visir djungel.......

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
tja...ska köpa ny hjälm nu inom det snaraste å tänkte mig nått blankt,svart,grått,rökfärgat visir eller vad fan det nu finns...finns ju alla möjliga olika grejer !!! :) måste man ha 2 st....ett kanskte tonat å ett vanligt om man t.ex ska köra hem på natten...?? eller ser man nått på natten i ett tonat ??
vad ska man ha då...helsvart eller spegelblankt ? eller finns det nån snyggare ?

kram på er :pannkyss
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
visit får du välja efter hjälmen...
Jag köpte svart först till min hjälm men ångrade mig snabbt och köpte ett spegelvisir istället. Det passade 100 ggr bättre till min hjälm eftersom den är svart med silvriga mönster.

En sak du kan ha i tankarna är att spegel visir är oftast ljusare i färgen än svarta så vid dåligt väder eller lite skymning så ser du mycket bättre med ett sånt.

Tonat på natten är ingen höjdare så ett klart visir är alltid bra att ha till hands...
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Finns ju olika grader av svarta (rökfärgade) visir också. Till min AGV fanns det 50%, 75% och "blind". Jag tog 50%-varianten och man ser hyggligt på kvällen så länge vägen är belyst. Visiret ser dock helt svart ut så ballhetsfaktorn är densamma.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag körde med mörkt men i cutsen låg ett par genomskinliga skyddsglasögon.. inte så skönt o köra med öppen hjälm men dom dög när de vart fööör svart ute.
annars kanske ljust visir o solglajor..

i dagens läge skulle jag köpt en sån där hjälm med nedfällbart visir innanför orginalet.... torde funka bra.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Kör själv med kontrast visir..perfekt när det är mulet ute..annars med solglasögon..
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Ett sånt där oranget elände? Sånt som man blir bakfull utan det roliga dan innan av? :va
Nope..röd sådan..dessutom är det INGET elände..prova vet jag, vem vet, du kanske rent av kommer att gilla det..jag gör det iaf..struntar högaktingsfullt i hur det ser ut..funktion går före..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nope..röd sådan..dessutom är det INGET elände..prova vet jag, vem vet, du kanske rent av kommer att gilla det..jag gör det iaf..struntar högaktingsfullt i hur det ser ut..funktion går före..
Jag skiter också i hur det ser ut, men jag har testat såna glasögon, och jag mår bara dåligt av att se allt i nån röd läskig ton :(
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Jag skiter också i hur det ser ut, men jag har testat såna glasögon, och jag mår bara dåligt av att se allt i nån röd läskig ton :(

Det är inga glasögon, utan ett visir..fick det av en som tävlar i VM..RR så klart..men då det var en repa på den ville han inte använda det..han får nytt från tillverkaren när han vill...SHOEI..
 

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000
Hehe jag kör då med svart fast jag börjar ångra att jag inte köpte spegel istället.. men ska jag vara ärlig så bryr jag mig högaktningsfullt hur det ser ut också hehe det ska fan vara ballt också! :D
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Bra råd har redan skrivits så jag tipsar om siten där jag köper visir:
www.racevisors.co.uk Deras iriduimvistir e balla som fan och så får man alltid en visirväska på köpet också :tummenupp
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Hehe jag kör då med svart fast jag börjar ångra att jag inte köpte spegel istället.. men ska jag vara ärlig så bryr jag mig högaktningsfullt hur det ser ut också hehe det ska fan vara ballt också! :D

..och det ser folk när du swischar förbi 100+...men det är ju klart att de märker det när du "posar"..men om de tycker sedan att det är ballt lr inte mer än du själv förstås, är något som vi troligen aldrig får veta..
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Prova kontrast visir i mulet väder, solsken hela da´n..för att inte tala om hur bra man ser..

Solnedgångar är oslagbara med det orange visiret! :tummenupp
(Soluppgångar med för den som är morgonpigg... :gnissla )

Man blir klart besviken på att lyfta upp visiret och upptäcka att den riktiga världen är rätt flat i färgerna... :hihi


Jag körde med Shoeis orange hög kontrast visir innan. Stormtriveds med det och blev Otrolig besviken när det visade sig att Arai inte har orange visir. :(
Bara pissgula och de är inte hälften så bra. imho. :tummenner
 

Aragorn

Guest
Solnedgångar är oslagbara med det orange visiret! :tummenupp
(Soluppgångar med för den som är morgonpigg... :gnissla )

Man blir klart besviken på att lyfta upp visiret och upptäcka att den riktiga världen är rätt flat i färgerna... :hihi


Jag körde med Shoeis orange hög kontrast visir innan. Stormtriveds med det och blev Otrolig besviken när det visade sig att Arai inte har orange visir. :(
Bara pissgula och de är inte hälften så bra. imho. :tummenner

Hur är det att köra med högkontrastvisir när det är soligt? Dämpar det solljus bra?
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
lånar tråden lite... jag har vart på jakt efter ett spegelvisir till en vemar hjälm men jag hittar ingen åf till vemar öht.. den enda är bullfighter som nu har säsongsstängt.. nån som vet nåt ställe i gbg eller på nätet?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top