Vilket Visir skall jag välja till min nya Araihjälm??

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Som topic låter.
har köpt denna hjälm idag
VIPER_Sinister_Blue_P.jpg

ni som kört med Blått,Spegel,Svarttonat mfl visir
ge mig feedback vilket som ger bra skydd mot bländning & inte är kolsvart som natten på kvällen vid skymning.
 
Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag har kört med orange (Högkontrast) till min Shoei i flera år och det är bra mot solen och ok att köra med när det är mörkt.
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Jag har svarttonat på min arai. Grymt skönt när det är soligt, men det blir mörkt fort på kvällen när man kör med det.
Man kan ju faktiskt ta med det klara visiret och byta när man vet att man har mörkerkörning framför sig. Bara att sätta i midjan innanför skinnstället.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Man kan ju faktiskt ta med det klara visiret och byta när man vet att man har mörkerkörning framför sig. Bara att sätta i midjan innanför skinnstället.

Precis!:tummenupp Det fungerar hur bra som helst!

BTW så har jag ett lätt begagnat mörktonat ARAI-visir liggandes om någon är intresserad. 200kr exkl. frakt (Sorry för min ful-annonsering):näsblod
 

unholy_mooze

Honda d är Power D ;)
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Sandviken
Hoj
Honda cbr 1000cc - Fireblade !
Jag kör med Spegel-visir !

Mycket skönt sken båda på dagar och kvällar, ( nätter ;) )
Lätt snyggast och bästa visiret jag haft..kommer nog alltid hålla mig till det..:D
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Kör med ett mörktonat det funkar kanon! tycker inte problemet är så stort när det blir kväll..

Polarn kör spegel och det kan jag inte rekommendera. Spegelytan ligger på utsidan vilket gör det väldigt repkänsligt. Blir snabbt fult även om det är snyggt till en början!

Ang. att ta med ett klart visir.. Säker på att ni bytt på en Arai hjälm?? :hihi skulle aldrig få för mig att byta mer än en gång på en arai hjälm.. mitt visir sitter där det sitter :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kör med ett mörktonat det funkar kanon! tycker inte problemet är så stort när det blir kväll..

Polarn kör spegel och det kan jag inte rekommendera. Spegelytan ligger på utsidan vilket gör det väldigt repkänsligt. Blir snabbt fult även om det är snyggt till en början!

Ang. att ta med ett klart visir.. Säker på att ni bytt på en Arai hjälm?? :hihi skulle aldrig få för mig att byta mer än en gång på en arai hjälm.. mitt visir sitter där det sitter :)
Piece of baggis om man gör på rätt sätt.

@jtds, köp ett svarttonat, har det på min Corsair och är 100% nöjd.
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Jag får gå en kurs :gnissla

finns på internet, som allt annat, besök deras hemsida....går ganska smärtfritt när man lärt sig...


Du ska ha krååååmat mannen! dyrt, men om man är posör spelar det mindre roll...besök alla bildtråder och kolla när fotografen lyckats få klockren skärpa i visiret, väldigt snyggt....som sagt, jag är posör...:D
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
varför är det så svårt att ta egna beslut när det gäller det estetiska nu för tiden?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Fast nu frågade han ju vilket som skyddade mot bländning och ändå gick att köra med på natten...

Jag kör med både svart och spegel och spegelvisiret är ljusare och enklare att köra med på natten om det inte finns gatbelysning (modell sthlm/motorväg)... Finns det gatbelysning så spelar det ingen större roll...
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
varför är det så svårt att ta egna beslut när det gäller det estetiska nu för tiden?
Det va inte det jag fråga, läs om min fråga
för i helvete....ta den som DU tycker är snyggast!
Det va inte det jag fråga, läs om min fråga
Fast nu frågade han ju vilket som skyddade mot bländning och ändå gick att köra med på natten...

Jag kör med både svart och spegel och spegelvisiret är ljusare och enklare att köra med på natten om det inte finns gatbelysning (modell sthlm/motorväg)... Finns det gatbelysning så spelar det ingen större roll...

Tack
äntligen en som läser innehållet i tråden & inte bara rubriken.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
sorry, läste svaren och rubriken. då var det många av svaren det var fel på och inte tråden.
 

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bålsta
Hoj
BMW F800S
Kör med spegelvisir och det funkar kanon i både sol och mörker! :tummenupp
Fick även prova det i ösregn i 3 timmar i söndags, kanon kul :tungan
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top