Vilken sporthoj är billigast att försäkra samt vilket bolag?

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Aprilia Falco. I princip samma prestanda som RSV Mille. Styrdonet har 2 mappningar orginal, klipp en kabel så har du Millens mappning och effekt. Skulle tro att det är gjort på de flesta. Du ska köra bra djäkligt för att Millen ska upplevas som vassare väghållningmässigt. Falcon har bekvämare körställning men fortfarande sportig. Klassas som sporttourer men då ska man nog betona sport rätt ordentligt. En del säger att det förmodligen är den bästa hoj Aprilia gjort. Jag har en som jag fullständigt älskar. Har kört hoj i över 30 år och ingen annan kommer i närheten av denna. Trots att en del varit nyare.
Min är till salu om du är intresserad. Varför jag funderar på att sälja? Jag har blivit biten av banmonstret och vill ha en banpreppad hoj. Vill helst behålla Falcon men har inte råd med 2 hojar och att banpreppa Falcon kostar mer än att köpa en redan banpreppad hoj. Tycker också det vore synd på en sån pärla.
Försäkring, ja, jag betalar ett par tusingar för halvförsäkring, helår.
Tror inte du hittar mycket mer bang for the bucks!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Zx9r -98, 39 år, hoj reggad som 55kw men hojen har helsystem, dynojetkit, planad och portad topp, bänkad till 149hk på slangen:yoparty, pyntar styvt 2000:- om året, avställningsbar. Kärringen på bolaget visste inte vilken kategori hon skulle klassa in min på så jag sa till henne att lägga in den som en glidare vilket hon gjorde, snacka om att inte ha koll på läget:D
 
Last edited:

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Zx9r -98, 39 år, hoj reggad som 55kw men hojen har helsystem, dynojetkit, planad och portad topp, bänkad till 149hk på slangen:yoparty, pyntar styvt 2000:- om året, avställningsbar. Kärringen på bolaget visste inte vilken kategori hon skulle klassa in min på så jag sa till henne att lägga in den som en glidare vilket hon gjorde, snacka om att inte ha koll på läget:D

Finns risk att skaderegleraren har det när det är dags...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Finns risk att skaderegleraren har det när det är dags...

Jag kan väl inte stå till svars för att försäkringsbolaget inte har koll på läget, ska jag behöva göra halva jobbet åt dem får jag börja fakturera dem, jobbar inte gratis veddu! Och hur ska dom kunna bevisa vad som har sagts? Dom får själva ha koll på vad dom försäkrar:fakta
 
Last edited:

j0nas

Medlem
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Säkssäksti äsämse
Kolla Suzuki märkesförsäkring. Där kunde jag försäkra en gixxer 750 visserligen 99a för 5k hel/hel
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Ska du försäkra en plastraket kan du glömma Svedea och Bilsport & Mc. Dessa försäkringsbolag vill inte ha sporthojar som kunder, men är enligt lag skyldiga att erbjuda trafikförsäkring till alla. Därför offererar de så höga premier att ingen med sporthoj väljer just dem som försäkringsbolag.

Nja , har själv en plastraket ( på riktigt ) , blackbird reggad med turbo ( 142 kw :confused: ) .
4200 halv helår , gubbe .
Ingen racer iofs .
I Svedea .
M
 
Last edited:

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Terror nu fick man ett brev i lådan som sa att de höjer min halvförsäkringspremie från 807 kr/man till 1378 !!!!!!! Hojen är r1, 2004. Bor utanför Stockholm.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top