Vilken 600?

ray3

RAY
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Hemma
Hoj
Honda Hornet 900
Tänkte jag skulle byta hoj till nästa sommar, det blir en zx 6r, r6 eller en Daytona 675 men vet inte vilken, och tänkte höra om det är någon som har bra, eller dålig erfarenheter av dessa hojar.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Har mycket goda erfarenheter av Daytonan. Känns superlätt men väldigt stabil för sina kilon. Motorn och ljudet är sjukt bra, går riktigt fint självklart (som alla andra 600). Bromsarna är nice.

Lätt den hojen som jag hade valt i 600 klassen av de du nämner om jag hade valt med hjärtat.
 

ray3

RAY
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Hemma
Hoj
Honda Hornet 900
Har mycket goda erfarenheter av Daytonan. Känns superlätt men väldigt stabil för sina kilon. Motorn och ljudet är sjukt bra, går riktigt fint självklart (som alla andra 600). Bromsarna är nice.

Lätt den hojen som jag hade valt i 600 klassen av de du nämner om jag hade valt med hjärtat.

Jag var och titta på en sådan på Motorbolaget i helgen, sjukt snygg hoj, blev lovad att jag skulle få provköra, om jag kom in med mcutrustning.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
DAytonan ska väl också ha betydligt lägre försäk. också tror jag med IFs (?) märkesförsäkringar.
Kollade iaf på mig och tror en cbr 600 gick på 30k+ oich en daytona runt 17k så ganska stor skillnad. Kolla upp det också!
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
jag gillar cbr 600 rr:en !

Har nu en gsxr600-04, hade cbr600rr innan och kommer att byta tillbaka ;p
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
DAytonan ska väl också ha betydligt lägre försäk. också tror jag med IFs (?) märkesförsäkringar.
Kollade iaf på mig och tror en cbr 600 gick på 30k+ oich en daytona runt 17k så ganska stor skillnad. Kolla upp det också!

Detta också! :)
 

ray3

RAY
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Hemma
Hoj
Honda Hornet 900
vilket år/prisklass är du ute efter?

runt 60-70000kr hade jag tänkt mig.

jag gillar cbr 600 rr:en !

Har nu en gsxr600-04, hade cbr600rr innan och kommer att byta tillbaka ;p
varför?

DAytonan ska väl också ha betydligt lägre försäk. också tror jag med IFs (?) märkesförsäkringar.
Kollade iaf på mig och tror en cbr 600 gick på 30k+ oich en daytona runt 17k så ganska stor skillnad. Kolla upp det också!

jag har kollat försäkringarna, och det skiljer inte så mycket på mig, men daytonan blir lite biligare.
 
Last edited:

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Har hört oerhört många som talar väl om daytonan :tummenupp


Men å så är det ju en Traja...

Jag har prövat alla 600:eek:r och jag skulle lätt ha valt daytonan framför dom andra, motorn är nåt i särklass när det gäller supersporthojar. Du behöver inte tokvarva den för att nåt ska hända.

Moneyline: vad menar du med att det är en trajja? Är det nåt negativt? Triumph har faktiskt bra kvalité på sina cyklar nu för tiden.:tummenupp
 
Last edited:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Nå, jag är kanske lite part i målet...
Men ändå..Säger som de andra att du måste provköra dem först.
Det är väldigt personligt vad man trivs med, sitter bra på och känner sig hemma med.
Själv har jag inte ångrat mig, jag tycker bara mer och mer om Daytonan.
Men det är skillnad på dem, -09+ har ännu bättre bromsar(inte för att de var dåliga innan, men ändå), lite vassare motor och annorlunda fjädring. Det spelar ingen roll iofs, men det är en lite jämnare gång i den.

Ut och prova..köp sen en Daytona :D
 

ray3

RAY
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Hemma
Hoj
Honda Hornet 900
Det verkar som att de flesta röstar på daytona 675, Jag ska försöka provköra hojarna och bilda mig en egen uppfattning, men har blivet såld på 675:ans utsende.
Hur är det med serviceintervaller, ventilkontroll etc. på en 675?
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
har testat båda dock på bana.. 675 e kanon fin å köra
zx6r-09 e riktigt fin å köra blev mycket överaskad.
ingen e dålig av dom , men tycker ändå kawasakin e grymmare.
har haft r6 06 och 08 innan men denna zx6r-09 tycker jag även känns bättre än dom gjort
 

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Stockarnas holm
Hoj
R6a
Jag skulle säga r6an eller daytonan, alla gånger... Har själv en r6a men funderar starkt på att byta ut den till en trajja nästa säsong.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top