Vilken hoj?

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Tyvärr kan jag inte hålla med Stoffy i den här frågan :p Man behöver ingen motorbroms för att köra supermoto, men det är svårare att köra stora tvåtaktare när man väl kommer upp på den nivån att det börjar släppa i bak... Sen när man börjar komma upp i lite effekt så blir registret lite svårkört. En 250 standard räcker gott för att träna på dock, jag kör 200cc jag.

Jag kommer köra tvåtakt i sommar iaf. Liten lätt och skojjig att köra. Ska bli kul att se när man väl hamnar på samma bana som nån snabb lirare, hur väl den hänger med =) Tidsmässigt på krokig bana så har det inte vart nå jättestora skillnader mot fyrtaktarna hittills... (me mig som pilot på båda cyklarna då)

Aprilian är bra men man behöver lägga lite slantar på den ifall man tänkt åka riktigt fort, men å andra sidan så blir det dyrt om man konverterar från cross också.

Hehe jag köper det men för en oerfaren tror jag det blir svårt att lära sig slida på tex. Men du kan säkert åka med sjjukt bra rull genom sväng. Även jag har kört 250 yamma som motard. Hehe men det var länge sedan. Tror det var 2003 :) 2

2004 blev det 4 takt och Husaberg. Kul när det bär iväg lite oxå. Om som du säger så är 500cc tåvtakt sjukt brutalt med toppigt register. Huuuua, men jocke engström har frotfarande banrekordet på en 500 kawa uppe i Kalix om inte du har hunnit åka dit och tagit det ;)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Du om nån jocke vet att de 2 saker som hänt på mina Yamaha sen 1998har berott på Vevstakar som inte har något alls att göra med Yamaha... ( jag håller mig från att fråga detsamma till någon Husa ägare för det blir ju för långa inlägg då...hehe) Puss påre!

Är det bara två? Kändes som mer... Eller var det så att de båda skedde väldigt tätt efter varann kanske. Bara bråkar lite :)
Närå, jag vet att grejerna håller bra. Lika bra som allt annat ;)
Ett tag gick det växellådor och startmotorer på SXV, ett tag ramlager i parti och minut på KTM, vevstakslager på husor osv osv.

Yammornas största problem är väl att de gärna börjar brinna, iaf om det sitter en Lennartsson i sadeln :D:krama
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Håller me om att det blir svårt att slajda, det är en delikat process med bakbromsen :D Sen om det verkligen är nödvändigt i supermoto nuförtiden det är en annan fråga (va!? kom det där från mig!?). 125an som jag körde förra året var så sjukt kort att det var dödslängtan att slajda den, 200 är lika kort så det blir la int nåt sånt i sommar heller :p

Rackarns, får nog allt ta och åka dit en jävligt solig dag å ta det rekordet då :p

Håller man sig bara till att åka standardmotorer så håller det oftast VÄLDIGT bra iaf så länge som man åker "större märken" och håller efter grejerna rimligt.
 
Last edited:

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Här!!

Hehe jag köper det men för en oerfaren tror jag det blir svårt att lära sig slida på tex. Men du kan säkert åka med sjjukt bra rull genom sväng. Även jag har kört 250 yamma som motard. Hehe men det var länge sedan. Tror det var 2003 :) 2

2004 blev det 4 takt och Husaberg. Kul när det bär iväg lite oxå. Om som du säger så är 500cc tåvtakt sjukt brutalt med toppigt register. Huuuua, men jocke engström har frotfarande banrekordet på en 500 kawa uppe i Kalix om inte du har hunnit åka dit och tagit det ;)
Här går det undan! :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_3439.jpg
    IMG_3439.jpg
    38.9 KB · Visningar: 88
Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Är det bara två? Kändes som mer... Eller var det så att de båda skedde väldigt tätt efter varann kanske. Bara bråkar lite :)
Närå, jag vet att grejerna håller bra. Lika bra som allt annat ;)
Ett tag gick det växellådor och startmotorer på SXV, ett tag ramlager i parti och minut på KTM, vevstakslager på husor osv osv.

Yammornas största problem är väl att de gärna börjar brinna, iaf om det sitter en Lennartsson i sadeln :D:krama

Jozing är nog den som Eldat flest Yammor men det är nog den som designat uppsamlingskärlen de ska sparka :D
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jozing är nog den som Eldat flest Yammor men det är nog den som designat uppsamlingskärlen de ska sparka :D

Fast när Jozing fått titta lite på en bajk är det ju inte så mkt av de grejer som går sönder som man kan beskylla Yammas ingenjörer för, hehe.
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Fast när Jozing fått titta lite på en bajk är det ju inte så mkt av de grejer som går sönder som man kan beskylla Yammas ingenjörer för, hehe.

Joz 2 st Lennartsson äldre 1 och LillLennart 1...Så är väl 4st vi fått släcka... Dessa magnesiumgnistrande fotpinar...Aj aj
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Funkar det ok att köra en cross med standardfjädring och supermotohjul?
Har inga ambitioner att tävla i SM, det som gäller är typ nån tävling i rookieklassen eller nått sånt.

Är lite sugen på att testa på supermoto, men ekonomin är lite begränsad tyvärr :(
Samtidigt så är det så jäkla kul att köra cross, så att kunna kombinera lite vore inte dumt, iaf till en början. Sen tids nog får man väl skaffa en riktig framgaffel och stötdämpare avsett för supermoto.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Funkar det ok att köra en cross med standardfjädring och supermotohjul?
Har inga ambitioner att tävla i SM, det som gäller är typ nån tävling i rookieklassen eller nått sånt.

Är lite sugen på att testa på supermoto, men ekonomin är lite begränsad tyvärr :(
Samtidigt så är det så jäkla kul att köra cross, så att kunna kombinera lite vore inte dumt, iaf till en början. Sen tids nog får man väl skaffa en riktig framgaffel och stötdämpare avsett för supermoto.
Köp ett pas Mitas Hobbymotard och åk till Rörberg och testa.Körning på gokartbanan varannan måndag.
www.racerschoice.se/rc15.htm
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Funkar det ok att köra en cross med standardfjädring och supermotohjul?
Har inga ambitioner att tävla i SM, det som gäller är typ nån tävling i rookieklassen eller nått sånt.

Är lite sugen på att testa på supermoto, men ekonomin är lite begränsad tyvärr :(
Samtidigt så är det så jäkla kul att köra cross, så att kunna kombinera lite vore inte dumt, iaf till en början. Sen tids nog får man väl skaffa en riktig framgaffel och stötdämpare avsett för supermoto.

Japp det gör det :) Jag hade tänkt försöka klämma av en SM-tävling på min 200 SX me crossfjädring den här sommaren om det finns möjlighet :)

Rullar du förbi här nån gång så styr vi upp nån bana så får du åka på mina cyklar :) For free!
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Köp ett pas Mitas Hobbymotard och åk till Rörberg och testa.Körning på gokartbanan varannan måndag.
www.racerschoice.se/rc15.htm

Man kanske skulle handla sig en uppsättning såna däck och testa en gång eller två...


Japp det gör det :) Jag hade tänkt försöka klämma av en SM-tävling på min 200 SX me crossfjädring den här sommaren om det finns möjlighet :)

Rullar du förbi här nån gång så styr vi upp nån bana så får du åka på mina cyklar :) For free!

Fan att man inte ska uppåt nånting i sommar, inget planerat än iaf.
Hade nog varit jäkligt skoj att testa lite (förmodligen skulle det gå aplångsamt jämfört med dig) sen får du skälla lite på allt jag gör fel så jag blir snabbare :)

Ska nog undersöka mojligheten att pallra sig norrut en sväng ändå i sommar...
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det kommer upp ett gäng utlänningar runt den 4e-5e så då ska vi åka lite psykel i typ två veckor :) Så skaru boka norrlandssemester så äre läge då!

Man får vara precis så långsam som man vill, förutom att stå still snett över banan då, för då är man i vägen :p
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top