troligen en ny Arrow men det kan variera lite beroende på bolag/handläggare. En Arrow är nog billigare än orginal så det borde inte vara några problem.

Snacka med din handläggare och kom överens om en bra lösning som gör att du inte missar resten av säsongen, försäkringsbolag kan vara smidigare och mer flexibla än man kan tro.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Undrar varför man sopar vägarna på våren.
Vägen Loo/Långared var likadan när jag puttrade omkring med min elev.
Synd på så fina kurvor.
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Tråkigt att du vurpade!

Ang skadorna på hojen, är det en gixxer 600 -01?

I så fall finns det en möjlighet att de inte kommer vilja reparera skadorna. Det saker du räknade upp + repade kåpor, arbetstid osv, uppgår ganska fort till vad hojen är värd. Då blir du istället ersatt med pengar och hojjen blir inlöst. Förutsatt att du har helförsäkring förstås.
 

litzter

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Jag är själv vägarbetare, kan säga att jag inte räknar en lastbilschaufför utan nån som helst erfarenhet inom bygg för vägarbetare, bara köpa en lastbil och utrustning och ut å spruta verkar det som.

Sen blir det inte direkt bättre när det kommer "vägarbetare" från andra länder med totalt 0 säkerhetstänk och har blivit inpräntade ifrån dom var 6 månader gamla att dom inte får tänka själva.

Lovar att det är skrämmande att jobba med polacker på byggen, om inte en chef säger åt dom vad dom ska göra så verkar inte deras hjärna fungera, om inte en chef säger åt dom att sopa bort gruset på backen som dom själva stått å stirrat på i en timme, då sopar dom inte heller upp det .....

Kommer bli ännu värre i framtiden då mitt eget företag som är ett av dom största i sverige anser jag är för dyr att ha på vanliga vägjobb.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag är i Finland emellanåt, och där har de inte något grus i kanten på sina vägar som vi har i Sverige. Vägarna är fina som attan förutom tjälskottsproblemen då, men asfalten verkar vara något grövre än vi kör här, och är jättefin i många år.

Kan någon förklara varför vi måste ha grus i asfaltskanten och inte vårt grannland som har samma klimat? Där existerar i stort sett inte grus i kurvorna av just den anledningen.
 

Lagström

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Vårgårda
Hoj
2001 Suzuki Gsxr 600
Tråkigt att du vurpade!

Ang skadorna på hojen, är det en gixxer 600 -01?

I så fall finns det en möjlighet att de inte kommer vilja reparera skadorna. Det saker du räknade upp + repade kåpor, arbetstid osv, uppgår ganska fort till vad hojen är värd. Då blir du istället ersatt med pengar och hojjen blir inlöst. Förutsatt att du har helförsäkring förstås.

Rapporterade in skadorna igår så hoppas på svar nu i veckan har helförsäkring på Länsförsäkringar. Yees det stämmer att hojen är är gsxr 600 01 med 301xx på mätaren
 

Lagström

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Vårgårda
Hoj
2001 Suzuki Gsxr 600
Fått svar av försäkringsbolaget och ska in till Borås på tisdag på bergmansmotor och kolla skadorna sen får vi se vad det kommer kosta osv...
 

moddlaren

Guest
Peab eller?? Jobbar där oso:gnissla hjälper inte vad man säjer tyvärr.


Jag är själv vägarbetare, kan säga att jag inte räknar en lastbilschaufför utan nån som helst erfarenhet inom bygg för vägarbetare, bara köpa en lastbil och utrustning och ut å spruta verkar det som.

Sen blir det inte direkt bättre när det kommer "vägarbetare" från andra länder med totalt 0 säkerhetstänk och har blivit inpräntade ifrån dom var 6 månader gamla att dom inte får tänka själva.

Lovar att det är skrämmande att jobba med polacker på byggen, om inte en chef säger åt dom vad dom ska göra så verkar inte deras hjärna fungera, om inte en chef säger åt dom att sopa bort gruset på backen som dom själva stått å stirrat på i en timme, då sopar dom inte heller upp det .....

Kommer bli ännu värre i framtiden då mitt eget företag som är ett av dom största i sverige anser jag är för dyr att ha på vanliga vägjobb.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top