Vilken hoj? Sugen på naken sportig hoj. Att tänka på? Försäkring? Mv Agusta, Aprilia

Patrik72

Medlem
Gick med
15 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 899 Panigale 2014
Min förstahoj (om man inte räknar med några sunkiga 125or på 80-talet) var en Ducati S4R på 125 tjuriga hästar med en aströg koppling helt utan några elektroniska livlinor och det funkade hur bra som helst så länge man har en någorlunda vettig gaskontroll. Så med detta sagt skall du köpa den hoj du vill ha och har råd med oavsett om det är en Tuno V4 eller en S1000RR, att köra hoj är ändå knasigt och ovettigt så gå hela vägen och ta det bara lite lugnt i början :)
/Patrik
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
låter missnöjd?

Nej jag är verkligen inte missnöjd. Det är min hoj som står i rävens garage ;)

Jag bytte däck från metz-m5 till m7rr och det blev en helt ny hoj. Den kändes lite osäker fram i svängarna innan men det försvann. Det är en trevlig hoj om man gillar att prata med folk, det spelar ingen roll var du stannar så är det någon som är nyfiken.
Jämför jag med 990sm som jag hade innan så tar den ca 0.3l/mil mindre soppa och känns fräschare. Ktm en upplevdes som lite snabbare men det är i så fall marginellt och då pratar vi rakt fram. Nudan är ganska mycket lättare vilket är trevligt.

Försäkringen är förhållandevis hög. De bolag jag kollat har inte gett rabatt för att man har en med abs.
 
Last edited:

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Ducati Streetfighter 848 :yoparty

Som jag läste lite högre upp om att sitta på en sån så har jag absolut inga som helst problem. Tycker den är himla bekväm även för längre sträckor. (188cm, 95kg)
 

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Så med detta sagt skall du köpa den hoj du vill ha och har råd med oavsett om det är en Tuno V4 eller en S1000RR, att köra hoj är ändå knasigt och ovettigt så gå hela vägen och ta det bara lite lugnt i början :)
/Patrik
:yoparty årets bästa :Bugar
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Nej jag är verkligen inte missnöjd. Det är min hoj som står i rävens garage ;)

Jag bytte däck från metz-m5 till m7rr och det blev en helt ny hoj. Den kändes lite osäker fram i svängarna innan men det försvann. Det är en trevlig hoj om man gillar att prata med folk, det spelar ingen roll var du stannar så är det någon som är nyfiken.
Jämför jag med 990sm som jag hade innan så tar den ca 0.3l/mil mindre soppa och känns fräschare. Ktm en upplevdes som lite snabbare men det är i så fall marginellt och då pratar vi rakt fram. Nudan är ganska mycket lättare vilket är trevligt.

Försäkringen är förhållandevis hög. De bolag jag kollat har inte gett rabatt för att man har en med abs.

Okej, trodde du dömde ut den helt och hållet :rolleyes:
Har själv aldrig kört nån men jag tycker den ser asball ut, låter snyggt, sen står det Husqvarna på den (!).
Men den tillverkas inte längre va? Synd och skam :gråta
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Okej, trodde du dömde ut den helt och hållet :rolleyes:
Har själv aldrig kört nån men jag tycker den ser asball ut, låter snyggt, sen står det Husqvarna på den (!).
Men den tillverkas inte längre va? Synd och skam :gråta

Så är det. Men det finns att köpa fräscha på blocket ;)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du har kört bil på bana och du har kört diverse hojar. Du vill inte ha en ren nybörjarhoj.
Min nybörjarhoj var en SV650S.
Sedan kände jag mig beredd för lite mer effekt. Det blev en Triumph Sprint RS.
Kanske nått för dig.
Eller en Triumph Speed Triple.
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
En sådan tar vi! Har kikat på lite mc-tester via youtube där många säger att eregomin är lite sämre på den. Jag är ganska lång (191cm 93kg). Vad tycker du plazamite som haft en? :Bugar

Älskar min!! är 1.83 och den är helt perfekt för mig både fotpinnar och styre!.

Finns en del som klagar på att styret är lite böjt nedåt där man håller, inget som bekymrar mig.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top