Vinande ljud efter drivpaketbyte?

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Kungsängen
Hoj
r1 03a
Tja. Var och byte drivpaket på en verkstad och efter det så låter det som en elmotor(vinande ljud när jag kör.Det ökar ju mer fortare jag kör. Snackade med verkstan och påpekade att detta ljud inte fanns innan bytet. Han tipsade att jag kunde slacka på kedjan och prova. Kan det vara så att det kan vara så med nya kedjor i början?
 

MagicMotion

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
norrort
Hoj
SXV 550 -08
Skulle tippa på att verkstaden som bytt din kedja justerat den alldeles för thigt.

Åk tillbaka till verkstaden och be dom fixa det.. du har betalat för jobbet..

Förövrigt är det mindre bra då belastningen på lager vid utgående axeln ör betydligt mycket högre än rätt justerat kedje slack..
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Inte helt ovanligt att en kedja låter lite mer när den är helt ny vilket i sådana fall försvinner efter några tiotal mil. Men det är klart att det beror på hur högt det låter...
 

kurdsson

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Kungsängen
Hoj
r1 03a
Snackade med lelles idag när jag var förbi och killen sa att orginal framdrev har nån gummigrej i framdrev som gör att det inte låter nåt. Låter ganska troligt för ljudet kom efter att jag bytte.
 

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Hade precis samma på min Blackbird. Riktigt störig och man blev bara mer o mer paranoid ju mer man lyssnade på det. Där satt ett annat framdrev som inte hade någon form av gummi i sig. Tänk på att kedjan slankar riktigt snabbt nu när den är ny. så kolla den ofta. dock är det framdrevet så kommer ljudet inte försvinna helt tyvärr
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top