Vin & Sprit

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Veuve Clicquot Ponsardin, aka alias Gula Änkan. Passar till ALLT.
Men allra, allra bäst som förspels-skumpa om man vill förföra ett lämpligt offer.
Tro mej killar, ni kommer få omkull den tjej (ev. kille) ni bjuder, inte bara för att hon (han) kommer bli härligt full och ni är charminga (??) utan för att hon kommer känna sådana skuldkänslor att ni killar lagt ut SÅ mycket cash på en flarra att dela med henne, så hon kommer att bjuda till pga av dåligt samvete annars.
Rätt dryck= ökad chans till... ja, ni fattar!
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Veuve Clicquot Ponsardin, aka alias Gula Änkan. Passar till ALLT.
Men allra, allra bäst som förspels-skumpa om man vill förföra ett lämpligt offer.
Tro mej killar, ni kommer få omkull den tjej (ev. kille) ni bjuder, inte bara för att hon (han) kommer bli härligt full och ni är charminga (??) utan för att hon kommer känna sådana skuldkänslor att ni killar lagt ut SÅ mycket cash på en flarra att dela med henne, så hon kommer att bjuda till pga av dåligt samvete annars.
Rätt dryck= ökad chans till... ja, ni fattar!

Du bekräftar härmed att nyckeln till tjejens trosor går via mannens plånbok?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Kan rekommendera russkinoff vodka billigt som satan, blir mer dricka o en helvetes fylla.

Allt annat är för killar som gillar killar
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Veuve Clicquot Ponsardin, aka alias Gula Änkan.

Nja, föredrar faktiskt hellre en Bruno Palliard 1996 eller t.o.m Bruno Palliard Brut, eller varför inte en Palmer (helst 1996 här med)... fast Ayala går ju inte av för hackor heller, gärna en Zero Dozage (utan sötning) så den är extra torr och god.
Eller om man skall vara sån, en flaska Laurrent-Perrier Grand Siecle Brut, men den har jag inte velat öppna än.

Just det, alla dessa finns såklart i vinkylen hemma i köket tillsammans med några fler godsaker... :)

Och ja, jag får :borra... men så är man gift också. :D

Nej usch, med allt prat om bubbel och god dricka är det dags att åka hem och poppa en flaska tror jag nog.
Ha en bra helg på er. :)
 
Last edited:

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Kalmar
Hoj
...
Gold Strike, Gold Strike, Gold Strike! Rakt ner med kaneldrickan bara :tummenupp

Kapten Morgan är annars solklar favorit annars. Black Label ska det vara. Oftast intas den med Cola men det går bra med annat också. Om jag är ute så köper jag aldrig rom och cola om det inte är med Kaptenen. Blir det ingen Kapten så får det vara.

"Got a little Captain in You?"
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jäger är blä, dooleys är hyfsad men lite sliskig, captains morgans spiced gold blandas fördelaktigt med många olika typer av läsk och blir därmed riktigt kanoners (i'm a pirate i tells ya!:D ) och en äkta kubansk mojito är bara alltför god för att avstås!:tummenupp

mja jag är så omanlig så jag har problem med att dricka för starka drycker, om de inte sveps dvs :D:D

själv har jag bara problem med att öppna luckan för äckliga saker, och dit räknas bland annat jäger och stråh!:zpy äckligare dryckesvaror får man fan leta efter!:mad:
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jäger är blä, dooleys är hyfsad men lite sliskig, captains morgans spiced gold blandas fördelaktigt med många olika typer av läsk och blir därmed riktigt kanoners (i'm a pirate i tells ya!:D ) och en äkta kubansk mojito är bara alltför god för att avstås!:tummenupp



själv har jag bara problem med att öppna luckan för äckliga saker, och dit räknas bland annat jäger och stråh!:zpy äckligare dryckesvaror får man fan leta efter!:mad:

i fallet stroh kan jag faktiskt hålla med dig, smakar förfan aceton :zpy
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
i fallet stroh kan jag faktiskt hålla med dig, smakar förfan aceton :zpy

skoja inte! kommer ihåg senaste nyår (lite misslyckad fylla kanske i och med att man slapp minnesluckor men iallafall:D)... började kvällen med najs middag, champagne, öl och lite vitt vin. sen var det dags för fyrverkerier. sen blev det filmkväll med allt vad sprit man kunde tänka sig! det var vodka med kola, rom och kola, dooleys, baileys, b52:eek:r, nån blå 50% sprit från italien, portvin, mer champagne och en massa annat... mådde prima, lite lagom smålullig och ca 2,5 promille:fyllisar sen säger polaren: testa denna, smakar så jävla najs! rätt gissat, stroh:huvet häller up en 10:a ca och sveper...
spriten hann fan inte mer än ner i magen förrän den ville ut igen!:huvet seriöst, max fem sekunder efter att jag svalt så formligen kaskadspydde jag överallt!:confused: värre skit har jag fan aldrig smakat och lär inte göra det igen heller, när saker smakar så illa och känns så illa att man spontankräks bara för att slippa behålla det så är det nåt som är fel...:huvet
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Du bekräftar härmed att nyckeln till tjejens trosor går via mannens plånbok?

Nä, nu missuppfattade du. Läs igen. Desto större energi och orginalitet man lagt på en "dejt" (läs mentalt förspel) desto större chanser finnas att charma henne!
:tummenupp


Så ja, det e plånboken som räknas. Om man inte har en stor sådan så är det annat av storlek som kan locka.

Har 2flaskor hemma, skicka upp en via posten så kan du dricka den på tåget till örebro så är du lagom pilsk när du kommer, sen ger jag dig den andra så kan vi ligga hela natten:tuttar

Är du alltid så här charming?! :öl :dummer :hihi

Nja, föredrar faktiskt hellre en Bruno Palliard 1996 eller t.o.m Bruno Palliard Brut, eller varför inte en Palmer (helst 1996 här med)... fast Ayala går ju inte av för hackor heller, gärna en Zero Dozage (utan sötning) så den är extra torr och god.
Eller om man skall vara sån, en flaska Laurrent-Perrier Grand Siecle Brut, men den har jag inte velat öppna än.

Just det, alla dessa finns såklart i vinkylen hemma i köket tillsammans med några fler godsaker... :)

Och ja, jag får :borra... men så är man gift också. :D

Nej usch, med allt prat om bubbel och god dricka är det dags att åka hem och poppa en flaska tror jag nog.
Ha en bra helg på er. :)

Ett tvättäkta bevis!
Fin skumpa hemma= en tjej så tokig i en att hon t.o.m lovat prästen att vara denna dryckes-kunniga man evigt trogen tills törsten dem skiljer åt.
Se och lär SH-boys. :yoparty
 
Last edited:

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Besviiiiiiiiiiiiiken! :mad:

Jag såg fram mot GPSkoordinater till just Vin, Sprit och :tuttar






Blir en default vanlig måndag då med andra ord....:huvet
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Vilken av följande rekommenderar ni till följande recept? #Ove
IMG_6093.jpeg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vilken av följande rekommenderar ni till följande recept? #Ove
View attachment 487696
Av dessa hade jag nog valt nummer 1 Apassimenton.
Kan också tipsa om en app som heter Vivino.?
Där sätter vanliga människor betyg på viner och medelbetyget säger ganska väl hur bra vinet är.
Man kan antingen söka efter namnet på ett vin eller bara ta kort på etiketten så får man fram all info.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top