Vill ha tips på MC-skolor i Sthllm

Krekan

Åskådare.
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nada....just nu.
Lasse på Farsta trafikskola är den bästa.... :bow

Kan inte tänka mig att någon annan är lättare att ha att göra med... :fakta
 

Virtuos

En liter är en liter
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Nacka
Hoj
GSXR1000K2
Någon som vet något om körkortsproffsen vid Gullmarsplan?

Bra/dåligt?

Snart är det dags att ta kortet :).
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Sweedo skrev:
Jag körde hos Slussens Trafikskola.
Hasse lyckades lära upp mig tillräckligt bra så att jag grejade första uppkörningen. :squid

Ordning och reda på Hasse-saken, hjälpte mig igenom på 8 lektioner och tog första uppkörningen jag också. Utan problem.

Mer Hasse (Roger) och Slussens Trafikskola åt folket! :rock :rock
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jonne_boy skrev:
fast se upp dom kan glömma momentet när man ska lära sig svänga :D

Va fan skall man svänga för? Vi riktigt hårda pojkar kör rakt fram och gör våra egna vägar. Du som kör 125:a och väger som en liten räka förstår inte det här, men snart så......
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
sv

Jag gick på Grönlunds i Haninge. Mest för att jag jobbar i huset bredvid och även hade möjlighet att ta tider när som helst på dagen.

MC-läraren heter Lennart och han är helt OK. Själv hade jag aldrig suttit på en tung hoj innan (kört lite cross i tonåren bara). Byxade kortet på totalt 16 lektionstimmar (8 olika tillfällen). Från det att jag ansökte om lämpet till att jag hade klarat uppkörningen tog det 3,5 vecka.

Allt stämde med vad han hade sagt om tidsåtgång och antal lektioner.
De kör Suzuki 750 GSX. Hojarna är kanske inte superfina, men de fungerar klockrent.

Jag rekommenderar verkligen Grönlunds i Haninge iaf.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
då är det säkert stor skillnad på grönlunds i solna och i haninge, för den i solna sa att min tjej skulle aldrig kunna ta körkort för mc. Idioten var även med i ett repotage i bmw tidningen bumsen som nån jävla intruktör.
Här har du :finger på dig. tjejen klarade visst kortet men hos en annan skola och de var seriösa. Det som är problemet med dagens skolor är att en lärare har hand om flera stycken samtidigt. va fan är det för mening då och betala en massa stålar för att läraren står å hjälper en annan på ens egen bekostnad! Läraren ska ju kolla på eleven hela tiden och STÖDA denne vid ev misstag.
 

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Sthlm -> Kista
Hoj
sålde och ångrar!
kan hålla med om att dem i solna på grönlunds är lite nonchalanta ibland. fast jag brydde mig inte så mkt om det. Tycker att det är enklare att träna på sin egen hand. Få instruktioner om hur man handskas med cykeln och sen köra på egen hand, gillar inet när dem står och stirrar på en, blir bara nervös och gör ifrån mig sämmre :eek:

Det där med "du kommer ju aldrig att ta körkort" känner man starkt igen från gossarna på grönludns med det får man ju ta med nypa salt och ett leende. Sånna är dem helt enkelt. När vi körde i trafiken så hörde man ibland "men hörru, vad ska du med körkortet till egentligen" Dock ska man inte ta det där på allvar. lärarna är hårda där så man gjorde ju allt för att slippa höra deras spydiga kommentarer, detta resulterade till bättre körning för mig, och jag tog kortet med lätthet där!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Allex skrev:
kan hålla med om att dem i solna på grönlunds är lite nonchalanta ibland. fast jag brydde mig inte så mkt om det. Tycker att det är enklare att träna på sin egen hand. Få instruktioner om hur man handskas med cykeln och sen köra på egen hand, gillar inet när dem står och stirrar på en, blir bara nervös och gör ifrån mig sämmre :eek:

Det där med "du kommer ju aldrig att ta körkort" känner man starkt igen från gossarna på grönludns med det får man ju ta med nypa salt och ett leende. Sånna är dem helt enkelt. När vi körde i trafiken så hörde man ibland "men hörru, vad ska du med körkortet till egentligen" Dock ska man inte ta det där på allvar. lärarna är hårda där så man gjorde ju allt för att slippa höra deras spydiga kommentarer, detta resulterade till bättre körning för mig, och jag tog kortet med lätthet där!

Jo det kanske var betydligt lättare för dig, men tjejen har ju knappt kört moppe tidigare. Bara önskar den dan han kommer till mitt jobb å ska besikta en av deras motorcyklar då ska han få höra även om det var ca 1,5 år sedan. Långsint? Javisst :D
 

Räven

Norrlänning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tungelsta
Hoj
Gasgas sm400
Ronny skrev:
Jag kan rekomendera Janne på Västerhaninge Trafikskola.
:tummenupp
Nu är det många år sedan jag körde hos han, men han är säkert lika bra idag som då.

Håller med, länge sedan jag körde med honom också. Men det året jag tog kortet så hade han inga elever som misslyckades på uppkörningen (full pott) Då körde jag med Yamaha Virago, perfa hoj att göra garagevändingen o dyl på! :tummenupp
 

filiphw

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha YZF 1000R ThunderAce -01
Intressant att man får mail om denna tråd 6 år senare
 

Ulric

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Södermalm
Hoj
Suzuki RF 600 R
Jag tog kortet förra året med hjälp av S:t eriks. Tyckte att dom va helt ok o hyfsade priser men slitna hojar. Värt att nämna är att alla som körde upp samtidigt med mig, (S:t erik elever dvs.) fick kortet på första försöket.

http://www.sterikstrafikskola.se/mc.htm


Lycka till
 

shining011

Bromsa senare...?
Gick med
26 Aug 2011
Ort
Hos mig
Hoj
Hynda
Har bara bra saker att säga om Dalens trafikskola vid globen.
Bara raka puckar, fräscha hojjar och engagerade lärare.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top