Vinterns modifieringar! 1195 cc, större turbo mm. mm.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
:D
Prata just med Erik da jag oxa ska gomma mitt 'langa' filter pa MXC400/KKK24an. Har Eriks 'vanliga' filter till KKK24 som ska kortas ca 35mm. Han sa att nog var det inga problem for mina 357hk/340Nm (pa slangen i Eriks bank vid 1.15bar)for luftflodets skull. Ska limma med "Limma-Tata" fran Wurth som Erik anvander.

Då kan nog jag också korta mitt filter :) De okortade filter som Marklund säljer är väl inte så värst stort från början heller? Räcker det för din effekt så borde det räcka för min. Siktar ju på 7 hästar mindre :D
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
:D

Då kan nog jag också korta mitt filter :) De okortade filter som Marklund säljer är väl inte så värst stort från början heller? Räcker det för din effekt så borde det räcka för min. Siktar ju på 7 hästar mindre :D

Joo. Har bestallt em MCX550 laddare/grenror/+wastegate+stor branslepump fran Erik. Sedan 550cc sekundarspridare. Ventiler rostfria APE 34mmin/28.5mmut med fullraceportat topp (bla hojda avgaskanelr mm),Webcam WS70761 kammar,hardare ventilfjadrar APE +titanium retainers och kortare styrningat APE. Eventuellt kora med dubbla IC: ett 'vanlig' Marklund IC och ett i plenumet. Kraftigare pinbult till underdelen (har M12 uppe redan). PC3 tand- och insprutsmodul. Kraftig kamkedja med stallbara drev.....
Lite att roa sig med i host nar sommaren ar over.....:)
Far fraga Erik om jag kan kora med samma luftfilter :D
 

hiphopper

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2007
Ort
märsta
Hoj
2010 Buell XB12SX
Någon som vet om man kan använda den här typen av filter?

http://www.jrm-racing.se/p774/files/745_265.jpg


HKS-70019-AK002 - Super Power Flow Reloaded 150-70mm

HKS Super Power Flow luftfilter. 150mm brett med 70mm anslutning ("B" på bilden). Filtermattan är HKS nyutvecklade 3-lagers torra filtertyp vilket gör det mycket skonsamt för motorer utrustade med luftmassemätare. Levereras med grön filtermatta.
 

Drulle1

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
2000 Kawazaki ZX-6R x2
Grattis

Kul att du istort sett är klar!! Har kollat din tråd flera gånger i vecka för att stilla min törst efter uppdateringar!
Kan du inte lägga upp någon liten youtubare så man får höra när den frustar lite:rolleyes:
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Joo. Har bestallt em MCX550 laddare/grenror/+wastegate+stor branslepump fran Erik. Sedan 550cc sekundarspridare. Ventiler rostfria APE 34mmin/28.5mmut med fullraceportat topp (bla hojda avgaskanelr mm),Webcam WS70761 kammar,hardare ventilfjadrar APE +titanium retainers och kortare styrningat APE. Eventuellt kora med dubbla IC: ett 'vanlig' Marklund IC och ett i plenumet. Kraftigare pinbult till underdelen (har M12 uppe redan). PC3 tand- och insprutsmodul. Kraftig kamkedja med stallbara drev.....
Lite att roa sig med i host nar sommaren ar over.....:)
Far fraga Erik om jag kan kora med samma luftfilter :D

Trevligt med mycket godis. Då har du lite att göra :)

Någon som vet om man kan använda den här typen av filter?

http://www.jrm-racing.se/p774/files/745_265.jpg


HKS-70019-AK002 - Super Power Flow Reloaded 150-70mm

HKS Super Power Flow luftfilter. 150mm brett med 70mm anslutning ("B" på bilden). Filtermattan är HKS nyutvecklade 3-lagers torra filtertyp vilket gör det mycket skonsamt för motorer utrustade med luftmassemätare. Levereras med grön filtermatta.

Enligt vissa jag pratat med så släpper de där skumgummifilterna igenom lite skit lite då och då. Filtrerar inte så bra. Vet inte om det stämmer, men det är inte bara en person jag hört det från. Någon här som har koll?

Kul att du istort sett är klar!! Har kollat din tråd flera gånger i vecka för att stilla min törst efter uppdateringar!
Kan du inte lägga upp någon liten youtubare så man får höra när den frustar lite:rolleyes:

Tackar så mycket :) Det har varit lite glest mellan uppdateringarna, men ibland händer det grejor! Jo, jag ska göra en liten film snart. Lägger upp den på forumet sen. Ska bara bänka och justera in den först, sen blir det av! Tror jag har någon kompis som har videokamera.
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Måste hålla med om filtren, jag har också hört att dom är obra av folk. Sen ska jag väl inte uttala sig så mycket då jag inte testat ett personligen, men ändå.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Ett mycket gediget bygge!
Klart lahi ska ha stålhästen på youtube, jag kan agera kameraman medans det fläskas på!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Måste hålla med om filtren, jag har också hört att dom är obra av folk. Sen ska jag väl inte uttala sig så mycket då jag inte testat ett personligen, men ändå.

Då var det inte bara jag som fått för mig något... Ska leta efter något annat istället!

Ett mycket gediget bygge!
Klart lahi ska ha stålhästen på youtube, jag kan agera kameraman medans det fläskas på!

Tackartackar! :)
Ja, du får gärna filma om du vill! Men den låter ganska mycket när man brölar förbi. Det tyckte iallafall Heliac när han låg i diket och fotade för Bomber :D
 
Last edited:

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Ja, du får gärna filma om du vill! Men den låter ganska mycket när man brölar förbi. Det tyckte iallafall Heliac när han låg i diket och fotade för Bomber :D

jaha, så vi får se kreationen i blaskan också, hääärligt :yoparty
När var det, vet du när det kommer ut?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Jepp, den kom ut för cirka 2 år sedan. Nytt reportage kommer nog snart, men inte i Bomber :)

...utan i polisens farkamera register eller:tungan

för ca 2 år sedan! eller kommer det ett nytt reportage?

håhåjaja, men det ringer någon klocka när du säger det.
har hört om det men inte läst repotaget. Siverryggens mopperepotage är vältummat :D
 
Last edited:

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Sticker in med en fråga till Lahi. När du regbesiktigade din motorcykel, var det med det korta avgasröret eller avgasrör med ljuddämpare som satt på då?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Sticker in med en fråga till Lahi. När du regbesiktigade din motorcykel, var det med det korta avgasröret eller avgasrör med ljuddämpare som satt på då?

Inför registreringsbesiktningen satte jag dit 2" avgasrör hela vägen tillsammans med en Yoshimura slipon. Fes mest, så det var inga problem med ljudet.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Här var det hemskt glest mellan uppdateringarna :rolleyes: Har haft ohälsosamt mycket att göra i skolan de senaste veckorna, så jag har nästan inte hunnit med någonting... Men motorn är inkörd nu, tycker jag. Har kört ca 80 mil, så idag bytte jag olja iallafall. Har fixat (tror jag) ett "litet" oljeläckage också, så nu ska den vara fit for fight.
Jag har provat 1,2 bar än så länge. Powerwheelies på 4:an fixar den, trots 5 cm längre hjulbas och 16/42 i drevning istället för originalets 14/47 :) (Drevad för 340 eller nått) Laddet ska upp till rätt sida om 1,5 bar i bromsbänken, tänkte jag. Om jag slipper boostcreep. Annars går jag på FettSnoks linje och bygger lite längre avgasrör för att få lite mer avgasmottryck. Då ska tydligen risken för boostcreep minska, och då kan jag ju höja laddet :)
Fick en SSQV-kopia av tjejens bror, så den sitter på nu också. Får se om den tjuter lite :D Den hade funkat kanon på hans bil iallafall, och laddet kom direkt efter växlingar. Har hört att folk haft lite strul med dessa, men jag ska prova :) Den var ganska gratis.
 

Bifogat

  • Bild662 (Medium).jpg
    Bild662 (Medium).jpg
    35.6 KB · Visningar: 89

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
ooooh, en bögvissla :D :D :D :D
Jeje, jag skall mobba dig tills du blir gårhårig!
Jepp, "boostcreep" eller skenande ladd är ett förekommande fenomen på små interna wastegates. Lite lagom mottryck råder bot på detta. :tummenupp Ah, oljeläckan borta? Tåkigt, tyckte det var vackert när den kissa lite lätt på backen...
Betyder detta att det är ALL GO för helgens bravader :) ?


Tjoflöjt!
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
...så pimpguden har satt sina klor i dig nu, schysst lack, blingig "bögvissla" (den var fan ny för mig):D :D men som dom säger "gratis är gott" :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ooooh, en bögvissla :D :D :D :D
Jeje, jag skall mobba dig tills du blir gårhårig!
Jepp, "boostcreep" eller skenande ladd är ett förekommande fenomen på små interna wastegates. Lite lagom mottryck råder bot på detta. :tummenupp Ah, oljeläckan borta? Tåkigt, tyckte det var vackert när den kissa lite lätt på backen...
Betyder detta att det är ALL GO för helgens bravader :) ?


Tjoflöjt!

Jajjemän! :D Jag är redan gråhårig :D

Vet inte än om oljeläckan är borta, men jag tror det. Anslutningen till slangen från vevhusventilationsburken läckte lite, och det är fixat. Desutom hade en av bultarna i blocket (sitter en under generatorn som är lite lurig att komma åt) gängat upp sig ett varv eller två. Kan ha svettats lite därifrån. Så nu hoppas jag att den slutat kissa på backen. Trodde det bara var italienska och amerikanska hojar som gjorde det :tungan Men din verkade vara tät som en grodröv.

Vet inte riktigt än om allt är GO för söndagens tur... kanske, kanske inte. Glömde ju bort att det är mors dag, och även jag har en mor som verkar vilja ha dit mig. Vi får se om jag kan snacka mig ur det :)

...så pimpguden har satt sina klor i dig nu, schysst lack, blingig "bögvissla" (den var fan ny för mig):D :D men som dom säger "gratis är gott" :tummenupp

Japp! :D HKS gör originalet, och de verkar vara gjorda för att låta mycket... får se om den låter lika mycket på min hoj som den gjorde på tjejens brors bil. Japp, gratis är gott!
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top