Vilket/vilka märken kör du idag?

Vilket hojmärke kör du?


  • Antal röstningar
    0

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Nej nu får du skärpa dig Ducatisten :) självklart så är det kvalitétsskillnad mellan märken. Du kan ju inte påstå att en Aprilia är lika väl ihopskruvad som en Yamaha?

Nej precis, Aprilia är mycket bättre än en risbrännare. Då har vi rett ut den frågan.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Skullt ha vart ea flervalspoll. Prickade i Triumph eftersom det är main, har en Yamaha också.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Vist har jag ägt en Fiat! Jag har faktiskt en husbil av detta märket stående på uppfarten!

För första gången i mitt liv åkte jag med i en husbil på sensommarn ner i Europa en vecka. När man betraktar en husbil från utsidan ser dom fantastiska ut, ofta vita, fräscha men efter en vecka med mina kompisar var det som en sunkig husvagn. Det är ju inte ditt fel men jag ger mig fan på att det var en Fiat :tungan
 

moddlaren

Guest
Sedan har jag en hemlig dröm. Vill ha en honda v4 1000 även en gixxer skulle funka har även suttit på en av dom absolut skönaste hojar. Ducati 1098 :) som att sitta på en övermotoriserad 125cc.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Tack för länken, men det stod inte mycket om Apriia där hörru. :7peta

Allvarligt talat tror jag, som flera tidigare varit inne på, att det är svårt att fastställa vilken tillverkare som gör de "bästa" hojarna då det är väldigt subjektivt. Jag personligen har haft mest problemfritt ägande med de Aprilias jag haft, men jag är väl medveten om att många andra har andra erfarenheter.
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Har 2 Aprilia i garaget. Kört hoj i över 30 år. Enbart Japanskt tills för ett par år sen. Mina Aprilior är 10 respektive 15 år och håller väl så god kvalitet som de Japanska hojar jag haft. Sen är de så gudomligt mycket roligare att köra. Hihi.
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Just det! Det var just det jag ville förmedla. Människan har oftast en härlig förmåga att glömma bort tråkiga erfarenheter. Jag har en gammal Triumph stående i svärdotterns hårstudio som går i femtio och sextiotalstil. Ofta kommer kunder och kunders äkta hälft till studion och får nått drömskt i ögonen och berättar om då de i deras ungdom hade motorcykel det var tider! Men var det verkligen det? De glömmer oftast bort alla gångar eländet inte startade, loppa i stiften, oljeläcka, vatten i tändstiften, sönderbrända brytare och den eländiga komforten mm. Dagens fordon håller en extrem hög kvalitet jämförd med tidigare så är det men därtill att påstå att "Ducati är bäst annat är skräp" är man långt ute. Vist är det härligt när man är nöjd med sin motorcykel och delar med sig av sin entusiasm men påstå ALDRIG på allvar att just ditt motorcykelmärke är absolut bäst!
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Efter att ha provat (och ägt) Kawasaki, Honda, Yamaha, Suzuki och KTM så tar jag klivet in i Italienska världen. Ska smaka på Ducati till våren. Det finns ju inget tråkigare än att hålla sig till ett märke bara för att. Om man supernöjd så ska man ju inte byta så klart. Har köpt flera fordon utan att ens provköra först :brynad brukar tänka att sitter man bra, så brukar det bli bra att köra också, trots att motorkaraktären hos olika hojar kan tilltala eller ge avsmak. Så det är lite dumt att köpa bara för att man sitter bra. Gjorde samma misstag nu också, köpt en hoj utan att prova först :rodnar men man kan ju lära sig att älska har jag hört :fyllisar
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Efter att ha provat (och ägt) Kawasaki, Honda, Yamaha, Suzuki och KTM så tar jag klivet in i Italienska världen. Ska smaka på Ducati till våren. Det finns ju inget tråkigare än att hålla sig till ett märke bara för att. Om man supernöjd så ska man ju inte byta så klart. Har köpt flera fordon utan att ens provköra först :brynad brukar tänka att sitter man bra, så brukar det bli bra att köra också, trots att motorkaraktären hos olika hojar kan tilltala eller ge avsmak. Så det är lite dumt att köpa bara för att man sitter bra. Gjorde samma misstag nu också, köpt en hoj utan att prova först :rodnar men man kan ju lära sig att älska har jag hört :fyllisar

Har du aldrig kört en Ducati eller potent twin?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top