Visby/Gotland

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
japp tog ut min ifrån vinterförvaringen i lördags. dock så ska det kanske bli snö till helgen :( stackars kawa den får stå och frysa :(

Snö, jag som precis bytt till sommardäck på bilen (för att jag inte stod ut med dom FULA vinterdäcken). Hojen är på verkstad för ett fel på insprutningen,lagom klar till helgen då den så förhatliga snön sägs anlända. Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk (som Hegerfors uttryckte det) men efter regn kommer solsken som Platon sade(det vet jag i o för sig inte med säkerhet). Skit vart så längtar jag brutalt efter att lägga mil bakom mig.
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Längtar efter att köra - det kan du ge dig på! Och inte vart man mindre sugen när Max kommer hem helt lyrisk från Cartagena....

Vild av förhoppning hoppas jag på en första onsdagstur 11 april - vad tror ni om det? Eller är det för kallt på kvällarna fortfarande då? Hoppas inte!
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Längtar efter att köra - det kan du ge dig på! Och inte vart man mindre sugen när Max kommer hem helt lyrisk från Cartagena....

Vild av förhoppning hoppas jag på en första onsdagstur 11 april - vad tror ni om det? Eller är det för kallt på kvällarna fortfarande då? Hoppas inte!

Beror nog på hur dax vi kan köra. Efter solen går ner är det ännu ganska kallt men inget är omöjligt.
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
snö, slask och allmännt grått.... Vart tog den fina våren vägen?
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Jo hojen skulle ju vara lagad, bra tänkte jag och betalade och åkte iväg. Den gick dåligt som fan, det måste bero på powercommandern som ifrånkopplats (den skulle nämligen vara själva boven i dramat). Ja Ja den får väl bytas till en PC III usb då istället tänkte jag. Jobbade klart och åkte hem , kom halvägs då hojen helt sonika stannade, mardröm hur fan gör jag nu. Sitter där frusen och förbannad, testar att starta om hojen efter en stund och den startar. Varningslampan lyser inte och jag puttrar i 40 km/h tillbaka till jobbet (rejält frusen). Lämnar in hojen på måndag igen, fan! En tröst må vara att det är pissväder ute.
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Låter som en kärvande TPS på TL:n. Ta loss o i me me siliconspray så den rör sig lätt igen. Hade typ samma fenomen på min TL.
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Låter som en kärvande TPS på TL:n. Ta loss o i me me siliconspray så den rör sig lätt igen. Hade typ samma fenomen på min TL.

Tack för tipset, det skall jag framföra till meken eller göra själv (dom har ju redan tagit betalt för något dom inte levererat, kommer använda lite påtryckning).
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Så där ja nu är det klart! Igår 08.50 stälde jag på hojen och igår vart de första avrostningen efter vintervilan.
Lite kallt när jag åkte iväg kl 09.00 men det vart bättre sen. Känns att man inte kört på ett tag och man är lite stel i kroppen.
Nu är det bara mer avrostning med bromsövning och olika konövningar som gäller så man blir varm i kläderna.
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Min hoj är funkis igen great! Passade på att styva upp framfjädringen och gav mig ut för en söndags tur med gott resultat. Felet var helt enkelt att tippsensorn satt lös och då trodde elektroniken att motorcykeln "ramlat" lite då o då. Nu går den bra och om pengar finns investerar jag i ett Amerikanskt helsystem vid namn M4 (carbon) för strax under 10 000 kr och det ger i snitt 10 hk på bakhjulet med en Power Commander vilket jag ju redan har. sedan att vikten minskar ytterligare gör ju inget. Ett helsystem väger ca 5,5 kg gud vet vad original tillsammans med bolt-on Yoshimura väger som sitter på idag? Vi går mot en spännande säsong, har fått tummen ur och spikat flaggningsdagar i sommar, blir fre-lör-sön. kör själv övriga dagar. Snart vill jag ut o åka med ER som läst detta, vi syns och hörs.
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Köra onsdag 25 april?

Nu är har vi bestämt :D - onsdag 25 april ska det vara bra hojväder så då kör vi! Alla som vill hänga på möter upp vid Shell vid Sliterondellen i Visby. Vi siktar på att komma iväg kl 18.30 (blir kallt på kvällen) så kom lite innan så hinner vi snacka också.

Läs även här

Vi ses!
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Nu är har vi bestämt :D - onsdag 25 april ska det vara bra hojväder så då kör vi! Alla som vill hänga på möter upp vid Shell vid Sliterondellen i Visby. Vi siktar på att komma iväg kl 18.30 (blir kallt på kvällen) så kom lite innan så hinner vi snacka också.

Läs även här

Vi ses!

Jobbar som vanligt... men lär ju bli fler dagar i år...
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Nu är har vi bestämt :D - onsdag 25 april ska det vara bra hojväder så då kör vi! Alla som vill hänga på möter upp vid Shell vid Sliterondellen i Visby. Vi siktar på att komma iväg kl 18.30 (blir kallt på kvällen) så kom lite innan så hinner vi snacka också.

Läs även här

Vi ses!

Onsdagar är tennisdag kl 19.00 fram till början av juni. Det är mitt problem, kan vi inte byta dag SNÄLLA!
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Tomas - vi kör gärna, oavsett dag. Messa eller skriv ett inlägg här så hänger vi på.

Vi tänkte iaf köra ikväll, 18:30 vid Shell?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top