ville inte byta tillbaks min skor

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Inte så konstigt att inte ville ta tillbaka skorna, vad ska han ha ett par felfria begagnade stövlar till, går väl knappast att sälja? Stoppa i en extra sula istället lr ett par extra sockar när det blir kallare så blir det nog bra:tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Man har inte rätt att kräva att få lämna tillbaka begagnade skor. Prova så att dom passar nästa gång så är det inget problem.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Säger som dom andra, man kan ju inte ta in skor som är använda men i övrigt felfria. Sen det här med att töja/inte töja sej är väl samma risk alla tar som köper kläder/skydd med tajt passform (tänker då främst på handskar, skinnställ)...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
skulle du få ett par nya i en annan storlek för 500:-? det var ganska schysst, även om de kanske inte gett helt korrekt info om skorna du köpte.
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
skulle du få ett par nya i en annan storlek för 500:-? det var ganska schysst, även om de kanske inte gett helt korrekt info om skorna du köpte.

tycker bara det visar att dom bara är ute efter pengar ju, och skiter i hur resten går
 

Eyegasm

I`ll RUN you DOWN!!!
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Bygger Motard..
va fan.. gå tillbaka o säg att du skall ha ett par nya skor, får du inte de så e de bara att säga att de blir billigare o ge dig ett par nya skor för att dom inte gett dig riktig information, än att behöva utnyttja självrisken för rutorna som skulle kunna gå sönder.. den har funkat förut o kommer förmodligen göra de i framtiden... om inte annat så inser dom att de hade varit billigare o ge dig ett par nya skor...
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Tror inte att du hade fått lämna tillbaka dom över internet heller

Nej, antagligen inte. Förmodligen hade han själv gjort en massa research gällande skorna innan han köpt dem på nätet och funnit att dem krympt innan han handlat dem. Det hade jag gjort i alla fall. En sak dessa typer av behandling(otrevliga ohjälpsamma och osmidiga säljare), oavsett byte av skor eller inte, leder till är ju att man eller i alla fall jag många gånger väljer att handla på nätet.
För min del har jag prövat tillräckligt många handlare och fått antingen fel saker, fått betala onödigt mycket(jättemarginaler) eller fått vänta 6 veckor på något som skall ta dagar.
Ta bara som idag när jag skulle få betala förskott på delar som jag beställde från MC Varuhuset. Tot.priset var 500kr och jag har handlat där för över 25kkr den senaste 12månaders perioden. Osmidigt och rent ut sagt larvigt.
Är det så man ska bli behandlad så finns det andra ställen som vill sälja!

Nu gick jag antagligen och fetsnodde tråden, men jag gissar att trådskaparen kommer handla sina saker någon annan stans framöver.....
Sorry Krisse för min stöld:näsblod
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nej, antagligen inte. Förmodligen hade han själv gjort en massa research gällande skorna innan han köpt dem på nätet och funnit att dem krympt innan han handlat dem. Det hade jag gjort i alla fall. En sak dessa typer av behandling(otrevliga ohjälpsamma och osmidiga säljare), oavsett byte av skor eller inte, leder till är ju att man eller i alla fall jag många gånger väljer att handla på nätet.
För min del har jag prövat tillräckligt många handlare och fått antingen fel saker, fått betala onödigt mycket(jättemarginaler) eller fått vänta 6 veckor på något som skall ta dagar.
Ta bara som idag när jag skulle få betala förskott på delar som jag beställde från MC Varuhuset. Tot.priset var 500kr och jag har handlat där för över 25kkr den senaste 12månaders perioden. Osmidigt och rent ut sagt larvigt.
Är det så man ska bli behandlad så finns det andra ställen som vill sälja!

Nu gick jag antagligen och fetsnodde tråden, men jag gissar att trådskaparen kommer handla sina saker någon annan stans framöver.....
Sorry Krisse för min stöld:näsblod

Menar du att man kan ta reda på det utan att prova dom i 20 mil? Isåfall förstår jag inte varför man köper utan att ta reda på sån info innan man köper dom? Man har väl inte mindre plikt att ta reda på att man får rätt storlek för att man handlar över disk?
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Menar du att man kan ta reda på det utan att prova dom i 20 mil? Isåfall förstår jag inte varför man köper utan att ta reda på sån info innan man köper dom? Man har väl inte mindre plikt att ta reda på att man får rätt storlek för att man handlar över disk?

Jaa det lär väl vara en eller annan av de 35tusen medlemmarna på detta förum som har erfarenhet av lika dana skor?

Vänta nu, det är ju säljarens skyldighet att upplysa kundens om vilka egenskaper skorna har. Det är ju det vi har säljare till!
Skulle du köpa en platt TV av en säljare som inte kunde informera dig om dess egenskaper? -Tänkte väl inte det...
Jag säger bara att skall man behöva forska för att inte bli blåst eller missnöjd kan man ju lika gärna eliminera säljaren helt, ta sig tiden och forska och handla lite billigare på tex. nätet. Detta inte sagt att man alltid skall göra så!
Jag främjar definitivt för BRA butiker med kunnig och trevlig personal. Det betalar jag gärna extra för. Synd bara att man inte hittat fler BRA ställen...:confused:
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Har ett par likadana i storlek 43. Andvända en säsong. Behöver 44. Byta??
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jaa det lär väl vara en eller annan av de 35tusen medlemmarna på detta förum som har erfarenhet av lika dana skor?

Vänta nu, det är ju säljarens skyldighet att upplysa kundens om vilka egenskaper skorna har. Det är ju det vi har säljare till!
Skulle du köpa en platt TV av en säljare som inte kunde informera dig om dess egenskaper? -Tänkte väl inte det...
Jag säger bara att skall man behöva forska för att inte bli blåst eller missnöjd kan man ju lika gärna eliminera säljaren helt, ta sig tiden och forska och handla lite billigare på tex. nätet. Detta inte sagt att man alltid skall göra så!
Jag främjar definitivt för BRA butiker med kunnig och trevlig personal. Det betalar jag gärna extra för. Synd bara att man inte hittat fler BRA ställen...:confused:

Nu missar du min poäng, varför inte ta reda på det man behöver veta bara för att man handlar i butik? Om man kan göra det för att handla på nätet kan man väl göra samma procedur om man handlar i butik? Eller?
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top