Vilken telefon ska man skaffa?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag skulle spana på någon form av Samsung. Personligen skulle jag aldrig frivilligt lägga pengar på något tillverkat av SE eller Nokia.

Jag skulle aldrig lägga pengar frivilligt på nåt av Samsung igen. Den har visserligen hållt hela abonnemangstiden men batterimässigt är den värdelös (inte så mycket batteritiden som att den är totalt opålitlig när det gäller att visa hur mycket som finns kvar), T9 finns knappt på svenska, den är seg som sirap—även som ny—och den är fylld av skräp man inte kan avinstallera. Farsan och brorsan har två (olika) av nyare modell och ingen av dem är nöjd heller. Så, nja, utifrån mina erfarenheter skulle jag inte rekommendera Samsung. Nokia tycker jag alltid har gjort stabila telefoner, inte bäst på nåt men tillräckligt bra generellt för att man ska va nöjd. SE tycker jag är rätt kassa med undantag för X10 med varianter, de är faktiskt både snygga och funktionella.

Allt givetvis utifrån min begränsade observationskrets.
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
kommer aldrig mer köpa en SE, värsta skiten jag ägt.

Htc Hd2 är schyst mobil och funkar fin fint att surfa med iallafall
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Jag skulle aldrig lägga pengar frivilligt på nåt av Samsung igen. Den har visserligen hållt hela abonnemangstiden men batterimässigt är den värdelös (inte så mycket batteritiden som att den är totalt opålitlig när det gäller att visa hur mycket som finns kvar), T9 finns knappt på svenska, den är seg som sirap—även som ny—och den är fylld av skräp man inte kan avinstallera. Farsan och brorsan har två (olika) av nyare modell och ingen av dem är nöjd heller. Så, nja, utifrån mina erfarenheter skulle jag inte rekommendera Samsung. Nokia tycker jag alltid har gjort stabila telefoner, inte bäst på nåt men tillräckligt bra generellt för att man ska va nöjd. SE tycker jag är rätt kassa med undantag för X10 med varianter, de är faktiskt både snygga och funktionella.

Allt givetvis utifrån min begränsade observationskrets.

Vad är det för samsung du har?
 

Merovingian

Guest
Alla iPhone entusiaster kan tydligen läsa.. "enkel och så billig som möjligt" va väl önskemålen från TS? iPhone är mycket men den är inte billig :gnissla

Jag har läst tillräckligt många mobiltrådar för att kunna avgöra att det inte spelar någon som helst roll för iPhone-talibanen. Allt de läser är "Vilken mobiltelefon?" i rubriken för att sedan kasta sig in i tråden och spamma iPhåååååån!!!!!11111!!! utan att ens glimta vad som står i tråden, än mindre läsa igenom specifika kriterier TS önskar.


Jag skulle aldrig lägga pengar frivilligt på nåt av Samsung igen. Den har visserligen hållt hela abonnemangstiden men batterimässigt är den värdelös (inte så mycket batteritiden som att den är totalt opålitlig när det gäller att visa hur mycket som finns kvar), T9 finns knappt på svenska, den är seg som sirap—även som ny—och den är fylld av skräp man inte kan avinstallera. Farsan och brorsan har två (olika) av nyare modell och ingen av dem är nöjd heller. Så, nja, utifrån mina erfarenheter skulle jag inte rekommendera Samsung. Nokia tycker jag alltid har gjort stabila telefoner, inte bäst på nåt men tillräckligt bra generellt för att man ska va nöjd. SE tycker jag är rätt kassa med undantag för X10 med varianter, de är faktiskt både snygga och funktionella.

Allt givetvis utifrån min begränsade observationskrets.

Inget av det du beskriver träffar min. Jag tror att i det här fallet spelar all roll i världen vilka år vi pratar. Jag går iaf under intrycket att de var mög förr men skärpte till sig över natten. Till skillnad från Nokia som fortfarande inte vet hur man tillverkar en telefon utan förolämpande dåliga menyer och batteritid på mer än en dag.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vad är det för samsung du har?

F480 Touchwiz

Inget av det du beskriver träffar min. Jag tror att i det här fallet spelar all roll i världen vilka år vi pratar. Jag går iaf under intrycket att de var mög förr men skärpte till sig över natten. Till skillnad från Nokia som fortfarande inte vet hur man tillverkar en telefon utan förolämpande dåliga menyer och batteritid på mer än en dag.

Den enda Samsungen jag har nåt vettigt att säga om är Galaxy S men den känns som en orgie i billiga delar så den är mest läskig. Men det är åtminstone en Android.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Bläddrade just i senaste numret av M3. Där finns det ett test bland "alla" Androidlurarna. Kan vara värt att kika på.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vad är det för batteritid på såna där moderna supertelefoner egentligen? Måste man ladda dom varje dag? Tänker då främst på hur standby- och samtalstiden är. Att dom slukar ström när man gör en massa flashiga saker på dom förstår jag ju.

Talk time:
WCDMA: Up to 320 mins
GSM: Up to 550 mins
Standby time:
WCDMA: Up to 490 hours
GSM: Up to 420 hours
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Det blev en x10 pro.
Fanns inte en enda beg att få till realistiskt pris, blocketannonsörerna var inte villiga att diskutera priser under 2k. Konstigt, jag köpte en ny i butik för 2479;. idag.
Stångade pannan blodig ca 1 timme innan jag upptäckte att jag förväxlat en 8a med ett B när jag skulle logga in på nätverket hemma :huvet
Verkar ju funka ok ialla fall, får se i morgon om det går att ringa med den också :)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
SE x8 verkar ju på pappret vara jävligt mkt android-lur för pengarna.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top