Volvo Lifepaint - Gör dig synlig i mörkret men syns ej på dagen

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Ni menar väl bra jobbat Albedo100.

Volvo har inte gjort något mer än att sätta sin klisterlapp på en sprayburk.

In the making of this film we used both reflective paint products available from Albedo100.

:rolleyes:


http://www.albedo100.se/

Volvo har gjort mer än bara sätta sin klisterlapp på en sprayburk skulle jag nog vilja säga. Hur många tror du kände till produkten innan Volvo satte sitt namn på den?
Är övertygad om att det finns tusentals uppfinningar som skulle revolutionera världen men som vi inte känner till för att det är svårare för små företag/enskilda personer att få ut sina produkter/tjänster.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Grejen är att en liten snabb dusch över ansiktet grejar ju fartkameran också - plytet blir ju liksom helt vitt:tummenupp , inte olagligt heller och lika effektivt som en clownmask eller balaclava när man skall drutta förbi.

Testa själv med egen kamera och blixt - och sen dessa sprayer är inte nått nytt utan funnits innan:7peta

Kan juh inte kludda det i plytet heller, skulle juh förstöra hela min look :7peta
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag sa inte att du hade fel, och tro mig, jag vet att folk kör som krattor.:)

Men det är en väldigt enkel åtgärd, och billig är den....

Ja. Det har blivit lite av ett mantra att det är farten och endast farten som leder till att folk skadas och dör i trafiken. Kanske därför att det är den enskilt billigaste åtgärden för att sänka antalet dödsolyckor. Man slipper ju dessutom underhålla vägarna lika bra då det inte ställs lika höga krav på vägbanan på en 70 väg som det gör på en 90 väg.
Att det sedan inte är på långt när lika effektivt som vissa andra åtgärder förmodligen skulle vara är en annan sak. Men jag gissar att dom inte tänker så långt. Dom sitter i en sluten krets på trafikverket och pratar bara med varandra och alla anser att låga hastighetsgränser är förträffliga och då kommer inga andra förslag upp på bordet.

Jag tror faktiskt att det enda som möjligen skulle kunna vara riktigt effektivt är att man får ha återkommande uppkörningar med lämpligt intervall.
Visserligen skulle några syndare slippa igenom men jag misstänker att dom värsta syndarna har så många olater och brister i sin körning att dom faktiskt skulle fastna i nätet vid en sådan åtgärd. Och då skulle man förmodligen få bort en del av dom som inte bryr sig om körningen. Alternativt skulle det göra att dom faktiskt börjar bry sig om körningen.

Sen är det ju lite intressant att faktiskt alkohol anses vara bidragande i fler dödsfall än hög fart men det är inte alls samma fokus på att göra något åt det i media. Dom pengar dom plöjt ned i fartkamerorna skulle förmodligen ha räckt till ett hyfsat bidrag till installation av alkolås i bilarna om man gjorde något sådant till ett krav. Fast då får man ju inte in några böter från fartkamerorna förstås. Svåra ekvationer att få ihop. :3freak
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top