Vilken Dremel?

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Annars köper man en likadan maskin på ÖB för 200 kr? Annat märke då förstås. Jag köpte nåt liknande på Harald Nyborg här nere i Karlskrona med 40 delar. Den kostade mig 129 kr. Har funkat bra hittils. Dock inte trådlös.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag köpte en kopia för 200 pix och den fungerar precis som en orginal och har hållt i 5 år iaf. Det är inte svar på din fråga utan bara ett påpekande till dig och andra :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag köpte två CoTech, som hade en sammanlagd total drifttid på 2 minuter innan dom var totalt skrot :huvet Så det blev en Dremel för mig.
Jag hade köpt den med sladd, den är sällan ivägen. Och den funkar alltid, batterier kan man dels glömma ladda, dels köra slut på, och dels blir dom ju inte bättre med tiden.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Originalet håller för hård körning utan att överhettas, kopiorna not so much. Dessutom har jag sett den yttre lagringen ge upp väldigt snabbt på kopior så att verktygen vobblar runt.

Jag har en annan modell med sladd, har för mig att den var billigare då den inte innehöll något specialtillbehör utan bara lite generella slipstift, m m. Fick dessutom en Argentinsk fotbollströja från Dremel, eat that kopior! :D

EDIT: Var på Clas på lunchen och kollade, de har min modell kvar så de har tre modeller. Min, 300JD, kostar 799:-.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=42180487

309119_X_2006-07-04_144816_900.jpg
 
Last edited:

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Jag använde min senast för nyckelslipning.. då fick den jobba ordentligt.. Sen har ja 3 års garanti på en sån liten skitgrej me..:tungan
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Jag har en billig coTech från Clabbeo har iofs inte kört så hårt med den men den funkar än iaf. Tillräckligt bra för att slipa till lite hål i kåpor etc :D
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag skall skaffa ny Dremel eftersom jag kokar på min laddbara.
Dålig drifttid och när den inte är fulladdad så slår överbelastningsskyddet ifrån hela tiden:gnissla

Nej sladd blir det för min del.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Du menar att avsaknad av sladd talar MOT den apparaten? Trådlösa prylar är något som ofta låter bättre på pappret eller i ens visioner än de faktiskt fungerar i verkligheten. Dessutom kan man ha glömt ladda, eller behöva köra längre tid än batteriet räcker.

Frågan du bör ställa dig är om du ofta behöver jobba med den utan att vara nära ett nätuttag. Om inte, så rekommenderar jag MED nätsladd.

Och vad du INTE frågade om: Kvaliteten... jag har fortfarande kvar den Dremel jag köpte för mer än 10 år sedan. Av det jag sett av kopiornas kvalitet så kvittar det om du får fyra för samma peng, originalet håller ändå längre... såvida du inte använder den i fem minuter vart femte år förstås, då kan du köpa vad som helst.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag köpte en coltech, själva maskinen har väl funkat bra det lilla jag använt den men ja tycker slipskivorna o kapskivorna o de inte va så värst bra då alla jag använt pajat efter några sekunder..
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
kvaliten på billighetsvarianterna suger, biltemas höll 5min fick en ny som höll en kvart öb:s höll ungefär lika innan motorn brann den jag har nu har funkat 20-30 timmar utan problem ,köp med sladd
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
VBK, Spirit, bra info och synpunkter.

Lutar nog åt den sladdriga varianten. Som sagt, man kan ju ge sig f-n på att den är urladdad när man behöver den. Skall jag köra ute i skogen får jag väl ta med en dynamo... :gnissla

Vad gäller kopior så är en sån här moj en sak man garanterat kommer att använda då och då under lång tid. "Pay more, cry only once" är ofta en bra devis om man kan hitta på en tillräckligt bra ursäkt för att spendera slantarna. Ja, jag vet att man kan hitta dyr skit men Dremel är inte ett sånt fall. :)
 

Blue__

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600f -98
Köpte en kopia på jula en meec tools. Fungera bra första gången jag använde den. Andra... inte så bra. Den yttre lagringen gav upp på en gång typ och verktygen vobblar runt samt sitter inte fast.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Har en Dremel, en Ferm och en Powertools. Dremel är bäst. Ferm har hållt länge men låter lite skumt. Powertools var rena skiten.
 

Judas

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Vendelsömalm
Hoj
KTM 990 SMR 2010
Jag har en Ferm, köpt på Jula för 300 tror jag. Funkar finfint, dock är kapskivor mm av lite sämre kvalité. Men jag tror Dremels tillbehör passar..
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top